http://dakowski.pl/index.php?option=com ... &Itemid=47
BILL GATES: JEŚLI UWAŻASZ, ŻE ŚRODKI COVID SĄ ZŁE, POCZEKAJ, AŻ ŚRODKI DOTYCZĄCE GLOBALNEGO OCIEPLENIA.„FIT FOR 55”
Wpisał: F. William Engdahl
16.07.2021.
Bill Gates: jeśli uważasz, że środki przeciwko covid są złe, poczekaj, na środki na rzecz globalnego ocieplenia.
============
Fit for 55 – Zielony Ład UE i przemysłowy upadek Europy
Ich PLAN: Likwidacja kopalń w PL nie w 2049 w 2030!
12.07.2021 F. William Engdahl
https://www.globalresearch.ca/fit-55-eu ... pe/5750035
Jednym z nielicznych uczciwych oświadczeń Billa Gatesa była jego uwaga na początku 2021 r., że jeśli uważasz, że środki dotyczące nosicielstwa są złe, poczekaj, aż środki dotyczące globalnego ocieplenia. Unia Europejska jest w trakcie narzucania odgórnie najbardziej drakońskich środków do tej pory, które skutecznie zniszczą nowoczesny przemysł w obliczu 27 państw Unii Europejskiej. Pod uroczymi nazwami, takimi jak „Fit for 55” i European Green Deal, w Brukseli niewybierani technokraci finalizują środki, które spowodują największe bezrobocie w przemyśle i załamanie gospodarcze od czasu kryzysu lat 30. XX wieku.
Branże takie jak motoryzacja czy transport, energetyka i stal są w trudnej sytuacji, a wszystko to dla niesprawdzonej hipotezy zwanej globalnym ociepleniem spowodowanym przez człowieka.
Podczas gdy większość obywateli UE była rozproszona przez niekończące się restrykcje związane z pandemią grypy zwanej covid19, technokraci w Komisji Europejskiej w Brukseli przygotowują program planowanej dezintegracji gospodarki przemysłowej UE. Wygodny aspekt niewybieralnej grupy ponadnarodowej daleko w Brukseli czy Strasburgu polega na tym, że nie odpowiadają przed żadnymi realnymi wyborcami. Mają nawet na to nazwę: Deficyt Demokratyczny. Jeśli środki, które mają zostać sfinalizowane przez Komisję Europejską pod przewodnictwem niemieckiej prezydent Ursuli von der Leyen i wiceprzewodniczącej ds. globalnego ocieplenia holenderskiego technokraty Fransa Timmermansa, zostaną wprowadzone w życie, oto wskazówka, co się stanie.
„Pasuje na 55”
14 lipca Komisja Europejska przedstawia zieloną agendę „Fit for 55”. Choć tytuł brzmi bardziej jak reklama studia zdrowia w średnim wieku, będzie to najbardziej drakoński i destrukcyjny program deindustrializacji, jaki kiedykolwiek narzucono poza wojną.
Dopasowanie do 55 stanowić będzie centralne ramy nowych przepisów i zasad z Brukseli, mające na celu radykalną redukcję emisji CO2 przy użyciu takich systemów, jak podatki węglowe, limity emisji oraz systemy limitów i handlu.
W kwietniu 2021 r. Komisja Europejska ogłosiła nowy cel klimatyczny UE: emisje mają zostać zredukowane o 55 proc. do 2030 r. w porównaniu z 1990 r.,
- wzrost z 40 proc. zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Stąd urocza nazwa „Fit for 55”. Ale przemysł i siła robocza krajów UE nie będą sprawne, jeśli plan będzie zaawansowany. Mówiąc najprościej, jest to technokratyczny faszyzm narzucany bez publicznej debaty około 455 milionom obywateli UE.
To Fit for 55 to pierwszy raz na świecie, kiedy grupa krajów, UE, oficjalnie narzuca program wymuszenia absurdalnego „zerowego” CO2 do 2050 i 55% mniej CO2 do 2030. Europejski Zielony Ład, komisarz Frans Timmermans powiedział w maju: „Wzmocnimy unijny system handlu uprawnieniami do emisji, zaktualizujemy dyrektywę w sprawie opodatkowania energii i zaproponujemy nowe normy CO2 dla samochodów, nowe normy efektywności energetycznej dla budynków, nowe cele dla odnawialnych źródeł energii oraz nowe sposoby wspierania czystych paliw i infrastruktury dla czysty transport.”
