Drodzy forumowicze i goście!

W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum

To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.

Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.


/blueray21

Regulamin

Awatar użytkownika
Dariusz
Administrator
Posty: 2755
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 22:32
x 10
Podziękował: 5089 razy
Otrzymał podziękowanie: 1578 razy

Regulamin

Nieprzeczytany post autor: Dariusz » wtorek 01 sty 2013, 14:12

Każdy Użytkownik, aby się zarejestrować, musi zaakceptować Regulamin.
Jeśli Użytkownik nie zgadza się z Regulaminem, jaki zaakceptował podczas rejestracji, zobowiązany jest skasować swoje konto.
W wypadku, gdy tego nie zrobi, a jego działalność na Forum będzie sprzeczna z treścią Regulaminu, Administrator lub Moderator może go ostrzec i zbanować.
W związku z tym, że Forum jest własnością prywatną, najwyższym i niepodważalnym jest głos
administratora forum.

A. KONTA I ZASADY OGÓLNE

1. Treści zamieszczane na tym forum każdy czyta na własną odpowiedzialność, a co za tym idzie:
- każdy ma prawo do odbierania rzeczywistości po swojemu
- każdy czyta i rozumuje na własną odpowiedzialność
- każdy kto tego nie rozumie musi się liczyć ze zbanowaniem

2. Jeden użytkownik = jedno konto. W przypadku wykrycia posiadania przez jednego użytkownika większej
ilości kont, wszystkie oprócz pierwszego założonego zostaną skasowane.


3. Użytkownik nie może posługiwać się takim samym awatarem, co administratorzy i moderatorzy.

4. Forum jest polskojęzyczne, co oznacza, że tematy i posty zamieszczamy wyłącznie w języku polskim.

Dopuszczalne odstępstwa:

a. Można umieszczać utwory muzyczne i klipy muzyczne w innych językach.

b. Można umieszczać także inne klipy ze względu na ich wartość, jeśli będą opisane wcześniej po polsku
przez użytkownika.

c. Powyższe (b.) dotyczy również samych odnośników (linków) do obcojęzycznych materiałów.

d. Dopuszczalne jest pisanie bez użycia polskich liter, lecz zawsze należy pamiętać o poprawnych
ortograficznie wypowiedziach. Uwagi dotyczące poprawnej pisowni można zgłaszać autorowi używając
"Prywatnej Wiadomości".

5. Zastrzeżenia dotyczące działań moderatorów użytkownik zobowiązany jest zgłosić tylko bezpośrednio do
administratora (poprzez prywatną wiadomość).
Wszelkie tematy o takiej treści zostaną zablokowane i usunięte.

Wszelkie odstępstwa od powyższych reguł podlegają konsekwencjom w zakresie kar: E.1- 5

6. Chat oraz wiadomości prywatne są integralną częścią forum i obowiązują w nich te same zasady i zakazy,
które dotyczą postów.

7. Przed założeniem nowego tematu, należy sprawdzić czy wątek o takiej, lub podobnej treści nie został
już wcześniej rozpoczęty. W tym celu należy użyć opcji „Szukaj”.

8. Temat nowego wątku powinien jasno określać poruszaną treść.

9. a. Zabrania się rejestracji i logowania poprzez programy ukrywające IP oraz anonimowe
serwery proxy.
b. Zakazuje się rejestracji nicków złożonych z ciągów przypadkowych znaków, nie
logicznych, trudnych do zapamiętania.
Takie konta będą systematycznie banowane bezterminowo i usuwane.
c. Każdy użytkownik ma prawo zrezygnować z uczestnictwa na forum i poprosić
administrację o usunięcie jego konta.
Usunięcie konta użytkownika nie zobowiązuje administracji do usunięcia jego wpisów, nawet
jeśli ktoś o to się zwrócił.


10. Wszelkie wiadomości łamiące którykolwiek z punktów regulaminu, użytkownik zobowiązany jest
zgłosić używając przycisku „Zgłoś post”. Jest to szybki, anonimowy i skuteczny sposób.

11. W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości, użytkownik winien skontaktować się w pierwszej
kolejności z opiekunem działu, których one dotyczą . W przypadku braku odpowiedzi, powinien sprawę
zgłosić moderatorowi, a ostatecznie administratorowi.

