goratha pisze:Smoleńska katastrofa polskiego państwa
Słynna "pancerna brzoza" - źródło: wikipedia.org
Od kilku dni na wyższe poziomy wspina się smoleńska propaganda. Powodem jest czwarta katastrofy rządowego samolotu w Smoleńsku. Znowu w mediach ścierają się dwie sekty - "pancernej brzozy" i "zamachu".
Trzeba przyznać, że nadal nie wiadomo co się tam stało i co spowodowało roztrzaskanie samolotu na około 30 tysięcy fragmentów. Warto przypomnieć, że Boeing 747, który uległ eksplozji w wyniku zamachu terrorystycznego nad Lockerbie rozpadł się na około 7 tysięcy fragmentów. Teoria z brzozą też nie wygląda przekonująco.
Doprawdy trudno uwierzyć, że solidnie wykonany Tupolew doznał aż tak wielkiej defragmentacji podczas przyziemienia z prędkością 260 km/h. Trzeba być zupełnym dyletantem lub posiadać dużo dobrej woli, żeby w to uwierzyć. Wiele osób po prostu odrzuca oczywiste fakty i wypiera z głowy myśli, które nieuchronnie prowadzą do jedynej sensownej konkluzji jeśli chodzi o tak zwaną "katastrofę smoleńską".
Polaków przeraża fakt, że można odkryć coś co postawi nas w sytuacji, która mogłaby prowadzić do wojny z Rosją. Jeśli rzeczywiście był tam zamach to taka tylko mogłaby być konkluzja. Okazuje się jednak, że podkulenie ogona nic nie dało i mimo totalnego upodlenia Polaków w tej sprawie i tak może być niedługo ta wojna, której tak bardzo się boją wyznawcy teorii o "pancernej brzozie".
Ze strony obozu władzy już w godzinę po katastrofie słyszeliśmy zapewnienia, że winni są piloci i trzeba tylko ustalić kto na nich naciskał. Jak mantrę powtarzają oni, że Lech Kaczyński nie wygrałby wyborów, więc zamach był niepotrzebny. Można tylko pogratulować zdolności do przewidywania przyszłości. Zresztą na pokładzie tego Tupolewa znajdowało się dużo więcej potencjalnych celów zamachu niż tylko Lech Kaczyński. Przypomnijmy, że zginęło tam wtedy więcej polskich generałów niż podczas II wojny światowej. Do dzisiaj nie odzyskaliśmy laptopów, telefonów czy kodów NATO.
Polskie operetkowe śledztwo prowadzone jest bez dowodów, które pozostały w Rosji. Nie dość, że nie mamy wraku to nie mamy czarnych skrzynek i wielu innych kluczowych dowodów. Nie zrobiono sekcji zwłok, pomylono ciała itd. Początkowo pomylono nawet godzinę katastrofy co wielu osobom już zupełnie umknęło.
Prokuratura po prostu nie potrafi wyjaśnić co tam się stało, a prokuratorzy traktują Polaków jak idiotów opowiadając im bełkotliwym prawniczym żargonem różne nietrzymające się "kupy" historyjki. Na przykład gdy okazało się, że w wielu miejscach na kadłubie nasi eksperci odkryli ślady materiałów wybuchowych, prokuratorzy kawalarze stwierdzili, że to od szynki lub pasty do butów.
Jeśli ktoś jest osobnikiem ogarniętym nienawiścią implementowaną przez propagandystów obu stron tego konfliktu nie dostrzega rzeczy oczywistych. Nawet gdyby pojawiły się mocne dowody na zamach ludzie ci w to nie uwierzą tak jak nie uwierzą w przypadek zwolennicy teorii zamachowej. Warto jednak rozważyć wszystkie za i przeciw w tej sprawie i nie dać się wciągnąć w sekciarstwo po żadnej ze stron.
Po czterech latach nadal nie wiemy czy doszło do zamachu, bo nie mamy dowodów, które albo zostały zniszczone, albo są w Rosji. Polskie władze całkowicie się skompromitowały, prokuratura wydaje się ustalać nie stan faktyczny tylko to czego się od niej oczekuje. Doszło już do tego, że biegli nie chcą podpisać się pod opiniami co uniemożliwia zakończenie śledztwa. Rządzący Polską politycy wydali już jednak dyspozycję, że czas kończyć to dochodzenie i schować je głęboko do szuflady.
W kwestii zamachu Rosjanie sugerują, że trzeba poszukać winnych w Warszawie, ale jeśli tak to wiadomo jaka zlikwidowana organizacja o trzyliterowym skrócie mogła w tym maczać palce. Pisanie na ten temat nie jest jednak bezpieczne w kraju, w którym grasuje seryjny samobójca, a fakt, że ciągle giną ludzie związani w jakiś sposób z tą katastrofą, jak chorąży Remigiusz Muś, wskazuje na to, że prawda może być bardzo mroczna. Większość Polaków dobrze o tym wie dlatego instynktownie nie chcą o tym słuchać, a nawet reagują agresywnie, co z pewnością można przeczytać w wielu komentarzach, jakie znajdą się pod tym wpisem.
Co gorsza nie wiadomo jak ta sprawa skończy się dla Polski. Jeśli do władzy dojdą zwolennicy sekty zamachowej może być groźnie, ale jeśli paraliżowani strachem Polacy pozostawią przy korycie sektę pancernej brzozy może być jeszcze groźniej. Już chyba czas, aby wyjaśnieniem tego dziwnego incydentu ze Smoleńska zajęła się poważna międzynarodowa komisja, a nie tak jak teraz przestraszeni chłopcy w krótkich majtkach.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xrGzOx4gAvA
http://www.zmianynaziemi.pl
do tego artykulu jest mase komentarzy tzw prostych ludzi, w tym taki:
Nostra Damus, czw., 2014-04-10 14:36
W ogromie istniejących informacji, prawdziwych, fałszywych, wymyślonych - trudno jest wogóle na ten temat dyskutować.
Dlatego też nigdy na ten temat nie dyskutowałem, bo obojętnie jakie kto ma zdanie na ten temat, jest zawsze tysiące innych zdań. Niemal każda teza jest do obalenia, ale żadna nie jest zadowalająca. W ten sposób nigdy nie zostanie wyjaśnione, co i jak i kiedy i dlaczego.
Są siły które:
- tej katastrofy nie chcą wyjaśnić
- wykorzystują tę katastrofę do manipulowania trzodą
- wykorzystują tą katastrofę do produkowania wrogów i przyjaciół Polski
- tę katastrofę mogliby wyjaśnić ale im nie wolno, ponieważ korzyść polityczna wyniesiona z takiej katastrofy jest im ważniejsza niż ubolewanie nad stratą i nad ofiarami. W ten sposób biedne ofiary tej katastrofy zostały pośmiertnie objektami manipulacji, a to bardzo świńska postawa
- wykorzystują tę katastrofę w celach wyborczych.
Wszystkie te postawy są godne pożałowania.
Witam wszystkich użytkowników tego forum
17.03.23
Forum przeżyło dziś dużą próbę ataku hakerskiego. Atak był przeprowadzony z USA z wielu numerów IP jednocześnie. Musiałem zablokować forum na ca pół godziny, ale to niewiele dało. jedynie kilkukrotne wylogowanie wszystkich gości jednocześnie dało pożądany efekt.
Sprawdził się też nasz elastyczny hosting, który mimo 20 krotnego przekroczenia zamówionej mocy procesora nie blokował strony, tylko dawał opóźnienie w ładowaniu stron ok. 1 sekundy.
Tutaj prośba do wszystkich gości: BARDZO PROSZĘ o zamykanie naszej strony po zakończeniu przeglądania i otwieranie jej ponownie z pamięci przeglądarki, gdy ponownie nas odwiedzicie. Przy włączonych jednocześnie 200 - 300 przeglądarek gości, jest wręcz niemożliwe zidentyfikowanie i zablokowanie intruzów. Bardzo proszę o zrozumienie, bo ma to na celu umożliwienie wam przeglądania forum bez przeszkód.
25.10.22
Kolega @janusz nie jest już administratorem tego forum i jest zablokowany na czas nieokreślony.
Została uszkodzona komunikacja mailowa przez forum, więc proszę wszelkie kwestie zgłaszać administratorom na PW lub bezpośrednio na email: cheops4.pl@gmail.com. Nowi użytkownicy, którzy nie otrzymają weryfikacyjnego emala, będą aktywowani w miarę możliwości, co dzień, jeśli ktoś nie będzie mógł używać forum proszę o maila na powyższy adres.
