Czakra Gardła - VISHUDDHA
Czakra gardłowa jest siedzibą niższego, czyli praktycznego, umysłu oraz jest wyższym ośrodkiem tworzenia.
Poprzez tę czakrę komunikujemy się, wyrażamy siebie. Łączy ona górne czakry z dolnymi, jest pomostem pomiędzy myśleniem, a czuciem. Rozwinięta czakra gardła daje zdolność samorefleksji i zrozumienia, że wszystkie rzeczy i zdarzenia niosą jakąś wieść.
VISHUDDHA, zlokalizowana na szyi, tuż nad dołkiem międzyobojczykowym. Związana z jamą ustną, krtanią, tchawicą, gruczołem tarczycy, układem limfatycznym, uszami, ośrodkiem mowy. Wpływa na komunikację, twórczość, emocje. Nadmiar energii powoduje gadatliwość, zadufanie w sobie. Niedobór energii to problemy z mówieniem, brak cierpliwości słuchania innych. Wyższy rozwój tej czakry rozwija jasnosłyszenie - słyszenie swojego wewnętrznego głosu. Czakra piąta jest połączona z czakrą drugą - sakralną.
Pierwsze wrota do Pustki Buddy.
Pełne otwarcie to: spontaniczność, łatwość kontaktu, otwartość, lekkość, delikatność, swoboda, wolność, lojalność, radość, światłość, czystość
Czakra gardła użycza w świecie astralnym zdolności, będącej odpowiednikiem słuchu w świecie fizycznym.
Podstawową potrzebą czakry gardła jest znalezienie własnego, prawdziwego głosu i przemawianie tym głosem. Oczywiście nie chodzi o głos w sensie fizycznym, lecz stanowisko, z punktu widzenia którego przemawiamy do świata. Musimy być gotowi do zakwestionowania wszystkiego, w co dotychczas wierzyliśmy, aby znaleźć swój autentyczny głos. Być może w końcu wiele z tych prawd i tak zaakceptujemy, ale najpierw musimy poddać je weryfikacji, aby mieć pewność, że to nasze prawdy. Gdybyśmy tego nie przeprowadzili, to narzucilibyśmy sobie sami opinie innych, choć moglibyśmy nie zdawać sobie z tego sprawy, uważając, iż jesteśmy tolerancyjni.
Manipulowanie prawdą jest możliwe tylko przy jednoczesnym lęku wobec własnej mocy.
Czakra piąta, inaczej czakra gardła, to miejsce najważniejsze, ponieważ właśnie stąd czerpiesz twórczą moc mowy, pozwalającą wyrazić i wprowadzić w życie myśli i emocje. W tym ośrodku uczysz się lekcji dotyczącej mocy słów - poprzez wypowiadanie prawdy i wyrażanie swych pomysłów i idei.
Dla utrzymania otwarcia tej czakry ważne jest rozluźnienie i swobodna pozycja dolnej szczęki, co ułatwia przepływ pełnego wdzięku strumienia komunikacji. Zaciśnięta szczęka oznacza ukrytą potrzebę kontroli naturalnego strumienia ekspresji.
Kluczem do czakry gardła jest oddech. Koncentracja uwagi na kolejnych czakrach i miarowy oddech połączony ze wsłuchaniem się w dźwięk „wiatru w jaskini” w tyle gardła otworzy twoje czakry na o wiele większą świadomość postrzegawczą.
Lekcje piątej czakry mówią o uwolnieniu się od wątpliwości i wewnętrznych zmartwień związanych z potencjalną krytyką czy potępieniem za otwarte wypowiedzenie swojego zdania. Manipulować prawdą można tylko wtedy, gdy sami boicie się swojej własnej mocy.
CZAKRA GARDŁA
Znajduje się pośrodku gardła. Jest ośrodkiem niższego, praktycznego umysłu. Używa się go, gdy potrzebne są szczegółowe, dokładne działania przy takich aktywnościach, jak studiowanie, planowanie, malowanie.
Czakra gardła jest także ośrodkiem tworzenia na wyższym poziomie, w przeciwieństwie do czakry sakralnej, będącej ośrodkiem „fizycznego” tworzenia, czyli prokreacji. Kiedy czakra gardła jest bardzo silna i aktywna, czakra sakralna też jest pobudzona. To dlatego artyści i w ogóle ludzie twórczy mają silny popęd seksualny. Jednak energię płciową można usubtelnić, kierując ją wyżej, do czakry gardła.
Czakra sakralna jest ściśle związana z czakrą gardła, wyższym ośrodkiem kreatywności. Wielu artystów, dobrych polityków i biznesmenów ma silnie rozwinięte obie te czakry, dlatego nierzadko nawiązują oni liczne romanse. Niemożliwe jest, aby ktoś bardzo twórczy miał niedostatecznie pobudzoną czakrę sakralną, a więc był impotentem czy człowiekiem oziębłym. Aby czakra gardła była bardzo aktywna, pobudzona musi być także czakra sakralna. Jednak niekoniecznie na odwrót. Pobudzona czakra sakralna nie oznacza, iż czakra gardła jest równie aktywna.