W rzeczywistości zniszczy przemysł transportowy, przemysł stalowy, cementowy, a także produkcję energii elektrycznej z węgla i paliw gazowych.
Oto główne części złowrogiego Fit For 55.
Samochody i ciężarówki
Głównym celem Zielonego Ładu UE będą środki, które zmuszą pojazdy z silnikami spalinowymi – samochody i ciężarówki benzynowe lub wysokoprężne – do przestrzegania tak restrykcyjnych limitów emisji CO2, że zostaną zepchnięte z dróg do 2030 r., jeśli nie wcześniej. Plan zmieni obecny cel 37,5% redukcji emisji CO2 z pojazdów do 2030 r. na rzekomo zerową emisję do 2035 r.
7 lipca koalicja związków zawodowych, firm z branży transportowej i dostawców, w tym Europejska Konfederacja Związków Zawodowych i Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, napisała pilny apel do unijnego Zielonego Czara Fransa Timmermansa. Stwierdzili: „… chcemy widzieć w Europie transformację przemysłową i innowacje, a nie dezindustrializację i zakłócenia społeczne”. W liście podkreślono, że UE nie ma planów dotyczących tak zwanej „sprawiedliwej transformacji” dla przemysłu motoryzacyjnego UE, w tym szkolenia nowych umiejętności dla przesiedlonych pracowników: „Obecnie nie ma takich ram dla 16 milionów pracowników w naszej ekologicznej mobilności. -system, a zwłaszcza europejski sektor motoryzacyjny, który jest motorem napędowym zatrudnienia w przemyśle”.
Nie jest to drobny problem, ponieważ przejście z samochodów i ciężarówek z silnikami spalinowymi na samochody elektryczne będzie oznaczało ogromne, bezprecedensowe zakłócenie w obecnych łańcuchach dostawców samochodów.
List wskazuje, że w całej UE sektor motoryzacyjny ma 8,5% wszystkich europejskich miejsc pracy w produkcji, a w 2019 r. wytworzył prawie 10% PKB w samych Niemczech, wraz z 40% produkcji w krajuch i wydatki na rozwój. Obecnie UE odpowiada za ponad 50% światowego eksportu produktów motoryzacyjnych. Wskazują, że przejście na pojazdy o zerowej emisji CO2 będzie oznaczać utratę co najmniej 2,4 mln wysoko wykwalifikowanej pracy w całej UE. Całe regiony popadną w depresję. W liście podkreślono, że Bruksela musi jeszcze określić konsekwencje Zielonego Ładu dla sektora motoryzacyjnego.
W kwietniu niemiecka przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen wskazała, że lipiec Fit for 55 może rozszerzyć drakoński system handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla (ETS) poza elektrownie lub przemysł, aby objąć transport drogowy i budynki w dodatku „zanieczyszczający płaci”. Powiązanie z ETS automatycznie wymusi kary finansowe na kierowców lub właścicieli domów wykraczające poza obecne podatki węglowe, pomimo bardzo ograniczonego wpływu około 3% na emisje. To, oprócz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, zada zabójczy cios konsumentom i przemysłowi. Kiedy francuski rząd nałożył taki podatek węglowy w 2018 roku, wywołał narodowe protesty Żółtych Kamizelek i zmusił Paryż do jego wycofania.
Stal
Drastyczny plan UE zawiera nowe postanowienia, które będą oznaczać drastyczną zmianę dla energochłonnego przemysłu stalowego i cementowego w UE. Stal jest drugą co do wielkości gałęzią przemysłu na świecie po ropie i gazie. Obecnie UE jest drugim po Chinach największym producentem stali na świecie. Jego produkcja to ponad 177 mln ton stali rocznie, czyli 11% światowej produkcji. Ale plan Timmermansa wprowadzi nowe środki, które rzekomo karzą import stali od „brudnych” producentów, ale w rzeczywistości sprawią, że stal UE będzie mniej konkurencyjna na świecie.
Przecieki unijnego planu wskazują, że planują zlikwidować obecne bezpłatne pozwolenia na zanieczyszczenie ETS dla energochłonnych gałęzi przemysłu, takich jak stal czy cement. Zada to druzgocący cios obu podstawowym gałęziom przemysłu. Nazywają to mechanizmem dostosowania granicy węglowej. Jak wskazuje Centre for European Policy Network, unijni eksporterzy stali „nie otrzymają żadnej rekompensaty za rezygnację z bezpłatnego przydziału. W rezultacie znajdują się one w bardzo niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej w porównaniu z konkurentami z krajów trzecich.”