/blueray21Została uszkodzona komunikacja mailowa przez forum, więc proszę wszelkie kwestie zgłaszać administratorom na PW lub bezpośrednio na email: cheops4.pl@gmail.com. Nowi użytkownicy, którzy nie otrzymają weryfikacyjnego emala, będą aktywowani w miarę możliwości, co dzień, jeśli ktoś nie będzie mógł używać forum proszę o maila na powyższy adres.
Ze swojej strony proszę, aby unikać generowania i propagowania wszelkich form nienawiści, takie posty będą w najlepszym wypadku lądowały w koszu.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać administracji, w znany sposób, tak jak i prośby o interwencję w uzasadnionych przypadkach, wszystkie sposoby kontaktu - działają.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać administracji, w znany sposób, tak jak i prośby o interwencję w uzasadnionych przypadkach, wszystkie sposoby kontaktu - działają.
Pozdrawiam wszystkich i nieustająco życzę zdrowia, bo idą trudne czasy.
/blueray21
W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum
To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.
Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.
/blueray21
KATASTROFA SMOLEŃSKA
-
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2015, 20:36
- Otrzymał podziękowanie: 9 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
A czyto, czyto Pan En-Ki nie mówił, że powodem była psycho-energia???
0 x
- goratha
- Posty: 1097
- Rejestracja: środa 16 sty 2013, 20:03
- x 21
- Podziękował: 1117 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2667 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Niemiecki dziennikarz śledczy: Niemcy i USA wiedzą o Smoleńsku znacznie więcej. Z przyczyn politycznych nie chcą o tym mówić
mar 27, 2015
Juergen Roth, autor książki „Zamknięte akta S.” na temat katastrofy smoleńskiej, mówił na antenie TV Republika m.in.:
„Ważnym dowodem są dwa raporty niemieckiego wywiadu, według których niemieckie służby uważają, że nie była to katastrofa lotnicza ale „zastosowane zostały prawdziwe materiały wybuchowe” – powiedział dziennikarz. Twierdził, że dowodów i wskazówek było więcej.
„Raporty wywiadu były czytane również przez osoby na wysokich stanowiskach w rządzie niemieckim” – stwierdził Roth. Według niego niemieckie władze wiedzą na ten temat więcej niż oficjalnie twierdzą, podobnie jak USA. Przypuszcza, że może to dotyczyć także innych krajów, które „z przyczyn politycznych nie chcą o tym mówić”.
; http://www.youtube.com/watch?v=mDUpMS5nl8g
http://www.youtube.com/watch?v=JUr0EWQnS6I
niezlomni.com
mar 27, 2015
Juergen Roth, autor książki „Zamknięte akta S.” na temat katastrofy smoleńskiej, mówił na antenie TV Republika m.in.:
„Ważnym dowodem są dwa raporty niemieckiego wywiadu, według których niemieckie służby uważają, że nie była to katastrofa lotnicza ale „zastosowane zostały prawdziwe materiały wybuchowe” – powiedział dziennikarz. Twierdził, że dowodów i wskazówek było więcej.
„Raporty wywiadu były czytane również przez osoby na wysokich stanowiskach w rządzie niemieckim” – stwierdził Roth. Według niego niemieckie władze wiedzą na ten temat więcej niż oficjalnie twierdzą, podobnie jak USA. Przypuszcza, że może to dotyczyć także innych krajów, które „z przyczyn politycznych nie chcą o tym mówić”.
; http://www.youtube.com/watch?v=mDUpMS5nl8g
http://www.youtube.com/watch?v=JUr0EWQnS6I
niezlomni.com
0 x
nie bierz zycia zbyt powaznie. I tak nie wyjdziesz z niego z zyciem:-))
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
kolejna wrzutka - mówi to co pozwolili powiedzieć..
prawda jest gdzie indziej i bardziej brutalna.
prawda jest gdzie indziej i bardziej brutalna.
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- goratha
- Posty: 1097
- Rejestracja: środa 16 sty 2013, 20:03
- x 21
- Podziękował: 1117 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2667 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
byc moze,
to GA, poprosze o tę prawde:
poradze sobie nawet z ta najbardziej brutalna
to GA, poprosze o tę prawde:
grzegorzadam pisze:prawda jest gdzie indziej i bardziej brutalna.
poradze sobie nawet z ta najbardziej brutalna
0 x
nie bierz zycia zbyt powaznie. I tak nie wyjdziesz z niego z zyciem:-))
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
nie wierzę w wersje publicznych merdiów, a 5 lat temu miałem pewność..
co roku ta sama zabawa, jak nie pijany generał, to brzoza, albo wybuch..
i odwracanie kota ogonkiem.
A gdzie film lub zdjęcia z wylotu ?...
Pierwsze relacje o katastrofie w Smoleńsku (TVN24)
- ‚minister Paszkowski potwierdził (!..), że prezydencki samolot JAK 40 rozbił się niedaleko lotniska wojskowego w Smoleńsku..’(..) zapalił się i został ugaszony – to był JAK 40
’
- red. Kuźniar – i tak kilka razy
potwierdzam jak 40,'' - teraz nikt nie pamięta..
obejrzyj:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... yOuuSX1ewA
albo to:
https://youtu.be/pWwYfCPTZG0
co roku ta sama zabawa, jak nie pijany generał, to brzoza, albo wybuch..
i odwracanie kota ogonkiem.
A gdzie film lub zdjęcia z wylotu ?...
Pierwsze relacje o katastrofie w Smoleńsku (TVN24)
- ‚minister Paszkowski potwierdził (!..), że prezydencki samolot JAK 40 rozbił się niedaleko lotniska wojskowego w Smoleńsku..’(..) zapalił się i został ugaszony – to był JAK 40
’
- red. Kuźniar – i tak kilka razy
potwierdzam jak 40,'' - teraz nikt nie pamięta..
obejrzyj:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... yOuuSX1ewA
albo to:
https://youtu.be/pWwYfCPTZG0
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- songo70
- Administrator
- Posty: 16957
- Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
- Lokalizacja: Carlton
- x 1086
- x 544
- Podziękował: 17174 razy
- Otrzymał podziękowanie: 24252 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
..tworzenie niezliczonych wersji- to próba ukrycia tej prawdziwej, tj. teraz z lotem Germanwings,-
wersja z samobójstwem wg. mnie jest naciągana, choć tak najłatwiej ukręcić łeb sprawie.
wersja z samobójstwem wg. mnie jest naciągana, choć tak najłatwiej ukręcić łeb sprawie.
0 x
"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować
Prawdy nie da się wykasować
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
To co się teraz dzieje, to bardziej lub mniej ukryta WOJNA
Katastrofa germanwings, to klasyczny przejaw "mind control".
Pozdrawiam - Thotal
Katastrofa germanwings, to klasyczny przejaw "mind control".
Pozdrawiam - Thotal
0 x
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
tiaa
- jeszcze wtedy nie zdążyli uzgodnic wersji, potem sms do wszystkich, błąd pilotów, jakeś mgły mygły..
Kula ciał .. ruskie pielęgniarki.. filmik z syrenami.. sprytnie.
a nikt od 08.04 J.K. nie widział. Niby na Litwie.. żadnych zdjęć z odlotu z Wilna..
A ochroniarze byli z prywatnej firmy .. ( sic!)..
a 09.04 powinien być w Pradze z Obamą , D.T. poleciał, a prezydent gdzie był.. ? L4 ?
ale mial 'problem' z alkoholem przecia.. to i 10.04 się spóźnił. i też nie ma zdjęć ani filmów. a po co?
szkoda czasu na to ..
edit:
tu od 'dziwnego' Mirosławca się kula toczy..
- jeszcze wtedy nie zdążyli uzgodnic wersji, potem sms do wszystkich, błąd pilotów, jakeś mgły mygły..
Kula ciał .. ruskie pielęgniarki.. filmik z syrenami.. sprytnie.
a nikt od 08.04 J.K. nie widział. Niby na Litwie.. żadnych zdjęć z odlotu z Wilna..
A ochroniarze byli z prywatnej firmy .. ( sic!)..
a 09.04 powinien być w Pradze z Obamą , D.T. poleciał, a prezydent gdzie był.. ? L4 ?
ale mial 'problem' z alkoholem przecia.. to i 10.04 się spóźnił. i też nie ma zdjęć ani filmów. a po co?
szkoda czasu na to ..
edit:
tu od 'dziwnego' Mirosławca się kula toczy..
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- blueray21
- Administrator
- Posty: 9753
- Rejestracja: środa 14 lis 2012, 23:45
- x 44
- x 496
- Podziękował: 449 razy
- Otrzymał podziękowanie: 14665 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Owszem koło dezinformacji się toczy, jak młyńskie koło.
