Drodzy forumowicze i goście!

Przeżyliśmy przestój związany z migracją z serwera na serwer i zmianą istotnych danych adresowych dla hostingu. Teraz forum powinno działać szybko, bez długiego oczekiwania na odpowiedź serwera. Zależy to też od szybkości waszych łącz, ale do któregoś września serwer był trudny do zaakceptowania.
Niestety technicznie wielkość naszego forum się mocno powiększyła i musimy zwracać większą uwagę na wykorzystanie przestrzeni dyskowej, nie duplikować postów (dawać linki) itp., bo nie utrzymamy baz danych w limitach dostawcy hostingu, a upgrade jest finansowo nieopłacalny.

W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum

To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.

Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.


/blueray21

SZTUKA???? O tak!!!

Awatar użytkownika
Kiara
Posty: 3847
Rejestracja: wtorek 01 sty 2013, 15:10
x 207
Podziękował: 1752 razy
Otrzymał podziękowanie: 4051 razy

SZTUKA???? O tak!!!

Nieprzeczytany post autor: Kiara » czwartek 30 maja 2013, 00:17

Coś o sztuce i używaniu jej nie zawsze w szczytnym celu......



Nowoczesna sztuka była "broń" CIA

Revealed: jak agencja szpiegowska używane nieświadomych artystów takich jak Pollocka i de Kooning w zimnej wojnie kulturowej
Frances Stonor Saunders



Najpierw mieliśmy "Affordable Art", teraz jest "sprzedaż garaż" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Robert Hughes: Forthright krytyk, który przekształcił postrzeganie sztuki współczesnej

Alice Jones: Nie jest łatwo mówić o sztuce współczesnej - tak powinniśmy niech to mówi samo za siebie



Przez dziesiątki lat w kręgach artystycznych było albo plotka czy żart, ale teraz to jest potwierdzone jako fakt. Centralna Agencja Wywiadowcza używane amerykańską sztukę współczesną - m.in. prace takich artystów, jak Jackson Pollock, Robert Motherwell, Willem de Kooning i Mark Rothko - jako broń w czasie zimnej wojny. W sposób renesansowy książę - poza tym, że działał w tajemnicy - CIA wspierać i promować amerykańskie ekspresjonizmu abstrakcyjnego malarstwa na całym świecie od ponad 20 lat.

Połączenie jest nieprawdopodobne. Był to okres, w latach 1950 i 1960, gdy większość Amerykanów nie lubił, a nawet pogardzany sztukę nowoczesną - prezydent Truman podsumował popularny pogląd, kiedy powiedział: "Jeśli to jest sztuka, to ja jestem Hottentot". Co do samych artystów, wielu z nich ex-komunistów ledwo do zaakceptowania w Ameryce z maccartystowskiego epoki, a na pewno nie sort ludzi normalnych, które mogą otrzymać wsparcie rządu USA.

Dlaczego CIA ich wspierać? Ponieważ w wojnie propagandowej z ZSRR, ten nowy ruch artystyczny może odbyć się jako dowód kreatywności, wolności intelektualnej i kulturalnej potęgi USA. Rosyjski sztuki, przywiązany do komunistycznego gorsetu ideologicznego, nie może konkurować.

Istnienie tej polityki, podobno i sporne wielu lat, został potwierdzony po raz pierwszy przez byłych funkcjonariuszy CIA. Nieznany do artystów, nowa sztuka amerykańska potajemnie promowane w ramach polityki zwanej "smyczy długi" - podobne ustalenia w pewnym sensie pośrednim wsparciu CIA w czasopiśmie Encounter, red. Spender Stephen.

Decyzję o włączeniu kultury i sztuki w amerykańskim arsenale Cold War została podjęta tak szybko, jak CIA została założona w 1947 roku. Przerażona komunizmu odwoławczego jeszcze dla wielu intelektualistów i artystów z Zachodu, nowa agencja założyć podziału, obrotowe Zapasy propagandowych, które w szczytowym okresie może wpłynąć na więcej niż 800, czasopisma i organizacje publiczne informacyjnych. Żartowali, że to było jak Wurlitzer Jukebox: kiedy CIA nacisnął guzik mógł usłyszeć, co melodia chciał grać na całym świecie.

