Witam wszystkich użytkowników tego forum

17.03.23
Forum przeżyło dziś dużą próbę ataku hakerskiego. Atak był przeprowadzony z USA z wielu numerów IP jednocześnie. Musiałem zablokować forum na ca pół godziny, ale to niewiele dało. jedynie kilkukrotne wylogowanie wszystkich gości jednocześnie dało pożądany efekt.
Sprawdził się też nasz elastyczny hosting, który mimo 20 krotnego przekroczenia zamówionej mocy procesora nie blokował strony, tylko dawał opóźnienie w ładowaniu stron ok. 1 sekundy.
Tutaj prośba do wszystkich gości: BARDZO PROSZĘ o zamykanie naszej strony po zakończeniu przeglądania i otwieranie jej ponownie z pamięci przeglądarki, gdy ponownie nas odwiedzicie. Przy włączonych jednocześnie 200 - 300 przeglądarek gości, jest wręcz niemożliwe zidentyfikowanie i zablokowanie intruzów. Bardzo proszę o zrozumienie, bo ma to na celu umożliwienie wam przeglądania forum bez przeszkód.

25.10.22
Kolega @janusz nie jest już administratorem tego forum i jest zablokowany na czas nieokreślony.
Została uszkodzona komunikacja mailowa przez forum, więc proszę wszelkie kwestie zgłaszać administratorom na PW lub bezpośrednio na email: cheops4.pl@gmail.com. Nowi użytkownicy, którzy nie otrzymają weryfikacyjnego emala, będą aktywowani w miarę możliwości, co dzień, jeśli ktoś nie będzie mógł używać forum proszę o maila na powyższy adres.
/blueray21

Ze swojej strony proszę, aby unikać generowania i propagowania wszelkich form nienawiści, takie posty będą w najlepszym wypadku lądowały w koszu.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać administracji, w znany sposób, tak jak i prośby o interwencję w uzasadnionych przypadkach, wszystkie sposoby kontaktu - działają.

Pozdrawiam wszystkich i nieustająco życzę zdrowia, bo idą trudne czasy.

/blueray21

W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum

To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.

Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.


/blueray21

Porozmawiajmy o motoryzacji

Faraon
Posty: 22
Rejestracja: piątek 15 kwie 2016, 20:56
x 1
x 1
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 24 razy

Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: Faraon » środa 28 wrz 2016, 19:28

Tak sobie pomyślałem, że można by pogadać trochę o motoryzacji, zawsze to jakaś odskocznia. Zasadniczo nie wiem od czego zacząć więc wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli sami watek potoczy się sam ; )
0 x



jopek91
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 20 paź 2016, 15:52
Lokalizacja: Wawa
Otrzymał podziękowanie: 4 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: jopek91 » czwartek 20 paź 2016, 16:51

No to piszcie czym jeździcie :) Ja aktualnie Fiatem Punto :)
0 x


Pozdrawiam! :mrgreen:

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » czwartek 20 paź 2016, 22:02

W zależności od potrzeby - autozelówki albo seat :lol:
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Faraon
Posty: 22
Rejestracja: piątek 15 kwie 2016, 20:56
x 1
x 1
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 24 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: Faraon » wtorek 25 paź 2016, 20:51

Ja to na razie jeżdżę z duszą na ramieniu bo wóz mi się rozwala, więc niebawem trzeba będzie wymienić, jakaś mazda byłaby git. Na przykład taka cx-3.
0 x



Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » poniedziałek 31 paź 2016, 17:17

0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » poniedziałek 07 lis 2016, 22:17

0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » sobota 12 lis 2016, 18:27

niezłomni pisze:Polityk odmówił kontroli trzeźwości, aby udowodnić, że policja nie ma takiego prawa. ,,Zapamiętajcie: nie ma czegoś takiego jak kontrola trzeźwości” [WIDEO]
2016/11/12

Obrazek

Piotr Najzer, w przeszłości wiceprezes Kongresu Nowej Prawicy, a obecnie działacz tej partii, odmówił poddania się kontroli trzeźwości. Nagranie z całego zdarzenia umieścił w sieci.