Jednak powyższe jest tylko świadectwem, że "minister" wypowiadał się g... wiedząc, czyli faktycznie była blokada informacji, kto kiedy i czym leci.
Te "podmiany" typu samolotu to stała zagrywka służb robiona praktycznie zawsze na wypadek podłożenia bomby. Nie tylko naszych służb. Nic dziwnego w tym nie ma.
Jednak chcąc chcąc bombę podłożyć tylko głupek by się na to nabrał, wiedząc, że Lech zabiera ze sobą bardzo wielką świtę, którą trudno byłoby z pomieścić zgodnie z wymogami podróży prezydenta.
Godziny startu itd w tych rozpiskach tez zwykle odbiegają od rzeczywistości z w/w powodu przeciwdziałania zamachom.
Jednak powyższe jest tylko świadectwem, że "minister" wypowiadał się g... wiedząc, czyli faktycznie była blokada informacji, kto kiedy i czym leci.
Te "podmiany" typu samolotu to stała zagrywka służb robiona praktycznie zawsze na wypadek podłożenia bomby. Nie tylko naszych służb. Nic dziwnego w tym nie ma.
Jednak chcąc chcąc bombę podłożyć tylko głupek by się na to nabrał, wiedząc, że Lech zabiera ze sobą bardzo wielką świtę, którą trudno byłoby z pomieścić zgodnie z wymogami podróży prezydenta.
Godziny startu itd w tych rozpiskach tez zwykle odbiegają od rzeczywistości z w/w powodu przeciwdziałania zamachom.
0 x
Wiedza ochrania, ignorancja zagraża.
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Katastrofa Airbusa i pociąg z „rybkami” jadący na Ukrainę?.
markglogg / 1 dzień ago
2 Votes
Ostatni tydzień to była ma wspaniała przygoda ski-alpinizmu w Alpach Rodniańskich w Rumunii (5 dni w super słońcu za ca 500 zł! Nawet emerytów stać na takie eskapady).
A w czasie mej nieobecności nadeszły 2 interesujące e-listy, które przesyłam dalej
inż. Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ), specjalista od pomiaru ciśnień (m. in. w samolotach) nadesłał takie oto PROZAICZNE wyjaśnienie przyczyny katastrofy niemeckiego AIRBUSA w francuskich Alpach (nie wiem, czy o tym w Polsce pisano, więc przekazuję dalej):
PRAWDZIWE PRZYCZYNY KATASTROFY W ALPACH :
Ponizszy link dokumentuje problem techniczny 24 letniego AIRBUSA, ktory pojawil sie dzien wczesniej, zauwazony, a w zasadzie zaslyszany w powietrzu przez pilotow.
Co to jest WHISTLING NOISE ? To jest zwykly prymitywny gwizdek, powietrze przeplywajace przez maly przekroj przy duzej predkosci, generuje dzwiek, czyli gwizdek.
Dokladnie to samo zdarzylo sie dzien przed katastrofa, nieszczelnosc kokpitu wywolala efekt gwizdka.
Na ziemi zalatano problem pobierznie i byle jak, gwizdek ustal ale sama nieszczelnosc nie byla profesjonalnie naprawiona.
Rozhermetyzowanie kokpitu mozna dziecinnie latwo ustalic analizujac CZARNA SKRZYNKE PARAMETROW LOTU, ktora znaleziono w Alpach, a ktora jest jednak bezuzyteczna
.
CO SIE DZIEJE ?
Na wysokosci 11,600 metrow, kiedy samolot konczy wznoszenie, kapitan wychodzi do toalety. II pilot reguluje pokretlo automatycznego pilota, samolot jest troche za wysoko, nalezy zejsc do standardowych 10,000 metrow.
Ale w tym momencie jest najwyzsze cisnienie statyczne w maszynie wzgledem rozrzedzonego powietrza zewnetrznego, to cisnienie “wypluwa” niedbale zaklejona i zachlapana nieszczelnosc, kokpit momentalnie gubi cisnienie i jest rozhermetyzowany
Zeby to zrozumiec, nalezy zapoznac sie z systemem HVAC w samolocie, ktory spelnia trzy funkcje :
Zapewnia Komfort ( temperature, wilgotnosc, wymiana powietrza i usuwanie przykrych zapachow z toalety i kuchni ) zalodze i pasazerom,
Doplyw tlenu ze specjalnych zbiornikow,
I wlasnie rekompensata malejacego wraz z wysokoscia, cisnienia barometrycznego.
W SAMOLOCIE SA DWA SYSTEMY HVAC.
To jest odpowiedz na pytanie, dlaczego nie rozhermetyzowal sie kadlub.
Poniewaz tam dziala osobny, niezalezny HVAC. Rozhermetyzowany zostal tylko kokpit, a masywne, zamkniete i wzglednie szczelne drzwi stanowily bariere cisnieniowa.
Po “wypluciu” niedbale zalozonego uszczelnienia, kokpit rozhermetyzowal sie momentalnie, II pilot zgubil swiadomosc w ciagu kilkunastu sekund i nie zdazyl zalozyc maski tlenowej, lub maska, jak sie czesto zdarza, ugrzezla w przewodach i nie wyskoczyla. Nie zdazyl rowniez wcisnac przycisku DISTRESS SIGNAL.
Dodajmy, ze maski tlenowe powinny wyskoczyc tylko w kokpicie, jako ze sa dwa osobne systemy i sensor w kadlubie pokazywal cisnienie noramalne.
Automat, nastawiony wczesniej na opadanie pionowe ok. 15 m/s pracuje dalej, az do rozbicia samolotu
Otoz kapitan i stewardessy wpadli w panike *.
Drzwi wcale nie byly zaryglowane. To zaloga powinna wiedziec, ze drzwi sa otwarte
.
Po prostu roznica cisnien miedzy kadlubem i kokpitem wynosila ok. 900 HPa ( ok. 13 psi ).
Zadna sila ludzka nie pokona tak duzej roznicy cisnien i nie otworzy drzwi, ktore wygladaja na zaryglowane, ale nie sa zaryglowane
.
Co nalezalo zrobic
?
Posluchac nas w Ontario
Przylozyc zwykla serwetke do dolnej szczeliny drzwi, serwetka jest wessana
Wtedy mamy dowod, ze chodzi o rozhermetyzowanie kokpitu
.
Musimy otworzyc jakiekolwiek okno awaryjne, by rozhermetyzowac kadlub a tym samym wyrownac cisnienie miedzy kadlubem i kokpitem
Natychmiast wyskakuja maski tlenowe, stewardesy pomagaja zalozyc maski wszystkim pasazerom
.Tlenu starcza na pol godziny
.
Kapitan swobodnie otwiera drzwi kokpitu, wchodzi i natychmiast zaklada swoja maske tlenowa
.II pilot juz nie zyje
.
Kapitan musi zejsc na wysokosc 2,000 metrow, ale tu uwaga, musi uzywac radiowysokosciomierza, to sa Alpy
Zejscie jest dozwolone do ok. 3,000 metrow, jest O.K. tam tez mozna oddychac bez masek
.. Po minieciu Alp kapitan schodzi do 1,500 metrow i dolatuje tak na pierwsze lotnisko
KONKLUZJA I REKOMENDACJA.
Oprocz wczesniej rekomendowanych przez ZESPOL ONTARYJSKI testow na zamrazanie RUREK PITOTA i niewielkich poprawek projektowych automatycznego sterowania w samolotach AIRBUS ( rowniez przedstawionych przez ZESPOL ONTARYJSKICH ) nalezy :
Przeprowadzac cyklicznie, co pol roku, a takze po kazdej naprawie dotyczacej pokrycia, PROBY SZCZELNOSCI STATKU POWIETRZNEGO. Jest to szalenie proste, tanie i nie skomplikowane, jedyny trick polega na tym, ze nalezy stosowac faktor bezpieczenstwa i aplikowac cisnienie wyzsze, niz cisnienie uzyskiwane w maszynie na skrajnej wysokosci. Powinno to dotyczyc przede wszystkim starszych statkow powietrznych.
W nowoczesnym systemie kontrolnym, do ktorego jest podlaczona automatyka otwierania drzwi , musi byc protekcja bariery cisnieniowej w przypadku dekompresji jednej czesci statku powietrznego
W przypadku dekompresji kokpitu, system kontrolny blokuje drzwi, albowiem ich otwarcie powoduje automatycznie dekompresje kadluba i naraza pasazerow na smierc z powodu braku tlenu
Innymi slowy nie ma znaczenia kierunek otwierania drzwi, blokada nastepuje automatycznie poprzez sygnal czujnikow cisnienia roznicowego kadluba i kokpitu
Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ).