12. Administrator lub moderator zobowiązany jest poinformować użytkownika o przyznaniu mu ujemnych
punktów forum lub innej kary poprzez wpis do tematu „Pręgierz - czyli bany, ostrzeżenia, kary", należy
przy tym uwzględnić punkt regulaminu, jaki został złamany przez użytkownika.
Na żądanie użytkownika administrator lub moderator może przedstawić mu kwestionowaną treść
poprzez prywatną wiadomość (PW).

13. Osoby działające w jakikolwiek sposób na niekorzyść forum zostaną ukarane dowolnym ze środków
będących w dyspozycji administratora lub moderatora, według jego uznania.

B. ZAKAZY OGÓLNE

1. Zakaz nagabywania - natrętnego nakłaniania do rozmowy / dyskusji osób, które sobie tego nie życzą.
(Dotyczy także PW i Chat.)

2. Zakaz publikowania treści przekazywanych poprzez wiadomości prywatne bez uprzedniej zgody na to ich
autora bądź administratora forum, jeśli autor jest niedostępny (przez 24h).

3. a. Zakaz floodowania (wysyłania postów o tej samej lub podobnej treści).

b. Zakaz spamowania, wysyłania nic nie znaczących odpowiedzi (np. o treści „Zgadzam się z tobą”,
„Pozdrawiam”, „Nie mam nic więcej do powiedzenia” itp.).

c. Zakaz trolowania , wysyłania napastliwych, kontrowersyjnych, czy nieprawdziwych odpowiedzi
odciągających od tematu, rozbijających temat, ośmieszających lub obrażających użytkowników itp.

d. Zakaz pisania nie na temat (OT – OffTopic).

e. Zakaz wielokrotnych powtórzeń znaków interpunkcyjnych, liter, cyfr i emotoikonek.

f. Zakaz wysyłania łańcuszków szczęścia.

g. Zakaz crosspostowania (wysyłania wiadomości prywatnych do wielu użytkowników jednocześnie).
Nie dotyczy administracji.

4. Zakaz dokonywania zmian treści w postach (tzw. edycja postów). Dopuszczalna jest tylko poprawa
ewidentnych błędów.
Konieczność rozszerzenia lub sprostowania zapisanej wiadomości należy wykonać jako dopisek na końcu
posta po słowie "Edycja:"
Czas możliwej edycji jest ograniczony do 15 min. od wysłania posta.

5. Wiadomości o treści nie nawiązującej do tematu bądź niezwiązanej z ogółem użytkowników należy
kierować na konta prywatne (PW).

6. Zakaz pisania postów WIELKIMI LITERAMI. Dopuszczalne są tylko kilkusłowne określenia pisane wielkimi
literami.

7. Zakaz autoreklamy (umieszczania banerów tudzież odnośników do własnych stron) oraz reklam w podpisie bez uprzedniej zgody administratora.

Wszelkie odstępstwa od powyższych reguł podlegają konsekwencjom w zakresie kar: E.1- 5


C. ZAKAZANE TREŚCI

Przypominamy, że Regulamin i jego przestrzeganie obowiązuje wszystkich użytkowników forum.
Konsekwencją złamania zasad tego działu jest zawsze co najmniej przyznanie punktów ujemnych użytkownikowi.

Bezwzględnie należy pamiętać, aby nie publikować treści stanowiących naruszenie prawa
KK = Kodeks Karny, KC = Kodeks Cywilny

1. Zakaz zamieszczania materiałów i treści namawiających, nawołujących, zachęcających do popełnienia przestępstwa bądź samookaleczenia lub samobójstwa (art. 151 KK oraz art. 255 KK).

2. Zakaz zamieszczania pogróżek wobec innych osób (art. 190 KK).

3. Zakaz zamieszczania materiałów i treści obrażających inne narodowości, rasy i religie czy orientacje seksualne (art. 194-196 KK i art. 257 KK oraz art. 23 KC).

4. Zakaz zamieszczania materiałów i treści propagujących totalitarny ustrój państwa lub nawołujących do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, seksualnych, rasowych, wyznaniowych, albo ze względu na bezwyznaniowość (art. 256 KK).

5. Zakaz zamieszczania materiałów i treści lżących osoby publiczne (art. 23 KC).

6. Zakaz zamieszczania materiałów i treści zawierających oszczerstwa, pomówienia, zarzuty wobec innej
osoby – informacji niepotwierdzonych przez Sąd (art. 23 KC).