_____________________________________________________________________________

ponownie zostałem zatrzymany do bezpodstawnej kontroli trzeźwości na drodze. Żeby było zabawniej, zostałem kolejny raz zatrzymany przez tego samego policjanta, któremu już raz odmówiłem „dmuchania”. Trzymam się mojego postanowienia, że nie dmucham bezpodstawnie, więc i wczoraj odmówiłem poddania się kontroli. To, co się wydarzyło potem tylko potwierdziło, że mam rację

_____________________________________________________________________________

– napisał.

_____________________________________________________________________________

jestem całkowitym przeciwnikiem prowadzenia auta pod wpływem alkoholu. Uważam, że kierowców, którzy spowodowali wypadek na podwójnym gazie należy sądzić jako morderców lub usiłujących popełnić morderstwo. Jednocześnie całkowicie sprzeciwiam się traktowaniu wszystkich kierowców, jak potencjalnych przestępców i organizowaniu łapanek, które nie mają żadnej podstawy prawnej. Policja czyniąc to, łamie prawo, a z Was robi posłusznych niewolników!

_____________________________________________________________________________

– podkreślił i dodał:

_____________________________________________________________________________

Szanowni kierowcy, zapamiętajcie, że nie ma czegoś takiego jak „kontrola trzeźwości” i jeśli policjant poda to, jako powód zatrzymania, to możecie jechać dalej.

_____________________________________________________________________________

https://www.facebook.com/NajzerPiotr/videos/1108042215916782/ (tu film, którego nie umiem wstawić - >abcd<)

Jego wideo nie spotkało się z pozytywnym odbiorem u wszystkich. Najzer odniósł się do komentarzy:

_____________________________________________________________________________

ten shitstorm pod moim postem tylko dowodzi, jak bardzo mentalność niewolnicza jest wbita w nasze głowy. Argumentów brak a ataków ad personam na mnie bez liku. Jak chcecie to pozwalajcie traktować się jak potencjalni przestępcy, ja się na to nie zgadzam i koniec. Oczywiście zapisy prawa możecie interpretować jak chcecie, aby usprawiedliwiać takie działania policji, ale jak pokazuje to nagranie, to sam policjant nie potrafi tego uargumentować i skoro odjechałem a patrol mnie nie zatrzymał, to znaczy, że nie mieli podstaw do zatrzymania. Dla mnie sprawa jest jasna i nie potrzebuję dalszej dyskusji

_____________________________________________________________________________

– napisał, odnosząc się do zarzutów.
http://niezlomni.com/polityk-odmowil-ko ... sci-wideo/
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » środa 16 lis 2016, 22:26

Obrazek

Autor tej fotki próbuje chyba coś sprzedać.
Na oblodzonej nawierzchni nawet "najbardziej markowe" ;) opony nie pomogą.
Zwykła manipulacja. :lol:
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » środa 14 gru 2016, 08:56

Może komuś kiedyś się przyda :D :


dziennik.pl pisze:Cejrowski ujawnia sposób na mandat z fotoradaru. "Zastosuję z wielką przyjemnością"
12.09.2012, 13:08 | Aktualizacja: 12.09.2012, 13:11

Obrazek

Wojciech Cejrowski na swoim profilu na Facebooku odniósł się do sytuacji polskich kierowców. Publicysta napisał, że władza zamiast zwiększać prędkość naszego podróżowania budując drogi, utrudnia życie i stawia kolejne setki fotoradarów. Jego zdaniem w tej sytuacji trzeba sobie jakoś radzić.

Mam prawników w rodzinie - dostałem od nich wzorek pisma
, który przy najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością - napisał Wojciech Cejrowski.

Cytujemy treść pisma


"Szanowny Panie Komendancie,

W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,

Jan Koza-Kozłowski"
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... adaru.html
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
blueray21
Administrator
Posty: 9737
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 23:45
x 44
x 483
Podziękował: 449 razy
Otrzymał podziękowanie: 14639 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: blueray21 » środa 14 gru 2016, 10:34