.
http://www.independent.co.uk/news/world ... 32169.html
Wolfgang Reinert said: “The plane was not grounded. The pilots had reported a whistling noise involving a flap. There was no safety issue. It concerned noise.”
https://wiernipolsce.wordpress.com/2015 ... a-ukraine/
Pozdrawiam - Thotal
markglogg / 1 dzień ago
2 Votes
Ostatni tydzień to była ma wspaniała przygoda ski-alpinizmu w Alpach Rodniańskich w Rumunii (5 dni w super słońcu za ca 500 zł! Nawet emerytów stać na takie eskapady).
A w czasie mej nieobecności nadeszły 2 interesujące e-listy, które przesyłam dalej
inż. Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ), specjalista od pomiaru ciśnień (m. in. w samolotach) nadesłał takie oto PROZAICZNE wyjaśnienie przyczyny katastrofy niemeckiego AIRBUSA w francuskich Alpach (nie wiem, czy o tym w Polsce pisano, więc przekazuję dalej):
PRAWDZIWE PRZYCZYNY KATASTROFY W ALPACH :
Ponizszy link dokumentuje problem techniczny 24 letniego AIRBUSA, ktory pojawil sie dzien wczesniej, zauwazony, a w zasadzie zaslyszany w powietrzu przez pilotow.
Co to jest WHISTLING NOISE ? To jest zwykly prymitywny gwizdek, powietrze przeplywajace przez maly przekroj przy duzej predkosci, generuje dzwiek, czyli gwizdek.
Dokladnie to samo zdarzylo sie dzien przed katastrofa, nieszczelnosc kokpitu wywolala efekt gwizdka.
Na ziemi zalatano problem pobierznie i byle jak, gwizdek ustal ale sama nieszczelnosc nie byla profesjonalnie naprawiona.
Rozhermetyzowanie kokpitu mozna dziecinnie latwo ustalic analizujac CZARNA SKRZYNKE PARAMETROW LOTU, ktora znaleziono w Alpach, a ktora jest jednak bezuzyteczna
.
CO SIE DZIEJE ?
Na wysokosci 11,600 metrow, kiedy samolot konczy wznoszenie, kapitan wychodzi do toalety. II pilot reguluje pokretlo automatycznego pilota, samolot jest troche za wysoko, nalezy zejsc do standardowych 10,000 metrow.
Ale w tym momencie jest najwyzsze cisnienie statyczne w maszynie wzgledem rozrzedzonego powietrza zewnetrznego, to cisnienie “wypluwa” niedbale zaklejona i zachlapana nieszczelnosc, kokpit momentalnie gubi cisnienie i jest rozhermetyzowany
Zeby to zrozumiec, nalezy zapoznac sie z systemem HVAC w samolocie, ktory spelnia trzy funkcje :
Zapewnia Komfort ( temperature, wilgotnosc, wymiana powietrza i usuwanie przykrych zapachow z toalety i kuchni ) zalodze i pasazerom,
Doplyw tlenu ze specjalnych zbiornikow,
I wlasnie rekompensata malejacego wraz z wysokoscia, cisnienia barometrycznego.
W SAMOLOCIE SA DWA SYSTEMY HVAC.
To jest odpowiedz na pytanie, dlaczego nie rozhermetyzowal sie kadlub.
Poniewaz tam dziala osobny, niezalezny HVAC. Rozhermetyzowany zostal tylko kokpit, a masywne, zamkniete i wzglednie szczelne drzwi stanowily bariere cisnieniowa.
Po “wypluciu” niedbale zalozonego uszczelnienia, kokpit rozhermetyzowal sie momentalnie, II pilot zgubil swiadomosc w ciagu kilkunastu sekund i nie zdazyl zalozyc maski tlenowej, lub maska, jak sie czesto zdarza, ugrzezla w przewodach i nie wyskoczyla. Nie zdazyl rowniez wcisnac przycisku DISTRESS SIGNAL.
Dodajmy, ze maski tlenowe powinny wyskoczyc tylko w kokpicie, jako ze sa dwa osobne systemy i sensor w kadlubie pokazywal cisnienie noramalne.
Automat, nastawiony wczesniej na opadanie pionowe ok. 15 m/s pracuje dalej, az do rozbicia samolotu
Otoz kapitan i stewardessy wpadli w panike *.
Drzwi wcale nie byly zaryglowane. To zaloga powinna wiedziec, ze drzwi sa otwarte
.
Po prostu roznica cisnien miedzy kadlubem i kokpitem wynosila ok. 900 HPa ( ok. 13 psi ).
Zadna sila ludzka nie pokona tak duzej roznicy cisnien i nie otworzy drzwi, ktore wygladaja na zaryglowane, ale nie sa zaryglowane
.
Co nalezalo zrobic
?
Posluchac nas w Ontario
Przylozyc zwykla serwetke do dolnej szczeliny drzwi, serwetka jest wessana
Wtedy mamy dowod, ze chodzi o rozhermetyzowanie kokpitu
.
Musimy otworzyc jakiekolwiek okno awaryjne, by rozhermetyzowac kadlub a tym samym wyrownac cisnienie miedzy kadlubem i kokpitem
Natychmiast wyskakuja maski tlenowe, stewardesy pomagaja zalozyc maski wszystkim pasazerom
.Tlenu starcza na pol godziny
.
Kapitan swobodnie otwiera drzwi kokpitu, wchodzi i natychmiast zaklada swoja maske tlenowa
.II pilot juz nie zyje
.
Kapitan musi zejsc na wysokosc 2,000 metrow, ale tu uwaga, musi uzywac radiowysokosciomierza, to sa Alpy
Zejscie jest dozwolone do ok. 3,000 metrow, jest O.K. tam tez mozna oddychac bez masek
.. Po minieciu Alp kapitan schodzi do 1,500 metrow i dolatuje tak na pierwsze lotnisko
KONKLUZJA I REKOMENDACJA.
Oprocz wczesniej rekomendowanych przez ZESPOL ONTARYJSKI testow na zamrazanie RUREK PITOTA i niewielkich poprawek projektowych automatycznego sterowania w samolotach AIRBUS ( rowniez przedstawionych przez ZESPOL ONTARYJSKICH ) nalezy :
Przeprowadzac cyklicznie, co pol roku, a takze po kazdej naprawie dotyczacej pokrycia, PROBY SZCZELNOSCI STATKU POWIETRZNEGO. Jest to szalenie proste, tanie i nie skomplikowane, jedyny trick polega na tym, ze nalezy stosowac faktor bezpieczenstwa i aplikowac cisnienie wyzsze, niz cisnienie uzyskiwane w maszynie na skrajnej wysokosci. Powinno to dotyczyc przede wszystkim starszych statkow powietrznych.
W nowoczesnym systemie kontrolnym, do ktorego jest podlaczona automatyka otwierania drzwi , musi byc protekcja bariery cisnieniowej w przypadku dekompresji jednej czesci statku powietrznego
W przypadku dekompresji kokpitu, system kontrolny blokuje drzwi, albowiem ich otwarcie powoduje automatycznie dekompresje kadluba i naraza pasazerow na smierc z powodu braku tlenu
Innymi slowy nie ma znaczenia kierunek otwierania drzwi, blokada nastepuje automatycznie poprzez sygnal czujnikow cisnienia roznicowego kadluba i kokpitu
Andrzej T. Chronowski ( ONTARIO ).
.
http://www.independent.co.uk/news/world ... 32169.html
Wolfgang Reinert said: “The plane was not grounded. The pilots had reported a whistling noise involving a flap. There was no safety issue. It concerned noise.”
https://wiernipolsce.wordpress.com/2015 ... a-ukraine/
Pozdrawiam - Thotal
0 x
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
"wSieci": rewelacje Juergena Rotha nt. zamachu w Smoleńsku
W swej najnowszej książce "Verschlusssache S." ("Tajne akta S") Juergen Roth pisze, że katastrofa samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 roku nie była wypadkiem, lecz morderstwem, w które zamieszane były rosyjskie służby specjalne. W rozmowie z "wSieci" zaznacza, że zamach miał zlecić jeden z polskich polityków, który w 2010 roku należał do polskiego rządu.
- To polityk z kręgów rządowych, który jest wymieniony w raporcie BND (Federalna Służba Wywiadowcza) z imienia i nazwiska. Ja tego nazwiska oczywiście w książce nie ujawniam. Kocham bowiem swoje życie i nie mam tendencji samobójczych. Nie jestem też wariatem – zaznaczył niemiecki dziennikarz śledczy.