Gdy człowiek często się martwi, jego czakra gardła jest zbyt pobudzona. Przejawia się to w postaci nadmiernej skrupulatności myślenia. Jakie czakry trzeba zatem leczyć, aby uwolnić pacjenta od zmartwień? Czakry gardła i splotu słonecznego.
Czakra szósta - 3 oko
Czakra ADŹNA - CZAKRA 3 OKA, KIEROWNICZA.
W sanskrycie oznacza „dowództwo„. Czasem nazywa się ją „OKO SZIWY„ lub „OKO NETRA„ - mądrości. Znajduje się między brwiami i jest powszechnie znana jako „TRZECIE OKO„.
Przypomina 96-cio płatkowy kwiat lotosu - dwa rzędy po 48 płatków.
Świeci kolorem indygo ( ciemnoniebieski, granat). Utożsamiana jest z przysadką mózgową. Czakra ta sprawuje kontrolę nad widzeniem w sensie fizycznym i mistycznym, widzenia na wyższych poziomach: intuicyjnym, jasnowidzenia i innych paranormalnych form poznania. Jest siedliskiem inteligencji Boskiej.
Reguluje pracę pozostałych czakr oprócz podstawowej. Zawiaduje obszarem głowy: oczy, mózg, móżdżek, przysadka mózgowa, uszy, nos, węzły chłonne.
Siedziba mądrości, intuicji i zdolności paranormalnych. Tu zachodzą procesy powstawania i przejawiania świadomości, otrzymujemy tutaj zdolność manifestacji sięgającą materializacji i dematerializacji materii. Otwarte trzecie oko pozwala postrzegać byty innych poziomów wibracyjnych.
Wyższy rozwój tej czakry otwiera jasnowidzenie, widzenie aury, zdolności parapsychiczne. Wiedza płynie intuicyjnie, duże zdolności intelektualne, myślenie abstrakcyjne.
Niedobór energii powoduje złą naukę, ograniczenia w myśleniu, zawężone spojrzenie na różne życiowe sprawy. Takie osoby narzucają innym swój sposób myślenia. Częste bóle głowy, halucynacje, koszmary. Schorzenia wywołane dysharmonią tej czakry związane są z narządem wzroku, gruczołów dokrewnych, cukrzycy, zaburzenia neurologiczne, alergie, bóle głowy.
Drugie wrota do Pustki Buddy.
Pełne otwarcie to: pewność, cierpliwość, bezstronność, mądrość, sprawiedliwość, zdecydowanie, spokój, radość, światłość, czystość
Wyobraźnia, intuicja, dostęp do wewnętrznej prawdy poprzez oddanie
Czakra szósta, znana jako „trzecie oko”, umieszczona jest na łuku brwiowym pomiędzy oczami. Ośrodek ten ma wpływ na bardzo złożony proces chemiczny przysadki i służy jako narzędzie otwierania świadomości na czas równoległy.
Trzecie oko to brama wiodąca ku rzeczywistości niefizycznej; to bezcenne drzwi do innych światów; nieograniczone źródło wiedzy. Ten ośrodek łączy się z doświadczeniem głęboko wyostrzonemu postrzegania, a lekcje z nim związane obejmują pokonanie lęku przed poznawaniem tego, co postrzegają twoje wyostrzone zmysły i co pozwało dopasować się do tajemnic wyjawianych w drodze rozwoju wewnętrznego widzenia.
3 OKO - ADŹNA
Znajduje się między brwiami. Jest ośrodkiem wyższego umysłu, który potrafi zrozumieć abstrakcyjne pojęcia i zasady. Stanowi także „centrum dowodzenia”, czyli jest ośrodkiem woli.
W niektórych przypadkach będziesz zmuszony pobudzić tę czakrę u pacjenta niezrównoważonego psychicznie. Uaktywnienie adźny umocni jego siłę woli, pozwalając mu na uporządkowanie myśli i emocji. U wielu osób emocje są nieuregulowane i chaotyczne. Aby pokonać ten problem, trzeba pobudzić adźnę.
Czakra adźna jest ośrodkiem wyższego rodzaju siły woli, natomiast czakra splotu słonecznego - ośrodkiem jej niższego typu. Siła zbiorowości ludzkich ma swoje źródło w czakrze splotu słonecznego, podczas gdy siła wysoko rozwiniętej, subtelnej jednostki pochodzi z adźny. Obie czakry są ściśle ze sobą związane. Jedna wywiera wpływ na drugą. Gdy adźna podlega stresowi, dotyczy to również czakry splotu słonecznego.
a tuż nad nią po środku czoła - CZAKRA CZOŁA
Czakra ta kontroluje układ nerwowy i jest ośrodkiem niższej świadomości buddycznej, czyli kosmicznej. Stanowi także ośrodek niższej intuicji czy mądrości. Pobudzenie czakry czoła daje pacjentowi dostęp do świata duchowego.
Czakra siódma - czakra korony
Czakra KORONY - CZAKRA Ciemieniowa
W tekstach Jogi najczęściej jest opisywana jako kwiat lotosu o tysiącu płatków. Umieszczona jest ona na czubku głowy, świeci kolorem fioletowym, białymi złotym.