To pismo, niestety jest nie aktualne, choć częściowo można je wykorzystywać.
Stacjonarne radary przeszły pod Główny Inspektorat Transportu Samochodowego.
Jednak dzięki zaniedbaniu Sejmu od kwietnia 2015 nie istnieje podstawa prawna tej działalności, mimo to oni swoje pisma wysyłają cały czas. Sprawa dotyczy fotoradarów stacjonarnych i odcinkowych pomiarów prędkości.
Jest taka płatna strona, wyjdzie w Google po wpisaniu hasła "Anuluj Mandat", która oferuje odpłatną pomoc prawną (sformułowane odpowiednio pismo) za odpowiednia opłatą, najniższa w przypadku stacjonarnego fotoradaru to chyba 35 zł.
Na ich stronie jest sporo opisów, więc zainteresowany -a może się sporo dowiedzieć, o co, w tym wszystkim chodzi.
Ukrócono też Straży Miejskiej - nie mogą już używać tzw. śmietników, czyli przewoźnych fotoradarów, czy fotorejestratorów - policja może.
0 x


Wiedza ochrania, ignorancja zagraża.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » wtorek 27 gru 2016, 16:05

Radek Piwowarczyk pisze:Odcinkowy pomiar prędkości działa już w całej Polsce. Sprawdź lokalizację punktów [MAPA]
26 grudnia 2016

Obrazek

Od 20 grudnia 2016 roku odcinkowy pomiar prędkości w Polsce działa już we wszystkich 30 miejscach.

Podlegający Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego system Centralnego Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) to ogólnopolska sieć fotoradarów, która liczy aktualnie 400 stacjonarnych urządzeń oraz 29 mobilnych rejestratorów zamontowanych w pojazdach ITD.

Czytaj więcej: „Maszynki do zarabiania pieniędzy” wracają. Straż Miejska dogadała się z GITD. Czy przyczynią się one do poprawy bezpieczeństwa?

Do tego w skład infrastruktury sieci CANARD wchodzi także 20 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle. Kolejnym elementem infrastruktury sieci CANARD jest system odcinkowego pomiaru prędkości. Pierwsze takie punkty zaczęły działać już w IV kwartale ubiegłego roku. GITD zmagał się jednak przez dłuższy czas z problemami dostarczania energii elektrycznej , a w niektórych przypadkach trzeba było przeprowadzić budowę przyłączy elektrycznych.

Oficjalnie, od 20 grudnia, odcinkowy pomiar prędkości działa w Polsce już we wszystkich 30 miejscach. Początkowo zakładano, że sieć będzie składać z 29 urządzeń.

Obrazek
fot. canard.gitd.gov.pl

Lista lokalizacji punktów odcinkowego pomiaru prędkości :


1. DK nr 2, Zakręt, gmina Wiązowna, powiat otwocki, woj. mazowieckie.
2. DK nr 59, Gniazdowo-Piecki, gmina Piecki, powiat mrągowski, woj. warmińsko-mazurskie.
3. DK nr 16, Olsztyn-Gietrzwałd, gmina Gietrzwałd, powiat olsztyński, woj. warmińsko-mazurskie.
4. DK nr 50, Sochaczew, gmina Sochaczew, powiat sochaczewski, woj. mazowieckie.
5. DK nr 11, Tarnowskie Góry, gmina Tarnowskie Góry, powiat tarnogórski, woj. śląskie.
6. DK nr 72, Złota, gmina Głuchów, powiat skierniewicki, woj. łódzkie.
7. DK nr 12, Szlichtyngowa-Górczyna, gmina Szlichtyngowa, powiat wschowski, woj. lubuskie.
8. DK nr 74, Górno, gmina Górno, powiat kielecki, woj. świętokrzyskie.
9. DK nr 7, Szymaki, gmina Płońsk, powiat płoński, woj. mazowieckie.
10. DK nr 7, Pawłowo, gmina Baboszewo, powiat płoński, woj. mazowieckie.
11. DK nr 7, Rybitwy-Polesie, Baboszewo, powiat płoński, woj. mazowieckie.
12. DK nr 82, Łuszczów Pierwszy, gmina Wólka, powiat lubelski, woj. lubelskie.
13. DK nr 50, Strachówka-Warmiaki, gmina Strachówka, powiat wołomiński, woj. mazowieckie.
14. DK nr 60, Karniewo, gmina Karniewo, powiat makowski, woj. mazowieckie.
15. DK nr 74, Kluki, gmina Kluki, powiat bełchatowski, woj. łódzkie.
16. DK nr 9, Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna, gmina Kolbuszowa, powiat kolbuszowski, woj. podkarpackie.
17. DK nr 19, Krościenko Wyżne-Iskrzynia, gmina Krościenko Wyżne/Korczyna, powiat krościeński, woj. podkarpackie.
18. DK nr 94, Łosiów, gmina Lewin Brzeski, powiat brzeski, woj. opolskie.
19. DK nr 19, Zwierki-Zabłudów, gmina Zabłudów, powiat białostocki, woj. podlaskie.
20. DK nr 3, Lubin, gmina Lubin, powiat lubiński, woj. dolnośląskie.
21. DK nr 78, Wilcza-Nieborowice, gmina Pilchowice, powiat gliwicki, woj. śląskie.
22. DK nr 78, Gorzyce, gmina Gorzyce, powiat wodzisławski, woj. śląskie.
23. DK nr 78, Gorzyce, gmina Gorzyce, powiat wodzisławski, woj. śląskie.
24. DK nr 32, Sulechów, gmina Sulechów, powiat zielonogórski, woj. lubuskie.
25. DK nr 3, Babigoszcz-Gniazdowo, gmina Przybierbów/Goleniów, powiat goleniowski, woj. zachodniopomorskie.
26. DK nr 50, Regut-Człekówka, gmina Kołbiel, powiat otwocki, woj. mazowieckie.
27. DK nr 94, Tarnów-Ładna, gmina Skrzyszów, powiat tarnowski, woj. małopolskie.
28. DK nr 48 Tomaszów Mazowiecki,, gmina Tomaszów Mazowiecki, powiat tomaszowski, woj. łódzkie.
29. DK nr 82, Łęczna-Turowola, gmina Puchaczów, powiat łęczyński, województwo lubelskie.
30. DW nr 216, Rekowo Górne–Reda, powiat pucki/wejherowski, woj. pomorskie.