We wcześniejszym wywiadzie z "Bildem" Roth twierdzi, że jego teza o zamachu opiera się na raporcie agenta BND. W tym sporządzonym w marcu 2014 roku dokumencie, skierowanym do przełożonego, funkcjonariusz wywiadu informuje, że "wiodący oficer rosyjskiego FSB" umieścił na pokładzie prezydenckiej maszyny kilka ładunków TNT ze zdalnie sterowanymi zapalnikami. Rosyjski agent miał być wspierany przez polskich pomocników na lotnisku w Warszawie.
– W raporcie znajduje się skan dowodu osobistego generała Jurijego D. Ten człowiek rzeczywiście istnieje, sprawdziłem to. I to on miał dowodzić całą operacją – zaznacza w rozmowie z "wSieci".
Roth w dalszej części wywiadu został zapytany, dlaczego agent BND miałby przekazywać mu tajny raport. – Nie znam jego motywacji. I nie jest to dla mnie istotne. Nie każę też nikomu bezkrytycznie wierzyć w informacje zebrane przez BND – podkreślił dziennikarz.
Autor "Verschlusssache S." zaznaczył, że będzie bardzo trudno ostatecznie udowodnić, co się stało w Smoleńsku. Dodał, że to, co robi zespół Antoniego Macierewicza, jest bardzo wartościowe, ale niczego nie da, bo "ci eksperci są traktowani jak pariasi i są oczerniani w mediach".
REKLAMA
- Ze Smoleńskiem jest trochę jak z Katyniem. To mur zbudowany z kłamstw i manipulacji oraz układów politycznych, które trudno będzie przebić – powiedział Roth, dodając, iż prawdy nie dowiemy się "w ciągu najbliższych 10, 15, nawet 20 lat".
"Lech Kaczyński był zaciekłym przeciwnikiem Kremla"
Zdaniem Rotha motywy sprawców są oczywiste. Prezydent Lech Kaczyński był "zaciekłym przeciwnikiem Kremla i (Władimira) Putina". Jak dodał w rozmowie z "Bildem", Kaczyński sprzeciwiał się podpisaniu umowy z Gazpromem.
Wśród powodów, które skłoniły stronę polską do rzekomego tuszowania sprawy, niemiecki dziennikarz wymienił "serdeczne relacje" pomiędzy Putinem a Donaldem Tuskiem. - Od początku pojawiły się też w polskiej polityce głosy: nie chcemy wojny w Rosją. Lepszy jest szybki wynik (dochodzenia), aby zapobiec konfliktowi" - tłumaczył "Bildowi" Roth. - A przecież w sprawozdaniach rosyjskich i polskich władz śledczych można wykazać niezliczone błędy i nonsensy, a nawet nieprawdziwe zeznania - dodał dziennikarz.
Roth zaprzeczył, jakoby niemieckie służby specjalne brały udział w tuszowaniu sprawy. Zwrócił jednak uwagę, że jego zdaniem BND nigdy nie zareagował na "wysoce wybuchowy" raport swego agenta.
BND zdementował dwa tygodnie temu informacje Rotha. Rzecznik niemieckiego wywiadu oświadczył, że niemieckie służby nigdy nie reprezentowały stanowiska, że w Smoleńsku doszło do zamachu, a tym bardziej nigdy nie informowały w tym duchu rządu Niemiec.
Samolot Tu-154 z delegacją na obchody 70-lecia zbrodni katyńskiej rozbił się pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r. o godz. 8.41. Zginęli wszyscy na pokładzie, w tym prezydent Lech Kaczyński, jego żona i wielu wysokich rangą urzędników państwowych i dowódców wojskowych - łącznie 96 osób.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/wsieci-r ... sku/q8sjrv
Pozdrawiam - Thotal
W swej najnowszej książce "Verschlusssache S." ("Tajne akta S") Juergen Roth pisze, że katastrofa samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 roku nie była wypadkiem, lecz morderstwem, w które zamieszane były rosyjskie służby specjalne. W rozmowie z "wSieci" zaznacza, że zamach miał zlecić jeden z polskich polityków, który w 2010 roku należał do polskiego rządu.
- To polityk z kręgów rządowych, który jest wymieniony w raporcie BND (Federalna Służba Wywiadowcza) z imienia i nazwiska. Ja tego nazwiska oczywiście w książce nie ujawniam. Kocham bowiem swoje życie i nie mam tendencji samobójczych. Nie jestem też wariatem – zaznaczył niemiecki dziennikarz śledczy.
We wcześniejszym wywiadzie z "Bildem" Roth twierdzi, że jego teza o zamachu opiera się na raporcie agenta BND. W tym sporządzonym w marcu 2014 roku dokumencie, skierowanym do przełożonego, funkcjonariusz wywiadu informuje, że "wiodący oficer rosyjskiego FSB" umieścił na pokładzie prezydenckiej maszyny kilka ładunków TNT ze zdalnie sterowanymi zapalnikami. Rosyjski agent miał być wspierany przez polskich pomocników na lotnisku w Warszawie.
– W raporcie znajduje się skan dowodu osobistego generała Jurijego D. Ten człowiek rzeczywiście istnieje, sprawdziłem to. I to on miał dowodzić całą operacją – zaznacza w rozmowie z "wSieci".
Roth w dalszej części wywiadu został zapytany, dlaczego agent BND miałby przekazywać mu tajny raport. – Nie znam jego motywacji. I nie jest to dla mnie istotne. Nie każę też nikomu bezkrytycznie wierzyć w informacje zebrane przez BND – podkreślił dziennikarz.
Autor "Verschlusssache S." zaznaczył, że będzie bardzo trudno ostatecznie udowodnić, co się stało w Smoleńsku. Dodał, że to, co robi zespół Antoniego Macierewicza, jest bardzo wartościowe, ale niczego nie da, bo "ci eksperci są traktowani jak pariasi i są oczerniani w mediach".
REKLAMA
- Ze Smoleńskiem jest trochę jak z Katyniem. To mur zbudowany z kłamstw i manipulacji oraz układów politycznych, które trudno będzie przebić – powiedział Roth, dodając, iż prawdy nie dowiemy się "w ciągu najbliższych 10, 15, nawet 20 lat".
"Lech Kaczyński był zaciekłym przeciwnikiem Kremla"
Zdaniem Rotha motywy sprawców są oczywiste. Prezydent Lech Kaczyński był "zaciekłym przeciwnikiem Kremla i (Władimira) Putina". Jak dodał w rozmowie z "Bildem", Kaczyński sprzeciwiał się podpisaniu umowy z Gazpromem.
Wśród powodów, które skłoniły stronę polską do rzekomego tuszowania sprawy, niemiecki dziennikarz wymienił "serdeczne relacje" pomiędzy Putinem a Donaldem Tuskiem. - Od początku pojawiły się też w polskiej polityce głosy: nie chcemy wojny w Rosją. Lepszy jest szybki wynik (dochodzenia), aby zapobiec konfliktowi" - tłumaczył "Bildowi" Roth. - A przecież w sprawozdaniach rosyjskich i polskich władz śledczych można wykazać niezliczone błędy i nonsensy, a nawet nieprawdziwe zeznania - dodał dziennikarz.
Roth zaprzeczył, jakoby niemieckie służby specjalne brały udział w tuszowaniu sprawy. Zwrócił jednak uwagę, że jego zdaniem BND nigdy nie zareagował na "wysoce wybuchowy" raport swego agenta.
BND zdementował dwa tygodnie temu informacje Rotha. Rzecznik niemieckiego wywiadu oświadczył, że niemieckie służby nigdy nie reprezentowały stanowiska, że w Smoleńsku doszło do zamachu, a tym bardziej nigdy nie informowały w tym duchu rządu Niemiec.
Samolot Tu-154 z delegacją na obchody 70-lecia zbrodni katyńskiej rozbił się pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r. o godz. 8.41. Zginęli wszyscy na pokładzie, w tym prezydent Lech Kaczyński, jego żona i wielu wysokich rangą urzędników państwowych i dowódców wojskowych - łącznie 96 osób.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/wsieci-r ... sku/q8sjrv
Pozdrawiam - Thotal
0 x
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
- blueray21
- Administrator
- Posty: 9753
- Rejestracja: środa 14 lis 2012, 23:45
- x 44
- x 496
- Podziękował: 449 razy
- Otrzymał podziękowanie: 14665 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Autor chyba zapomniał, że wyszukiwarki indeksują według czasu serwera, a nie czasu lokalnego publikacji.