Nazywana jest Czakrą Ciemieniową, Czakrą Lejem (zwróconym ku górze). Przez rozwój tej czakry osiągamy poziom doskonałości duchowej. Jest kanałem wyższych energii. Pod jej wpływem pozostałe czakry zaczynają wirować na wyższych częstotliwościach. Wypełnia się jako ostatnia czakra i wysyła wówczas na zewnątrz energię tworząc koronę czystego światła.
Gdy ośrodek Sahasrara zostanie obudzony, człowiek doświadcza ponownego połączenia ze Wszystkim i każdą rzeczą zawartą we Wszystkim.
Zarządza centralnym układem nerwowym, szyszynką, mózgiem. Wybalansowana wnosi spokój, doskonałą równowagę, czujemy opiekę sił wyższych. Rozwija wewnętrzną wiedzę, intuicję, daje dostęp do kronik Akashy. Jest bramą kosmiczną, połączeniem z najwyższym źródłem.
Trzecie wrota do Pustki Buddy.
Pełne otwarcie to: piękno, szczęśliwość, prostota, prawda, rzeczywistość, światłość, czystość
Przyporządkowany gruczoł: Szyszynka
Szczyt ludzkiej głowy mieści siódmą czakrę, tzw. czakrę korony. Ten dynamiczny ośrodek łączy fizyczny układ nerwowy z umysłem kosmicznym
Ludzki układ nerwowy kontroluje i koordynuje wszystkie organy i struktury ciała, służąc jako odbiornik radiowy wewnętrznych i zewnętrznych sygnałów; w gruncie rzeczy, czakra ta rozciąga się od waszego mózgu w eter za pomocą zwiewnych wstęg złotych nici - kodowanych światłem włókien, łącząc was z innymi warstwami rzeczywistości.
Lekcje związane z tym ośrodkiem są wieloaspektowe. Zasadniczo dotyczą one utrzymania najwyższej równowagi prawości, której wymagają podróże pomiędzy rzeczywistością fizyczną i niefizyczną. Każdy ośrodek energetyczny działa w harmonii z pozostałymi, a otwarcie umysłu i serca na rozważenie większych możliwości dodaje natychmiast przestrzeni umożliwiającej tętniącym energiom kosmicznym wniknięcie w twe ciało i umocnienie twego życia.
CZAKRA KORONY
Znajduje się na czubku głowy, czyli na ciemieniu. Sprawuje kontrolę nad mózgiem i jest ośrodkiem wyższej świadomości buddycznej, czyli kosmicznej. Jest też ośrodkiem wyższej intuicji. Kiedy ta zdolność buddyczna jest w pełni rozwinięta, objawia się jako „bezpośrednia wiedza czy postrzeganie”. Człowiek o czymś wie bez konieczności badania przedmiotu. Wiedzę uzyskaną w ciągu kilku minut dzięki zdolności buddycznej trzeba by wyrażać słowami przez kilka tygodni, a nawet miesięcy. Człowiek mający tylko zwykłe umiejętności umysłowe będzie musiał długo zmagać się z danym problemem, podczas gdy ktoś dysponujący choćby częściowo rozwiniętą świadomością buddyczną błyskawicznie zrozumie zagadnienie i znajdzie możliwe rozwiązania. Zwykłej zdolności umysłowej użyje on później do sprawdzenia słuszności tych rozwiązań i do ich „zmaterializowania”.
Niestety, nasz współczesny system edukacji nie zachęca do rozwijania myślenia buddycznego, czyli wiedzy bezpośredniej, ponieważ mówi się, że rozwiązania czy wnioski osiągnięte tym sposobem pojawiają się „bez udziału rozumu”, że postrzeganie bezpośrednie czy intuicja pozbawione są logiki i racjonalności. To prawda, że zdolność buddyczna wykracza poza logikę. Przewyższa ona logikę i racjonalne myślenie.
Zwykłe zdolności umysłowe można porównać ze ślepcem, a zdolność buddyczną z człowiekiem widzącym. Ślepiec, chcąc mieć jakieś pojęcie o kształcie słonia, musi spędzić mnóstwo czasu na dotykaniu tego zwierzęcia i na próbach stworzenia jego obrazu za pomocą dedukcji oraz syntezy zgromadzonych informacji. Osoba widząca od razu poznaje kształt słonia. Zrozumienie istoty zagadnienia uzyskane dzięki świadomości buddycznej płynie z natychmiastowego i bezpośredniego porównywania lub postrzegania, nie zaś z długotrwałego studiowania i żmudnego procesu indukcji czy dedukcji.
Czakra korony jest także ośrodkiem boskiej, czyli uniwersalnej, miłości, jak również ośrodkiem realizacji ducha, czyli oświecenia. To punkt, przez który dostaje się do ciała energia duchowa. Jeśli czakra korony jest wysoko rozwinięta, wokół głowy wytwarza się złota aureola. Taki złocisty nimb mają nad głową święci wszystkich religii.
- See more at: http://instytutarete.pl/poczytaj/duch/c ... N2hBH.dpuf