Źródło: dostawczakiem.pl

Zobacz także: Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne. „Wielkie kasowanie” kierowców zacznie się już za rok
http://wolnosc24.pl/2016/12/26/odcinkow ... e-punktow/
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » wtorek 27 gru 2016, 16:11

..kolejny podatek w ukrytej formie :P
0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » niedziela 15 sty 2017, 23:45

Pamiętam, pamiętam :D

Obrazek
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » niedziela 12 lut 2017, 10:54

Znaki drogowe - niekiedy trudno nadążyć za zmianami jakie serwują nam "władze" ale sami też powinniśmy wykazać się inicjatywą i uczyć nasze młode pokolenie ;) :lol: :

Obrazek
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » niedziela 12 lut 2017, 12:16

a to już nowa wa-wa ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

Awatar użytkownika
Jancio
Posty: 899
Rejestracja: wtorek 16 sie 2016, 18:18
x 2
x 47
Podziękował: 639 razy
Otrzymał podziękowanie: 1085 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: Jancio » niedziela 12 lut 2017, 18:07

abcd pisze:
Szanowni kierowcy, zapamiętajcie, że nie ma czegoś takiego jak „kontrola trzeźwości” i jeśli policjant poda to, jako powód zatrzymania, to możecie jechać dalej.


Mogę dodać tylko że z badania trzeźwości możemy zadąć protokołu w którym musi być podany powód badania. Podobnie sprawa sie ma przy rewizji.
0 x


Podążając za stadem podążasz za dupkami.
Warto być przyzwoitym

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » czwartek 16 lut 2017, 17:56

wiemy.to pisze:Jak odpalić auto bez kabli i pchania, gdy padł Ci akumulator?! Zobacz rewelacyjny patent!
15 lutego 2017

Padł Ci akumulator w środku zimy? Nie masz pod ręką kabli i dobrego samarytanina który poratuje Cię prądem ze swojego akumulatora? Nie da rady popchać auta?

Na szczęście można zastosować sposób który nie wymaga tych zabiegów w celu odpalenia auta. Zobaczcie.


https://youtu.be/GzjYM879Wp4
http://wiemy.to/post-3348-jak-odpali-au ... ign=buffer
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » czwartek 02 mar 2017, 00:16

Obrazek
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
chanell
Administrator
Posty: 7741
Rejestracja: niedziela 18 lis 2012, 10:02
Lokalizacja: Kraków
x 1419
x 406
Podziękował: 14175 razy
Otrzymał podziękowanie: 13801 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: chanell » czwartek 02 mar 2017, 08:37

jopek91 pisze:No to piszcie czym jeździcie :) Ja aktualnie Fiatem Punto :)


U mnie jakoś od początku Fiat . Najpierw stara używana 600-tka ,potem 125p ,maluchy ,punto a obecnie grande-punto .Czasem korzystam też z samochodów moich dzieci Fiata Stilo albo .......