Podatki węglowe od węgla
Nowy cel klimatyczny UE na poziomie 55% na 2030 r. oznacza prawie całkowite wycofanie węgla do 2030 r. w całej UE. Dotknie to Niemcy, zdecydowanie największego użytkownika energii węglowej w UE. Niemiecki rząd, dysponujący już najdroższą energią elektryczną na świecie dzięki przejściu Merkel Energiewende na zawodną energię słoneczną i wiatrową, w wyniku której ostatnia elektrownia jądrowa zostanie zamknięta w 2022 r., niedawno zrezygnował z planu wycofywania węgla do 2038 r. wycofać się znacznie wcześniej, ale z oczywistych względów politycznych w roku wyborczym nie ujawnił swojej nowej daty „zero węgla”.
Absurdalność wiary w to, że UE, a zwłaszcza Niemcy, będą w stanie osiągnąć zero węgla do 2030 roku, nie zastępując nawet gazem ziemnym, ale raczej zawodną energią słoneczną i wiatrową, jest już oczywista. 1 stycznia 2021 r. w ramach mandatu rządu dotyczącego redukcji mocy węglowej zamknięto 11 elektrowni węglowych o łącznej mocy 4,7 GW. Wyłączenie trwało osiem dni, ponieważ kilka elektrowni węglowych musiało zostać ponownie podłączonych do sieci, aby uniknąć przerw w dostawie prądu z powodu przedłużającego się okresu słabego wiatru. Zamkniętym elektrowniom węglowym nakazano pracę w rezerwie na koszt odbiorców. W berlińskiej komisji rządowej, która opracowała plan wycofywania węgla, nie zasiadali ani przedstawiciele energetyki, ani eksperci sieci elektroenergetycznej.
Dzięki nowemu elementowi niszczycielskiego planu Komisji Europejskiej Fit for 55, serce europejskiego przemysłu, Niemcy, jest wstępnie zaprogramowane nie tylko na poważne bezrobocie w przemyśle stalowym, cementowym i samochodowym. Jest również zaprogramowany na przerwy w dostawie prądu, takie jak ta, która zniszczyła Teksas na początku 2021 r., Kiedy zamarzły wiatraki.
Jak wspomniano, w 2022 roku w Niemczech ostatnia elektrownia jądrowa wraz z pozostałymi elektrowniami węglowymi zostanie zamknięta, usuwając 3% mocy. Dodatkowe 6000 turbin wiatrowych również zostanie wyłączonych ze względu na wiek, co daje łączną redukcję o 7%. Jednak planowane dodanie nowej energii wiatrowej i słonecznej nie zastąpi tego, tak aby do 2022 r. Niemcy mogły mieć niedobór mocy od 10% do 15% po stronie wytwarzania.
Wielki reset WEF i Zielony Ład UE
Zwykłym obywatelom o zdrowych zmysłach trudno jest pojąć na całym świecie w kontekście tego unijnego programu Fit for 55 i Wielkiego Resetu w Davos lub powiązanej Agendy ONZ 2030, ponieważ jest to celowy technokratyczny plan dezintegracji gospodarki, wykorzystujący oszukańczą wymówkę nieudowodnione zagrożenie globalnym ociepleniem, które twierdzi – w oparciu o podejrzane modele komputerowe, które ignorują wpływ naszego słońca na cykle klimatyczne Ziemi – że do 2030 roku zobaczymy katastrofę, jeśli świat nie zmniejszy nieszkodliwych i istotnych dla życia emisji CO2.
Nieustannie aktywne Światowe Forum Ekonomiczne w Davos w ramach Wielkiego Resetu również odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu Europejskiego Zielonego Ładu Komisji Europejskiej. W styczniu 2020 r. Światowe Forum Ekonomiczne na dorocznym spotkaniu w Davos zgromadziło liderów z branży m.inWspółpraca z wiceprzewodniczącym wykonawczym Fransem Timmermansem w celu zbadania, jak katalizować Europejski Zielony Ład. Rezultatem jest odsłonięcie 14 lipca przez Brukselę. WEF wspiera CEO Action Group na rzecz Europejskiego Zielonego Ładu, aby pozyskać największe korporacje za brukselski plan dystopijny. .
============
F. William Engdahl jest konsultantem ds. ryzyka strategicznego i wykładowcą, ukończył studia polityczne na Uniwersytecie Princeton i jest autorem bestsellerów na temat ropy naftowej i geopolityki, wyłącznie dla magazynu internetowego „New Eastern Outlook