7. Zakaz umieszczania linków do stron pornograficznych, serwisów płatnych i innych stanowiących
zagrożenie dla użytkowników forum.

8. Zakaz zamieszczania jakichkolwiek danych osobowych (identyfikatory komunikatorów internetowych,
fotografii, adresów poczty elektronicznej, miejsca zamieszkania, miejsca pracy, miejsca przebywania,
numery telefonów, nr. tablic rejestracyjnych i wszelkie inne, poufne dane osobowe - Ustawa z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych) bez pisemnej / elektronicznej zgody osoby
zainteresowanej.

9. Zakaz zamieszczania materiałów i treści przyczyniających się do łamania praw autorskich lub
naruszających prawa autorskie i licencje podmiotów trzecich. (Ustawa o prawie autorskim i prawach
pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.).

10. Zakaz zamieszczania materiałów i treści promujących środki odurzające, narkotyki (art.1 Ustawy o
przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997 r.).

Wszelkie odstępstwa od powyższych reguł podlegają konsekwencjom w zakresie kar: E.1, 4 - 8

11. Zakaz zamieszczania materiałów i treści zawierających słowa powszechnie uznane za niecenzuralne
(art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r.).

12. Zakaz zamieszczania materiałów i treści mających na celu poniżenie, ośmieszenie, upodlenie
innej osoby.

13. Zwalczane będą wszelkie przejawy chamstwa i obrażania użytkowników oraz naruszania ich prywatności.

14. Tak zwane ''procesy interpersonalne'' czyli informacje dotyczące tego co kto o innych myśli i wie,
możliwe będą do realizowania tylko w prywatnych wiadomościach, o ile ich odbiorca wyrazi zgodę na ich
przyjęcie. Brak takiej zgody na PW lub Chat jest równoważny z naruszeniem czyjejś prywatności lub
godności osobistej.

15. Stosowanie formy bezosobowej w znanym kontekście lub sytuacji, stosowanie przenośni, aluzji w celu
ośmieszenia lub poniżenia kogokolwiek lub naruszenia czyjejś prywatności lub godności osobistej jest
zakazane.

Wszelkie odstępstwa od powyższych reguł podlegają konsekwencjom w zakresie kar: E.1, 3 - 8

D. NAGRODY

1. Dodatnie Punkty Forum mogą zostać przyznane za:

a. Założenie popularnego na forum tematu (min. 50 odpowiedzi). Użytkownik o tym fakcie powinien
poinformować administratora poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści uwzględnić tytuł wątku oraz
ilość udzielonych w nim odpowiedzi. Przyznaje się +1 pf po przekroczeniu progu 50, 100, 200, 500,
1000 postów w temacie/

b. Pomoc innemu użytkownikowi. O tym fakcie użytkownik powinien poinformować administratora
poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści powinien uwzględnić od kogo i jaką pomoc uzyskał.
Administrator winien rozważyć wkład „pomocnego” użytkownika oraz jeśli uzna to za stosowne –
przyznać mu +1 do +3 pf .

c. Rzetelne wykonywanie obowiązków moderatora przez okres min. 3 miesięcy. Administrator sam
decyduje czy i komu przyznać za to dodatnie punkty (max. +15pf). Punkty takie mogą zostać
przyznane jednorazowo lub „na raty”.

2. Administrator lub moderator może obniżyć ilość / skasować punkty ujemne na wniosek lub z własnej
inicjatywy w dowolnym czasie.

3. Administrator lub moderator może usunąć = przenieść w niewidoczne dla użytkowników miejsce,
ostrzeżenie(a) lub ban(y) na wniosek lub z własnej inicjatywy w dowolnym czasie.

E. KARY

1. Usunięcie posta.
2. Ostrzeżenie
3. Ostrzeżenie z przyznaniem 1-3 punktów ujemnych.
4. Ostrzeżenie z przyznaniem 5-7 punktów ujemnych.
5. Ban według uznania administratora lub moderatora.
6. Ban 7 dni
7. Ban 31 dni.
8. Ban „dożywotni” – dotyczy również „klonów”, czyli tej samej osoby pod innym nickiem.
0 x


Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.

Zablokowany