Jeżeli serwer Yahoo jest np. w Nowym Yorku to mamy różnicę czasu -7 godz. (jeszcze zależy, czy letni czy zimowy), a w Waszyngtonie jeszcze więcej. Skoro jest tam uwidoczniony czas 5:57 to u nas było już po południu.
Aktualnie wyświetlany czas w Google pochodzi z kolejnej indeksacji wyszukiwarki, która następuje automatycznie w wyniku zmiany treści indeksowanego posta. Wyszukiwarki pamiętają tzw. sumę kontrolną posta i gdy ona się zmieni w wyniku np. poprawek błędów, indeksują ją ponownie z nową datą i czasem.
Jedyny poprawny wniosek jaki można z tego wyciągnąć to taki, że Yahoo indeksuje pliki znacznie wolniej i rzadziej niż Google, które zresztą serwery ma w Irlandii, ale w/g wszelkich danych posługują się czasem ich siedziby głównej.
Żadnej sensacji tu nie widzę.
Jeżeli serwer Yahoo jest np. w Nowym Yorku to mamy różnicę czasu -7 godz. (jeszcze zależy, czy letni czy zimowy), a w Waszyngtonie jeszcze więcej. Skoro jest tam uwidoczniony czas 5:57 to u nas było już po południu.
Aktualnie wyświetlany czas w Google pochodzi z kolejnej indeksacji wyszukiwarki, która następuje automatycznie w wyniku zmiany treści indeksowanego posta. Wyszukiwarki pamiętają tzw. sumę kontrolną posta i gdy ona się zmieni w wyniku np. poprawek błędów, indeksują ją ponownie z nową datą i czasem.
Jedyny poprawny wniosek jaki można z tego wyciągnąć to taki, że Yahoo indeksuje pliki znacznie wolniej i rzadziej niż Google, które zresztą serwery ma w Irlandii, ale w/g wszelkich danych posługują się czasem ich siedziby głównej.
Żadnej sensacji tu nie widzę.
0 x
Wiedza ochrania, ignorancja zagraża.
- songo70
- Administrator
- Posty: 16957
- Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
- Lokalizacja: Carlton
- x 1086
- x 544
- Podziękował: 17174 razy
- Otrzymał podziękowanie: 24252 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
..ku.... teraz dopiero mnie olśniło,-
ten ciemny cabal dokonał tego zamachu aby "podpalić" nienawiść między nami i Rosjanami,-
aby wywołać IIIWŚ. nie wyszło
ten ciemny cabal dokonał tego zamachu aby "podpalić" nienawiść między nami i Rosjanami,-
aby wywołać IIIWŚ. nie wyszło
0 x
"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować
Prawdy nie da się wykasować
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Wszystkie wywiady wiedziały o tym, ale zastanawiam się dlaczego polityka zagraniczna Moskwy podtrzymuje ten stan...
Pozdrawiam - Thotal
Pozdrawiam - Thotal
0 x
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
I się powybijali nawzajem, a 'łuny' przyjdą na gotowe mieszkać - możesz rozwinąć?
Z Krymem nie wyszło, a już w 1958 ZSRR miał go oddać za niesplaconą pożyczkę dla Stalina z 1920 chyba..
Krym to ich ojczyzna jakby nie było..
http://gazetawarszawska.com/pugnae/1619-izrael-stoi-za-publikacjami-tasm-stonogi
Pamiętacie twarze płk. P. i pozostałych? Byli mocno zestresowani... Ciekawe pytanie..
Podpisali świetną umowę gazowa na 30 lat zaraz po.. taka gratyfikacja za spokój i komisję Anodiny 'wybielającą' ?
Z Krymem nie wyszło, a już w 1958 ZSRR miał go oddać za niesplaconą pożyczkę dla Stalina z 1920 chyba..
Krym to ich ojczyzna jakby nie było..
W samym Izraelu trwają obecnie intensywne manewry wojskowe i prasa izraelska rozgłasza groźby Hamasu mówiące, że w nowym konflikcie Hamas zmusi milion żydów to opuszczenia swoich terenów. My,
..my mamy oczywiście manewry NATO w Europie i podobno USA przerzuciło do W. Brytanii swoje nowoczesne bombowce. Finlandia jest w trakcie technicznej mobilizacji, a Szwecja dyskutuje wnioski i propozycje nt. konfiskaty niezamieszkałych szwedzkich prywatnych mieszkań i domów celem przeznaczenia ich na potrzeby uciekinierów.
http://gazetawarszawska.com/pugnae/1619-izrael-stoi-za-publikacjami-tasm-stonogi
Wszystkie wywiady wiedziały o tym, ale zastanawiam się dlaczego polityka zagraniczna Moskwy podtrzymuje ten stan...
Pamiętacie twarze płk. P. i pozostałych? Byli mocno zestresowani... Ciekawe pytanie..
Podpisali świetną umowę gazowa na 30 lat zaraz po.. taka gratyfikacja za spokój i komisję Anodiny 'wybielającą' ?
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- chanell
- Administrator
- Posty: 7768
- Rejestracja: niedziela 18 lis 2012, 10:02
- Lokalizacja: Kraków
- x 1424
- x 407
- Podziękował: 14219 razy
- Otrzymał podziękowanie: 13835 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
trafiłam na ciekawy artykuł ,jestem w trakcie czytania ,ale wstawiam ,bo boję się że zniknie z sieci .
Niemiecki dziennikarz: Zamach w Smoleńsku zlecił polski polityk
Niemiecki dziennikarz śledczy przekonuje, że katastrofa polskiego samolotu w Smoleńsku wcale nie była nieszczęśliwym wypadkiem, a zaplanowanym zamachem. Jurgen Roth przekonuje w wydanej właśnie książce, że zamach zlecił polski polityk, a dokonali go funkcjonariusze rosyjskiego FSB.
– Możliwym wyjaśnieniem przyczyny katastrofy TU-154 z 10.04.2010 w Smoleńsku jest wysoce prawdopodobny zamach przy użyciu materiałów wybuchowych przeprowadzony przez Wydział FSB działający pod przykryciem w ukraińskiej Połtawie, pod dowództwem generała Jurija D. z Moskwy. – oto fragment notatki niemieckiego funkcjonariusza Federalnej Służby Wywiadowczej, który sporządził ją po tajnej rozmowie z członkiem polskiego rządu i przedstawicielem rosyjskiej Federalnej Służby Bezpieczeństwa.
Jurgen Roth opisuje obszernie swoje dziennikarskie śledztwo w wydanej właśnie książce „Tajne akta S.”. Według Rotha podczas tajnego spotkania członek polskiego rządu miał zlecić wykonanie zamachu Jurijowi D., który z kolei zaangażował w intrygę rosyjskich funkcjonariuszy. – Następnie wspomniany generał FSB nawiązał kontakt ze stacjonującą w Połtawie grupą operacyjną pod dowództwem Dmytra S. On oraz cała jego grupa operacyjna, w skład której wchodzi piętnastu etatowych funkcjonariuszy FSB, posługują się oficjalnie na terenie Ukrainy dokumentami SBU [Służby Bezpieczeństwa Ukrainy] – pisze Roth.
Autor książki wspomina też, że to Donald Tusk był uznawany przez Rosję za przyjaciela, a Lech Kaczyński był dla Władimira Putina niewygodnym partnerem do rozmów. Spekuluje, że przyczyną śmierci mogły być umowy gazowe pomiędzy Polską a Rosją.
– W momencie swojej śmierci Lech Kaczyński pozostawił cały szereg niepodpisanych nowelizacji ustaw i umów handlowych. Wartość jednej z takich niepodpisanych umów opiewała na ponad 50 mld euro, co w przypadku polskich organów bezpieczeństwa musiało rodzić pytanie, czy polski prezydent musiał umrzeć z powodu rosyjskiego gazu? W sierpniu 2009 roku współpracownicy Putina i Tuska po raz pierwszy doszli do akceptowalnego dla „obu stron” projektu umowy na dostawy gazu, który jednak chwilowo został wstrzymany. Z niewyjaśnionych do dziś powodów – czytamy w książce.
http://www.fakt.pl/polityka/niemiecki-d ... Interakcja
Niemiecki dziennikarz: Zamach w Smoleńsku zlecił polski polityk
Niemiecki dziennikarz śledczy przekonuje, że katastrofa polskiego samolotu w Smoleńsku wcale nie była nieszczęśliwym wypadkiem, a zaplanowanym zamachem. Jurgen Roth przekonuje w wydanej właśnie książce, że zamach zlecił polski polityk, a dokonali go funkcjonariusze rosyjskiego FSB.