Obrazek

Jednak moim marzeniem jest nowiutki Volkswagen garbus z otwieranym dachem lub szyberdachem w oczojebnym kolorze :D

Obrazek
Obrazek
0 x


Lubię śpiewać, lubię tańczyć,lubię zapach pomarańczy...........


Awatar użytkownika
abcd
Posty: 5651
Rejestracja: środa 17 wrz 2014, 20:13
x 372
x 227
Podziękował: 30572 razy
Otrzymał podziękowanie: 9104 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: abcd » niedziela 26 mar 2017, 23:28

Tomasz Sewastianowicz pisze:Polski motocykl WSK wraca do produkcji. "Planujemy pojemność 125 i maszynę flagową"
23.03.2017, 08:27 | Aktualizacja: 23.03.2017, 08:29

Obrazek
WSK M06 B3 Gil 1977 r. / Michał Piotrowicz

Tomasz Sewastianowicz

Motocykl WSK - jeden z symboli Świdnika i legenda polskich dróg jedzie do reaktywacji. Pomysł pasjonatów doczekał się wsparcia władz miejskich i słynny jednoślad ma być znów produkowany. Plany odrodzenia zdradza nam Michał Piotrowicz, zastępca burmistrza Świdnika, a prywatnie pasjonat motocykli i marki WSK.

TOMASZ SEWASTIANOWICZ: Ostatni motocykl WSK po 30 latach produkcji opuścił Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL w Świdniku w 1985 roku. Skąd pomysł i środki na reaktywację polskiej marki?


MICHAŁ PIOTROWICZ: Projekt odrodzenia narodził się kilka lat temu w głowach pasjonatów motocykli, a szczególnie naszych rodzimych "wuesek". Snuliśmy plany i marzenia, by tę markę odrodzić, ale wszystko rozbijało się o realia finansowe. Wreszcie z inicjatywny burmistrza Świdnika Waldemara Jaksona pomysł ze sfery marzeń przeniósł się na płaszczyznę biznesową. I dwa lata temu rozpoczęliśmy poszukiwania firm, które byłby w stanie sfinansować to przedsięwzięcie.

Udało się?

Dziś już mogę zdradzić, że takie grono potencjalnych współpracowników i firm, które mogłyby udźwignąć finansowo tę operację udało się nam znaleźć. Będziemy chcieli przez najbliższe pół roku doprowadzić do zawiązania konsorcjum, podpisania listu intencyjnego tak, aby można było rozpocząć prace badawczo-rozwojowe.

Kto wchodzi w skład nowego konsorcjum?

Tego nie mogę ujawnić do chwili podpisania dokumentów.

A długa jest ta lista chętnych do pomocy w reaktywacji WSK?

Chętnych jest bardzo dużo, ale nam zależy na wąskim gronie silnych podmiotów. I takie udało nam się zebrać na Lubelszczyźnie. Zaszliśmy już całkiem daleko, dlatego dla zabezpieczenia przedsięwzięcia jednocześnie stale poszerzamy naszą bazę zainteresowanych współpracą - ku naszemu miłemu zaskoczeniu, spływają zgłoszenia od firm z całej Polski.

Trwają już jakieś prace nad prototypem?

Nazwałbym to fazą koncepcyjną, czyli wiemy do czego chcemy nawiązać i w jakim kierunku rozwijać współczesne motocykle WSK. Wiemy jakie napędy zaproponować, czy też jak ten motocykl sobie wyobrażamy, że będzie wyglądał. A same prace badawczo-rozwojowe są jeszcze przed nami.

Czyli jak będzie wyglądać nowa WSK?

Przewidujemy rozwinięcie motocykla WSK, który nie wszedł do produkcji seryjnej i na jego bazie chcemy zbudować współczesną, nowoczesną maszynę przystosowaną do dzisiejszych realiów technicznych i formalno-prawnych. Bez względu na wybór kierunku będzie to model tradycyjny, może w modnym stylu retro, ale wykonany na miarę XXI wieku.

Obrazek
WSK M06 B1 1970 r. / Michał Piotrowicz

Kto pracuje nad koncepcją?