Następnym ważnym krokiem wszedł w 1950 roku, kiedy Międzynarodowa Organizacje Division (IOD) została powołana na mocy Tom Braden. Było to biuro, które dotowane animowaną wersję Folwarku zwierzęcym George'a Orwella, który sponsorowany amerykańskich artystów jazzowych, motywy Opera, międzynarodowy program, Boston Symphony Orchestra touring. Jego środki zostały umieszczone w przemyśle filmowym, w wydawnictwach, nawet pisarzy podróży dla słynnych przewodników Fodor. A teraz wiemy, że promowane anarchistycznego awangardowy ruch, Ameryce Ekspresjonizm abstrakcyjny.

Początkowo bardziej otwarte próbowano wspierać nową amerykańską sztukę. W 1947 roku Departament Stanu zorganizowane i opłacone przez międzynarodowe wystawy objazdowej pt "Postęp Amerykańska Art", w celu obalenia sowieckie propozycje, że Ameryka była kulturalna pustynia. Ale pokaż wywołał oburzenie w domu, co skłoniło Truman, aby jego uwaga Hottentot i jedną gorzką kongresman do stwierdzenia: ". Jestem po prostu głupi Amerykanin, który płaci podatki na tego rodzaju śmieci" Wycieczka musiała zostać odwołana.

Rząd USA teraz dylemat. To mieszczaństwo, w połączeniu z donosów histerycznych Josepha McCarthy'ego o wszystko, co było awangardą lub niekonwencjonalne, był głęboko żenujące. To skompromitowana tezę, że Ameryka była wyrafinowany, bogaty kulturowo demokracja. To także zapobiega rząd USA z konsolidacji zmianę kulturową wyższość z Paryża do Nowego Jorku od 1930 roku. Aby rozwiązać ten problem, CIA została wniesiona w.

Połączenie nie jest tak dziwne, jak może się wydawać. W tym czasie nowa agencja, obsadzone głównie przez Yale i Harvard absolwentów, z których wielu zebranych sztuki i autor powieści w swoim wolnym czasie, był oazą liberalizmu w porównaniu z politycznym świecie zdominowanym przez McCarthy lub FBI J Edgara Hoovera. Jeśli jakakolwiek oficjalna instytucja była w stanie obejść kolekcję leninowców, trockistów i pijących, które składały się szkołą nowojorską, to CIA.

Do tej pory nie było z pierwszej ręki dowodów na to, że połączenie zostało wykonane, ale po raz pierwszy, były oficer, Donald Jameson, złamał ciszę. Tak, mówi, agencja widział abstrakcyjnego ekspresjonizmu jako okazję, i tak, to pobiegł z nią.

"Jeśli chodzi ekspresjonizmu abstrakcyjnego, chciałbym móc powiedzieć, że CIA wymyślił go po prostu zobaczyć, co się dzieje w Nowym Jorku oraz centrum Soho jutro!" zażartował. "Ale myślę, że to, co zrobiliśmy było naprawdę rozpoznać różnicę. Uznano, że Abstract Expression-ism był rodzaj sztuki, który wykonany socrealizm wyglądają jeszcze bardziej znany i bardziej sztywna i ogranicza niż było. I że związek został wykorzystany w niektórych wystaw.