– Możliwym wyjaśnieniem przyczyny katastrofy TU-154 z 10.04.2010 w Smoleńsku jest wysoce prawdopodobny zamach przy użyciu materiałów wybuchowych przeprowadzony przez Wydział FSB działający pod przykryciem w ukraińskiej Połtawie, pod dowództwem generała Jurija D. z Moskwy. – oto fragment notatki niemieckiego funkcjonariusza Federalnej Służby Wywiadowczej, który sporządził ją po tajnej rozmowie z członkiem polskiego rządu i przedstawicielem rosyjskiej Federalnej Służby Bezpieczeństwa.
Jurgen Roth opisuje obszernie swoje dziennikarskie śledztwo w wydanej właśnie książce „Tajne akta S.”. Według Rotha podczas tajnego spotkania członek polskiego rządu miał zlecić wykonanie zamachu Jurijowi D., który z kolei zaangażował w intrygę rosyjskich funkcjonariuszy. – Następnie wspomniany generał FSB nawiązał kontakt ze stacjonującą w Połtawie grupą operacyjną pod dowództwem Dmytra S. On oraz cała jego grupa operacyjna, w skład której wchodzi piętnastu etatowych funkcjonariuszy FSB, posługują się oficjalnie na terenie Ukrainy dokumentami SBU [Służby Bezpieczeństwa Ukrainy] – pisze Roth.
Autor książki wspomina też, że to Donald Tusk był uznawany przez Rosję za przyjaciela, a Lech Kaczyński był dla Władimira Putina niewygodnym partnerem do rozmów. Spekuluje, że przyczyną śmierci mogły być umowy gazowe pomiędzy Polską a Rosją.
– W momencie swojej śmierci Lech Kaczyński pozostawił cały szereg niepodpisanych nowelizacji ustaw i umów handlowych. Wartość jednej z takich niepodpisanych umów opiewała na ponad 50 mld euro, co w przypadku polskich organów bezpieczeństwa musiało rodzić pytanie, czy polski prezydent musiał umrzeć z powodu rosyjskiego gazu? W sierpniu 2009 roku współpracownicy Putina i Tuska po raz pierwszy doszli do akceptowalnego dla „obu stron” projektu umowy na dostawy gazu, który jednak chwilowo został wstrzymany. Z niewyjaśnionych do dziś powodów – czytamy w książce.
http://www.fakt.pl/polityka/niemiecki-d ... Interakcja
0 x
Lubię śpiewać, lubię tańczyć,lubię zapach pomarańczy...........
- Thotal
- Posty: 7359
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
- x 27
- x 249
- Podziękował: 5973 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11582 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Wątków tej pięknej katastrofy jest dużo więcej, służby rywalizujące ze sobą w mediach będą opowiadać sprzeczne ze sobą scenariusze, a gdyby tak przyprzeć ich do muru, to okaże się że działały tu wespół wespół i CI i CI
Pozdrawiam - Thotal
Pozdrawiam - Thotal
0 x
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Niemiecki ''dziennikarz śledczy'' przekonuje, ..........
Kilka dni przed rocznicą 10.04 imć Jurgen wyskoczył z tymi rrewelacjami i chwilę potem zamilkł nagle ..
Powiedział to co mu kazali i zniknął jak dżdżysty 'don pedro' - ale jak 'fakt niezalezny' to puszcza to ma pozwolenie służb i nie zniknie.. spoko ..
Kilka dni przed rocznicą 10.04 imć Jurgen wyskoczył z tymi rrewelacjami i chwilę potem zamilkł nagle ..
Powiedział to co mu kazali i zniknął jak dżdżysty 'don pedro' - ale jak 'fakt niezalezny' to puszcza to ma pozwolenie służb i nie zniknie.. spoko ..
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- chanell
- Administrator
- Posty: 7768
- Rejestracja: niedziela 18 lis 2012, 10:02
- Lokalizacja: Kraków
- x 1424
- x 407
- Podziękował: 14219 razy
- Otrzymał podziękowanie: 13835 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Były doradca Putina szokuje dziennikarzy TVN. „Żadna brzoza nie była w stanie zniszczyć skrzydła takiego samolotu”
Widzowie TVN w szoku, nie mniejszym gwiazdy tej stacji – Dorota Wellman i Marcin Prokop. Słowa gościa Dzień Dobry TVN Andrieja Iłlarionowa, byłego doradcy Władimira Putina, musiały zapewne wywołać niemałą konsternację w całej stacji z Wiertniczej.
Gość, witany jak gwiazda i przedstawiany jak ekspert od geopolityki tłumaczył, że oficjalna wersja wydarzeń dotycząca tragedii smoleńskiej jest niewiarygodna.
Pytany, czy wierzy, że w Smoleńsku doszło do zamachu Iłłarionow wskazuje:
Nigdy nie powiedziałem, że wiemy, jak doszło do tej tragedii. Jednak sporo wiemy na temat wydarzeń z kwietnia 2010 roku. Wiele pytań pozostaje wciąż otwartych, zarówno technicznych jak i logistycznych.
Był doradca Putina wskazał, że w maju 2010 roku sformułował siedem pytań dotyczących tragedii.
Przez te lata nie otrzymaliśmy od strony rosyjskiej żadnej odpowiedzi. Nadal nie wiemy, dlaczego samolot, który spadł z wysokości 50 metrów, rozpadł się na małe kawałki i naprawdę na dużym terenie. Z tego, co wiemy z innych katastrof na podobnej wysokości, nie było żadnego przypadku, gdzie zniszczenia byłyby podobne do tych w Smoleńsku
— mówił Iłłarionow.
Dodał, że po innych, podobnych katastrofach wielu ludzi przeżyło.
Nie było przypadku, by cała załoga, wszyscy pasażerowie zginęli w takiej katastrofie. Jest wiele otwartych pytań
— tłumaczył były doradca Putina, poruszając coraz groźniejsze wątki.
Żadne drzewo, żadna brzoza nie była w stanie zniszczyć skrzydła takiego samolotu. To jest absolutnie jasne. I dlatego musimy wiedzieć, co się naprawdę stało. Musimy zadawać pytania. Dużo osób zadawało pytania do rządu i władz, ale nie mamy odpowiedzi
— mówił zaskoczonym dziennikarzom były doradca Władimira Putina.
Wiemy również, że oficjalny raport MAKu zawiera pewne elementy, czy odpowiedzi, które nie odnoszą się do rzeczywistości, do warunków panujących na lotnisku. Ale mimo to wrak samolotu nadal jest w Smoleńsku, nadal nie został przekazany stronie polskiej. Powstaje pytanie dlaczego
— ciągnął Iłłarionow.
Dodał, że po tragedii „pojawiali się tzw. świadkowie tej sytuacji i okazało się, że to byli agenci służb specjalnych, a nie prawdziwi świadkowie tej sytuacji”.
Dlatego musimy wiedzieć, co się stało
— zakończył były doradca Putina.
Zaskoczeni i zszokowani prowadzący program byli wyraźnie zbici z tropu. Sytuację próbował ratować Marcin Prokop, ale wyszło mocno nieporadnie
Dużo pytań, na które dziś nie znajdziemy odpowiedzi, ale warto je sobie zadawać
— mówił Prokop.
Wydaje się jednak, że w TVN nikt takich pytań zadawać nie chce.
Andriej Iłłarionow zrobił „zaprzyjaźnionej” stacji rządzących sporego psikusa.
http://wpolityce.pl/smolensk/223979-byl ... o-samolotu
na stronie był też film z rozmową ,ale niestety TVN zablokowała mozliwość oglądania .
edit: znalazłam link : http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/b ... 50988.html
Widzowie TVN w szoku, nie mniejszym gwiazdy tej stacji – Dorota Wellman i Marcin Prokop. Słowa gościa Dzień Dobry TVN Andrieja Iłlarionowa, byłego doradcy Władimira Putina, musiały zapewne wywołać niemałą konsternację w całej stacji z Wiertniczej.
Gość, witany jak gwiazda i przedstawiany jak ekspert od geopolityki tłumaczył, że oficjalna wersja wydarzeń dotycząca tragedii smoleńskiej jest niewiarygodna.
Pytany, czy wierzy, że w Smoleńsku doszło do zamachu Iłłarionow wskazuje:
Nigdy nie powiedziałem, że wiemy, jak doszło do tej tragedii. Jednak sporo wiemy na temat wydarzeń z kwietnia 2010 roku. Wiele pytań pozostaje wciąż otwartych, zarówno technicznych jak i logistycznych.
Był doradca Putina wskazał, że w maju 2010 roku sformułował siedem pytań dotyczących tragedii.