Na obecnym etapie głównie ja odpowiadam za ten projekt. Ale w przyszłości, w gronie firm wyłonionych do prac nad prototypem motocykl będzie projektowany przez zawodowca - projektanta przemysłowego.

Myśleliście o współpracy z uczelnią?

Rozmawialiśmy na początku 2015 roku m.in. z Politechniką Lubelską, która jest gotowa do współpracy. Jednak bardziej upatrujemy szans w biznesie i komercyjnych ośrodkach badawczo-rozwojowych. Oczywiście nie zamykamy przed nikim drzwi. Jeśli będzie taka potrzeba i wola, to prace także będziemy zlecali ośrodkom akademickim.

Jednak dziś większą mobilność i gwarancję wykonalności mają firmy komercyjne dysponujące finansami i zapleczem technologicznym. Dochodzi do tego jeszcze krótszy proces decyzyjny oraz nastawienie rynkowe, które w przyszłości może okazać się korzystniejsze w przypadku tego przedsięwzięcia.

Kiedy można spodziewać się czegoś więcej? Może jeżdżącego prototypu?

Konsorcjum odpowiedzialne za reaktywację WSK i koncepcję motocykla chcielibyśmy zaprezentować na 10. Jubileuszowym Zlocie Motocykli WSK i innych, który odbędzie się w ostatni weekend sierpnia 2017. A od chwili zawiązania spółki zakładamy, że potrzebujemy trzech lat żeby motocykl znalazł się w produkcji i na drogach.

A gdzie miałby być produkowany?

Na pewno nie w zakładach w Świdniku. Grupa Leonardo skupia się na swoim głównym biznesie, na produkcji śmigłowców. Jest to dla nas jak najbardziej zrozumiałe. Motocykl będzie wytwarzany gdzie indziej, ale wciąż na Lubelszczyźnie.

Silniki do nowych WSK byłyby konstrukcją polską?

Założenie jest takie, aby jak najwięcej elementów docelowo było wytwarzanych w kraju. Na pewno silnik w 100 proc. byłby opracowany i produkowany w Polsce.

Jakiej pojemności byłyby to jednostki?

Najmniejszą pojemnością, tak jak w najpopularniejszym pierwowzorze, będzie silnik 125 ccm. Oprócz bazowej jednostki przewidujemy też model flagowy o pojemności 1000 ccm. I to byłaby duża maszyna dla poważnych mężczyzn.

Cena?

Na pewno będzie konkurencyjna. Duży procent podzespołów będzie produkowany w Polsce, dlatego zakładamy, że cena będzie nieznacznie wyższa w stosunku do obecnie oferowanych pojazdów pochodzenia azjatyckiego.

Planujemy, aby te motocykle miały narodowy sznyt i jakość wyższą od tego, co oferują produkty z importu z Chin czy innych krajów. Zresztą takie są też oczekiwania potencjalnych klientów - dużo osób zgłasza się do nas, mówiąc „tylko niech to będzie produkt polski”. Nawet z sugestią, że zaakceptują nieco wyższą cenę, byle WSK powstawała w kraju. A to się wiąże z nowymi miejscami pracy i z kooperacją z innymi firmami, które również na tym skorzystają. Nie widzę przeszkód, by nowa WSK-a miała zawieszenie i układ hamulcowy opracowany przez polskich inżynierów, choć pierwotnie planujemy skorzystać z gotowych wyrobów firm globalnych, podobnie jak robią to inni renomowani producenci.

Eksport?

Nie zamykamy się przed tym pomysłem. Cała idea odrodzenia WSK-i spotkała się z niesamowicie ciepłym odbiorem. Również Polaków mieszkających za granicą. Płyną do nas sygnały z Niemiec, Francji i USA. Ci ludzie, chociaż to towarzystwo głównie kolekcjonerów i pasjonatów, czekają na ten produkt nawet jeśli miałaby to być wyłącznie seria próbna. Zgłaszają gotowość zakupu jednej z pierwszych sztuk nowej WSK-i. Także osoby, które rozważają zakup pierwszego motocykla, a znają WSK-ę z opowieści ojców czy dziadków przychodzą i dopytują, kiedy motocykl będzie można kupić. I tu uważam, że bardzo ciekawy sektor rynku moglibyśmy zagospodarować.