"W pewnym sensie nasza wiedza pomogła, bo Moskwa w tych czasach było bardzo błędne w wypowiedzeniu jakiejkolwiek niezgodności z własnymi wzorami bardzo sztywne. I tak jeden potrafił odpowiednio i dokładnie dlatego, że coś nie krytykowali, że dużo i że heavy-handedly był wart wsparcia taki czy inny sposób. "

Aby kontynuować podziemną zainteresowanie Lefty Ameryki awangardowej, CIA miała być pewni jego Patronat nie może być odkryta. "Sprawy tego typu mogą tylko zostały wykonane w dwóch lub trzech usuwa," Mr Jameson powiedział, że "tak, że nie byłoby mowy o konieczności usunięcia Jackson Pollock, na przykład, albo zrobić coś, co wiązałoby się z tych ludzi w organizacja. I to nie mógł być bliżej, gdyż większość z nich byli ludzie, którzy mieli bardzo mało szacunku dla rządu, w szczególności, a na pewno nie dla CIA. Jeśli miał używać ludzi, którzy uważali się za jedną stronę lub inny być bliżej do Moskwy niż do Waszyngtonu, dobrze, tym lepiej może ".

To był "długi smycz". Centralnym punktem kampanii CIA stał Kongres Wolności Kultury, zdecydowana Jamboree intelektualistów, pisarzy, historyków, poetów i artystów, który został skonfigurowany z funduszy CIA w 1950 roku i prowadzony przez agenta CIA. To było beach-head, z których kultura mogłaby się obronić przed atakami Moskwy i jego "towarzyszy podróży" na Zachodzie. Na jego wysokości, miał biura w 35 krajach i opublikował ponad dwa tuziny czasopism, w tym spotkania.

Kongres Wolności Kultury dała CIA idealne przodu w celu promowania swojej tajnej zainteresowanie ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Byłoby oficjalnym sponsorem wystawy przechodnich, jego magazyny by dostarczyć użytecznych platform krytyków korzystnych dla nowego amerykańskiego malarstwa, i nikt, artyści zawarte, byłoby żadnych mądrzejszy.

Organizacja ta ułożyła kilka wystaw ekspresjonizmu abstrakcyjnego w latach 1950. Jednym z najbardziej znaczących, "The New Painting amerykańskiej", odwiedził wszystkie duże europejskie miasto, w 1958/59. Inne wpływowe pokazuje włączone "Modern Art w Stanach Zjednoczonych" (1955) i "arcydzieła XX wieku" (1952).

Ponieważ Ekspresjonizm abstrakcyjny był drogi do poruszania się i wykazują, milionerzy i muzea były nazywane w grę. Górujący wśród nich był Nelson Rockefeller, którego matka miała współzałożycielem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Jako prezydent, co on nazywa "muzeum Mummy", Rockefeller był jednym z największych zwolenników ekspresjonizmu abstrakcyjnego (które nazwał "free malarstwo przedsiębiorstwo"). Jego muzeum zostało zakontraktowane do Kongresu Wolności Kultury, organizacja i wikary większość jego ważnych wystawach sztuki.

Muzeum zostało także powiązane z CIA przez kilka innych mostów. William Paley, prezes CBS nadawania i założycielem CIA, siedział na pokładzie członków Muzeum Międzynarodowego Programu. John Hay Whitney, który służył w czasie wojny agencji OSS, poprzednik, był jego prezesem. A Tom Braden, pierwszym szefem Międzynarodowego Wydziału Organizacji CIA, był sekretarzem wykonawczym w muzeum w 1949 roku.

Teraz w jego latach osiemdziesiątych Mr Braden mieszka w Woodbridge w Wirginii, w domu, pakowane z ekspresjonizmu abstrakcyjnego dzieła i strzeżony przez ogromnego Alsatians. Wyjaśnił cel IOD.

"Chcieliśmy, aby zjednoczyć wszystkich ludzi, którzy byli pisarze, którzy byli muzycy, którzy byli artyści, aby wykazać, że Zachód i Stany Zjednoczone była poświęcona wolności słowa i osiągnięć intelektualnych, bez sztywnych barier jak do tego, co należy napisać i co należy powiedzieć, i co należy zrobić, a co trzeba malować, co było, co się dzieje w Związku Radzieckim. Myślę, że to najważniejszy dział, że Agencja, i myślę, że grał ogromną rolę w okresie zimnej wojny. "