Przez te lata nie otrzymaliśmy od strony rosyjskiej żadnej odpowiedzi. Nadal nie wiemy, dlaczego samolot, który spadł z wysokości 50 metrów, rozpadł się na małe kawałki i naprawdę na dużym terenie. Z tego, co wiemy z innych katastrof na podobnej wysokości, nie było żadnego przypadku, gdzie zniszczenia byłyby podobne do tych w Smoleńsku
— mówił Iłłarionow.
Dodał, że po innych, podobnych katastrofach wielu ludzi przeżyło.
Nie było przypadku, by cała załoga, wszyscy pasażerowie zginęli w takiej katastrofie. Jest wiele otwartych pytań
— tłumaczył były doradca Putina, poruszając coraz groźniejsze wątki.
Żadne drzewo, żadna brzoza nie była w stanie zniszczyć skrzydła takiego samolotu. To jest absolutnie jasne. I dlatego musimy wiedzieć, co się naprawdę stało. Musimy zadawać pytania. Dużo osób zadawało pytania do rządu i władz, ale nie mamy odpowiedzi
— mówił zaskoczonym dziennikarzom były doradca Władimira Putina.
Wiemy również, że oficjalny raport MAKu zawiera pewne elementy, czy odpowiedzi, które nie odnoszą się do rzeczywistości, do warunków panujących na lotnisku. Ale mimo to wrak samolotu nadal jest w Smoleńsku, nadal nie został przekazany stronie polskiej. Powstaje pytanie dlaczego
— ciągnął Iłłarionow.
Dodał, że po tragedii „pojawiali się tzw. świadkowie tej sytuacji i okazało się, że to byli agenci służb specjalnych, a nie prawdziwi świadkowie tej sytuacji”.
Dlatego musimy wiedzieć, co się stało
— zakończył były doradca Putina.
Zaskoczeni i zszokowani prowadzący program byli wyraźnie zbici z tropu. Sytuację próbował ratować Marcin Prokop, ale wyszło mocno nieporadnie
Dużo pytań, na które dziś nie znajdziemy odpowiedzi, ale warto je sobie zadawać
— mówił Prokop.
Wydaje się jednak, że w TVN nikt takich pytań zadawać nie chce.
Andriej Iłłarionow zrobił „zaprzyjaźnionej” stacji rządzących sporego psikusa.
http://wpolityce.pl/smolensk/223979-byl ... o-samolotu
na stronie był też film z rozmową ,ale niestety TVN zablokowała mozliwość oglądania .
edit: znalazłam link : http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/b ... 50988.html
0 x
Lubię śpiewać, lubię tańczyć,lubię zapach pomarańczy...........
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re:KATASTROFA SMOLEŃSKA
Problem jest taki, że oni szukają zupełnie nie tam, gdzie trzeba, bo katastrofa rzeczywiście na naturalną nie wyglądała.
Problem jest w tym, że katastrofy nie było, przynajmniej jeżeli już to nie tam..
I nie szukaja, tylko zdechłego kota odwracają ogonem, o 360 stopni ..
W zeszłym roku 'hitem' był niemiecki ''dziennikarz''-agent..
Ciekawe co teraz wymyslą..?
Terlecki twierdzi, w swoich wizjach, że to niemieckie sztuczki, czyli USS-raelskie..
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- blueray21
- Administrator
- Posty: 9753
- Rejestracja: środa 14 lis 2012, 23:45
- x 44
- x 496
- Podziękował: 449 razy
- Otrzymał podziękowanie: 14665 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Chyba jednak katastrofa była na miejscu. Świadczy o tym choćby kilka relacji. Pilot JAK'a rozmawiał z TU, czyli TU był nie dalej niż 100 km, tym bardziej, że JAK już stał na lotnisku.
Zebrani dziennikarze słyszeli nadlatujący samolot, choć go nie widzieli przez mgłę. To zbyt dużo świadków, żeby ktoś się nie wyłamał. Nasze liczne ekipy jeździły na pole /lasek i poszukiwały szczątków z detektorami metalu itp., mniejsze i specjalizowane ekipy jeździły i oglądały tzw. wrak, w wielkim rozczłonkowaniu.
Wykonanie tego gdzie indziej w takim tempie uznaję za niemożliwe.
Tylko to był rok 2010 - Putin był jeszcze w klubie NWO.
Zebrani dziennikarze słyszeli nadlatujący samolot, choć go nie widzieli przez mgłę. To zbyt dużo świadków, żeby ktoś się nie wyłamał. Nasze liczne ekipy jeździły na pole /lasek i poszukiwały szczątków z detektorami metalu itp., mniejsze i specjalizowane ekipy jeździły i oglądały tzw. wrak, w wielkim rozczłonkowaniu.
Wykonanie tego gdzie indziej w takim tempie uznaję za niemożliwe.
Tylko to był rok 2010 - Putin był jeszcze w klubie NWO.
0 x
Wiedza ochrania, ignorancja zagraża.
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13131
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 108
- x 693
- Podziękował: 30184 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19677 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Nasze liczne ekipy jeździły na pole /lasek i poszukiwały szczątków z detektorami metalu itp., mniejsze i specjalizowane ekipy jeździły i oglądały tzw. wrak, w wielkim rozczłonkowaniu.
''Wrak'' był podgotowany wcześniej z zachowaniem znamion rzeczywistości, a wszystkie materiały z wylotu
to fotomontaż.
8 kwietnia pod dozorem prywatnej firmy ochroniarskiej wyleciał z żoną (nagle!) na Litwę, i nikt
od tamtej pory go nie widział.. Historia z 9-ego w szpitalu to fejk.
Mistyfikacja. Cierpisz jest blisko.
''Po'' fakcie samaliot dostał pozwolenie wlotu na teren FR.. i powiększono salonkę, bo w tym modelu 96
osób nie pomieściłoby się..
Wszyscy zostali załatwieni na miejscu.
edit:
Nasze liczne ekipy jeździły na pole /lasek i poszukiwały szczątków z detektorami metalu itp., mniejsze i specjalizowane ekipy jeździły i oglądały tzw. wrak, w wielkim rozczłonkowaniu.
A Kopaczowa kopała na ein meter w głąb tej polanki 30x100 m.
Fizyka nie pozwala skręcic takiej maszynie przy prędkości 300/godz nagle w lewo-skos i rozsypać się jak
zabawka z cukru.
I kula ciał w dziobie...
Raport Anodiny to kpina ze zdrowego rozsądku.
Podobne do 'katastrofy' ostatniej ruskiego samolotu..
edit:
Ta 'katastrofa' jest zadziwiająco podobna do likwidacji lotników pod Mirosławcem.
(handel organami- Wrocław)
Pilot JAK'a rozmawiał z TU, czyli TU był nie dalej niż 100 km, tym bardziej, że JAK już stał na lotnisku.
Rozmawiał, ale samolot mógł równie dobrze dolecieć do Briańska lub w ucieczce na Łotwę..
Filmik z odstrzelaniem to fejk.
0 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- blueray21
- Administrator
- Posty: 9753
- Rejestracja: środa 14 lis 2012, 23:45
- x 44
- x 496
- Podziękował: 449 razy
- Otrzymał podziękowanie: 14665 razy
Re: KATASTROFA SMOLEŃSKA
Nie napisałem, że głowa była w samolocie, tylko, ze samolot leciał. Zaś teorie co do sposobu rozbicia samolotu trzeba z grubsza dopasować do obrazu katastrofy. Nie oznacza to, że samolot nagle skręcił. Dla specjalistów od katastrof czasami wystarczy jeden kawałek poszycia, żeby wiedzieć co było przyczyną, jak np. w przypadku tego strąconego nad Ukrainą, gdzie na płacie są okrągłe otwory wlotowe i nieregularne wylotowe(jeśli to nie fake). Z pogięcia i rozerwania blach można wiele wywnioskować, chyba zbyt wiele, aby je udostępnili. Czego by samolot nie zrobił to przy szybkości 280 km/godz nie mógł się rozpaść na tyle tak małych kawałków.
Nie możliwe rozbicie go gdzie indziej i przewiezienie choćby fragmentów wraka, zbyt mało czasu.
Tylko urządzenie implozyjne mogło zapewnić takie efekty bez eksplozji jako takiej.
Nie możliwe rozbicie go gdzie indziej i przewiezienie choćby fragmentów wraka, zbyt mało czasu.
Tylko urządzenie implozyjne mogło zapewnić takie efekty bez eksplozji jako takiej.
0 x
Wiedza ochrania, ignorancja zagraża.