Obrazek
WSK M06 B1 1969 r. / Michał Piotrowicz

A Pan jeździł WSK-ą?

Cały czas jeżdżę. Hobbystycznie zajmuję się odnawianiem zabytkowych motocykli, a WSK w garażu zajmuje szczególne miejsce.

Ale tylko jedna jest na stanie?

(Śmiech) Mam kilka jeżdżących i kilka czeka na przywrócenie do życia. Jeszcze nie robiłem inwentaryzacji. Kiedy już złożę wszystkie, wtedy się okaże. Zapraszam na sierpniowy zlot, tam robimy cykliczną wystawę sprzętu i wtedy będzie można je policzyć.

Jak bliscy zapatrują się na te zainteresowania?

Hobbystyczna praca nad zabytkowymi jednośladami i reaktywacją marki wymaga wielu godzin czasu wolnego spędzonych poza domem. Rodzi to drobne napięcia (śmiech), ale na szczęście wszyscy mamy jakieś pozazawodowe zainteresowania i szanujemy to wzajemnie.
http://auto.dziennik.pl/jednoslady/arty ... owicz.html
0 x


Gdzie rodzi się wiara, tam umiera mózg.

Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » środa 19 kwie 2017, 10:03

0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7359
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 249
Podziękował: 5973 razy
Otrzymał podziękowanie: 11582 razy

Urzadzenie samochodowe

Nieprzeczytany post autor: Thotal » środa 26 kwie 2017, 06:51

Ursus odsłonił w Niemczech nowy samochód. Produkcja w Lublinie [MAMY pierwsze ZDJĘCIA]


Ursus ELVI zadebiutował w czasie targów przemysłowych w Hanowerze. Ursus coraz mocniej angażuje się w auta na prąd. Polska spółka na targach przemysłowych w Hanowerze odsłoniła nowy samochód elektryczny o nazwie ELVI. A napęd do tego pojazdu stworzy spółka Hipolit Cegielski-Poznań.

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... nower.html




Pozdrawiam - Thotal :)
0 x



Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » sobota 29 kwie 2017, 15:28

http://www.polskieradio.pl/42/1699/Arty ... ktrycznych

Cegielski z nową szansą: będzie robił napędy do aut elektrycznych
ostatnia aktualizacja:
28.04.2017 19:15
Obrazek
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zainwestuje 40 milionów złotych w realizację nowej strategii rozwoju spółki H.Cegielski-Poznań (HCP). Umowę w tej sprawie podpisano w piątek w Poznaniu.
Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki podczas prezentacji innowacyjnego napędu elektrycznego z elektrycznym pięciofazowym indukcyjnym silnikiem, pokazywanego na arenie międzynarodowej w trakcie Hannover Messe 2017, 28 bm. w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu.
Wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki podczas prezentacji innowacyjnego napędu elektrycznego z elektrycznym pięciofazowym indukcyjnym silnikiem, pokazywanego na arenie międzynarodowej w trakcie Hannover Messe 2017, 28 bm. w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu. Foto: PAP/Bartosz Jankowski
Dzięki inwestycji HCP będzie mógł m.in. dostosować park maszynowy do produkcji nowoczesnych napędów elektrycznych dla samochodów elektrycznych, czy do produktów dla sektora energetycznego.

Inwestycja ma też zwiększyć atrakcyjność spółki w relacjach z potencjalnymi, strategicznymi partnerami biznesowymi.

Umowa została podpisana między spółką, resortem rozwoju reprezentowanym przez wicepremiera, ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego, oraz Polskim Funduszem Rozwoju.
40 mln zł od państwa dla Cegielskiego na nową strategie i produkcję

"Ministerstwo rozwoju przeznaczyło 40 mln zł w ramach Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju na rozwój, na badania, na rozwój produkcyjny innowacyjnych produktów Cegielskiego. To jest moment zwrotny, mam nadzieję, że Cegielski stanie się na powrót zakładem pełnym polskiej myśli inżynierskiej i że za parę lat będzie można powiedzieć, że jest on bardzo ważnym elementem produkcji w wielu obszarach przemysłowych w Polsce" - powiedział wicepremier Morawiecki.