Potwierdził, że jego dywizja działała w tajemnicy ze względu na niechęć do publicznych awangardy: "To było bardzo trudno dostać się Kongres, aby przejść wraz z niektóre z rzeczy, które chcieliśmy zrobić - wysłać sztuki za granicą, wyślij symfonie za granicą, publikuje czasopisma za granicą. To jest jeden z powodów, że to musi być zrobione ukradkiem. Miał być tajemnicą. Aby zachęcić otwartość musieliśmy być tajemnicą. "

Jeśli oznaczało to gra papieża, aby tym stuleciu Michelangelos, dobrze, tym lepiej: "Potrzeba papieża lub kogoś z dużą ilością pieniędzy, aby rozpoznać sztukę i ją wspierać," Mr Braden powiedział. "I po wielu wieków ludzie mówią:" O popatrz! Kaplicy Sykstyńskiej najpiękniejsze stworzenie na Ziemi! " To jest problem, że cywilizacja doświadczyła od czasu pierwszego artysty i pierwszym milionerem i papieża, którzy wspierali go. A jednak, gdyby nie było na Wielu milionerów czy papieże, nie musiałby sztukę. "

Czy Ekspresjonizm abstrakcyjny były dominującym ruchem art z lat powojennych, bez tego mecenatu? Odpowiedź jest chyba tak. Podobnie byłoby w porządku, aby sugerować, że jeśli spojrzeć na malarstwo abstrakcyjne ekspresjonizmu Ci zostały oszukany przez CIA.

Ale spójrz, gdzie sztuka ta zakończyła się: w marmurowych salach banków, na lotniskach, w salach miejskich, sale i galerie wielkich. Do zimnej wojny, którzy promować je, te obrazy były logo, podpis dla ich kultury i systemu, który chcieli wyświetlić na całym świecie, które liczy. Udało im.

* Pełna historia CIA i sztuki nowoczesnej jest opowiedziana w "ukryte ręce" na Channel 4 w najbliższą niedzielę o 8 wieczorem. Pierwszy program w serii przesiewa wieczorem. Frances Stonor Saunders pisze książkę na temat zimnej wojny kulturowej.

Covert Operation

W 1958 roku wystawa touring "New American Painting", w tym dzieła Pollocka, de Kooning, Motherwell i innych, był na wystawie w Paryżu. Tate Gallery fascynował go mieć obok, ale nie może sobie pozwolić, aby doprowadzić go. Pod koniec dnia, amerykański milioner i miłośnikiem sztuki, Julius Fleischmann, wkroczył z gotówką i pokaż został przywieziony do Londynu.

Pieniądze, które Fleischmann, pod warunkiem jednak, nie było jego, ale CIA. Przyszło poprzez organ zwany Farfield Foundation, której Fleischmann był prezydentem, ale dalekie od milionerem ramię charytatywna, fundacja była tajemnicą kanał dla funduszy CIA.

Więc, nieznany Tate, społeczności lub artystów, wystawa została przeniesiona do Londynu na koszt podatników amerykańskich "służyć subtelne celów propagandowych zimnej wojny. Była człowiekiem CIA, Tom Braden, opisał, jak takie kanały jak Farfield Fundacji zostały utworzone. "Chcemy wrócić do kogoś w Nowym Jorku, który był znany bogacz i chcemy powiedzieć:" Chcemy założyć fundację. Chcemy mu powiedzieć, co staraliśmy się zrobić, i zobowiązują go do zachowania tajemnicy, a on mówi: "Oczywiście, zrobię to", a następnie będzie można publikować firmowego a jego imię będzie na nim i nie będzie fundacja. To było naprawdę dość proste urządzenie. "

Julius Fleischmann był dobrze przygotowany do tej roli. Zasiadał w zarządzie Międzynarodowego Programu w Museum of Modern Art w Nowym Jorku - tak jak kilka potężnych, bliższe CIA.


http://translate.google.pl/translate?hl ... 6bih%3D575


Obrazek
0 x


Miłość jest szczęściem!

ODPOWIEDZ