Inwestycja PFR w HCP będzie miała formę obligacji zamiennych na akcje. Jak podkreślił prezes Funduszu Paweł Borys, przedsięwzięcie wpisuje się w strategię PFR, polegającą na inwestowaniu „w perspektywiczne spółki branży przemysłowej, stawiające na rozwój w oparciu o innowacyjne projekty”.

„Realizacja przyjętej przez nowy zarząd Cegielskiego strategii na lata 2017-2021, jak i proponowanych przez PFR projektów uzupełniających, pozwoliłaby, w perspektywie najbliższych lat, znacznie zwiększyć przychody spółki i przywrócić jej trwałą rentowność” – dodał.

Prezes zarządu HCP Wojciech Więcławek powiedział, że pozyskane środki pomogą gruntownie zmodernizować spółkę.

„Firma była przez całe lata parcelowana i rozkradana. Dziś musimy wdrażać nowe produkty, w związku z tym te pieniądze to środki na modernizację parku maszynowego i spowodowanie, by cały HCP stał się nowoczesnym zakładem" - wyjaśnił.
Zaprezentowano silnik do auta elektrycznego

Także w piątek w siedzibie HCP odbyła się polska premiera innowacyjnego napędu elektrycznego z elektrycznym 5-fazowym, indukcyjnym silnikiem.

Silnik, element polskiego samochodu elektrycznego, był prezentowany podczas targów Hannover Messe 2017.

W poniedziałek w czasie targów podpisano umowę ws. kooperacji zakładów H.Cegielski-Poznań i Ursus przy opracowywaniu polskiego samochodu elektrycznego. Cegielski ma opracować i wdrożyć innowacyjny napęd elektryczny dla pojazdów produkowanych przez Ursusa.

Budowa pojazdów o napędzie elektrycznym jest wpisana w rządową Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Auto elektryczne stworzy Cegielski i Ursus

Prezes zarządu HCP Wojciech Więcławek powiedział w piątek, że napęd, do przygotowywanego wraz z Ursusem pojazdu, będzie gotowy jeszcze w tym roku. „Wdrażamy do seryjnej produkcji najlepszy na świecie napęd elektryczny z pięciofazowym, indukcyjnym silnikiem. Ta technologia była w Polsce, tylko dotąd nie była w stanie skutecznie przebić się przez duże organizacje – na nasze szczęście" - powiedział.
"Naukowcy z Politechniki Gdańskiej pokazali, nam że technologie, które są technologiami przyszłości, są w naszym kraju – my przekuliśmy to na biznes. Dziś po epoce silników parowych i silników spalinowych „rozpoczynamy nową erę w dziejach Cegielskiego, erę napędów elektrycznych, erę napędów do pojazdów elektrycznych” – dodał. Grupa HCP istnieje na rynku od ponad 170 lat. W przeszłości w Poznaniu produkowano parowozy i tabor kolejowy. Zakłady Cegielskiego były producentem dwusuwowych silników okrętowych oraz silników do napędu zespołów prądotwórczych, lokomotyw i małych statków. Silniki produkowane w Poznaniu trafiały do klientów z całego świata.

Obecnie głównymi produktami, wytwarzanymi w halach HCP, są produkty kooperacyjne, w tym ramy, misy olejowe oraz korpusy przekładni, dmuchawy oraz części zamienne do silników i dmuchaw. Firma świadczy również usługi serwisowe. Klienci HCP działają m.in. w sektorze energetycznym, morskim i budownictwa.

Polski Fundusz Rozwoju to grupa finansowa, oferująca instrumenty służące rozwojowi przedsiębiorstw, samorządów oraz osób prywatnych, inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju.
PAP, jk
0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

Awatar użytkownika
songo70
Administrator
Posty: 16908
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 1085
x 540
Podziękował: 17150 razy
Otrzymał podziękowanie: 24207 razy

Re: Porozmawiajmy o motoryzacji

Nieprzeczytany post autor: songo70 » sobota 20 maja 2017, 18:36

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/volvo ... smieciarki
Szwedzki koncern Volvo Group wspólnie z firmą Renova rozpoczął testy bezzałogowej śmieciarki, która jest w stanie poruszać się niezależnie po standardowej trasie zbierania śmieci. Informację taką opublikowano na stronie internetowej Volvo Trucks.


Screenshot 2017-05-20 at 17.35.00.png
(378.74 KiB) Pobrany 328 razy
0 x


"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować

ODPOWIEDZ