Drodzy forumowicze i goście!

Przeżyliśmy przestój związany z migracją z serwera na serwer i zmianą istotnych danych adresowych dla hostingu. Teraz forum powinno działać szybko, bez długiego oczekiwania na odpowiedź serwera. Zależy to też od szybkości waszych łącz, ale do któregoś września serwer był trudny do zaakceptowania.
Niestety technicznie wielkość naszego forum się mocno powiększyła i musimy zwracać większą uwagę na wykorzystanie przestrzeni dyskowej, nie duplikować postów (dawać linki) itp., bo nie utrzymamy baz danych w limitach dostawcy hostingu, a upgrade jest finansowo nieopłacalny.

W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum

To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.

Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.


/blueray21

DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Iskierka
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 26 lut 2019, 18:16
x 3
x 2
Otrzymał podziękowanie: 35 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Iskierka » wtorek 26 lut 2019, 19:41

Ja w wychowaniu swoich dzieci przyjełam jedną jak mi się wydaje, często zapominaną prawdę: trzeba przypomnieć sobie siebie z okresu dzieciństwa - to moje dziecko we mnie pozwoliło mi być bardziej empatyczną, rozumiejąca ale i potrafiącą rozumieć problemy moich dzieci. To pozwoliło mi budować poczucie autorytetu ale też i zacieśnić więź emocjonalną z moimi dziećmi. Pomimo upływu lat, moje dzieci już są dorosłe - pozostałam dla nich osobą ważną, przyjacielem.
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » środa 27 lut 2019, 09:09

0 x



Awatar użytkownika
chanell
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: niedziela 18 lis 2012, 10:02
Lokalizacja: Kraków
x 1258
x 350
Podziękował: 12600 razy
Otrzymał podziękowanie: 12890 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: chanell » środa 27 lut 2019, 11:04

Iskierka pisze:
wtorek 26 lut 2019, 19:41
Ja w wychowaniu swoich dzieci przyjełam jedną jak mi się wydaje, często zapominaną prawdę: trzeba przypomnieć sobie siebie z okresu dzieciństwa - to moje dziecko we mnie pozwoliło mi być bardziej empatyczną, rozumiejąca ale i potrafiącą rozumieć problemy moich dzieci. To pozwoliło mi budować poczucie autorytetu ale też i zacieśnić więź emocjonalną z moimi dziećmi. Pomimo upływu lat, moje dzieci już są dorosłe - pozostałam dla nich osobą ważną, przyjacielem.
Zrobiłam dokładnie to samo :)
1 x


Lubię śpiewać, lubię tańczyć,lubię zapach pomarańczy...........

Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » środa 06 mar 2019, 17:45

szkoła to nie burdel....


https://www.youtube.com/watch?v=DN1EQph3UjU





Pozdrawiam - THotal :)
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » czwartek 07 mar 2019, 07:40

0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » piątek 08 mar 2019, 18:51

magma polonia...


https://www.magnapolonia.org/wielka-bry ... 9mmqyzyD-E
Wielka Brytania: Rodzice, którzy nie pozwolą synowi nosić spódnicy, mogą zostać skierowani do organów pomocy społecznej

Obrazek

Rodzice, którzy nie chcą, aby ich syn nosił do szkoły spódnicę, mogą zostać skierowani do placówek opieki społecznej. Takie są zalecenia dla szkół.

Zgodnie z zaleceniami przyjętymi przez Radę Miejską Brighton, matki i ojcowie, którzy odrzucają prośby dziecka o zmianę płci, powinny być przywołane do porządku.
To reakcja na skargi, że szkoły „sieją ferment” w umysłach dzieci, nadmiernie promując problemy transseksualistów, i że dzieci są zachęcane do „oduczania się”, iż istnieją różnice między chłopcami a dziewczętami.

Poradnik doradza nauczycielom, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, w tym, gdy rodzice mówią: „Nie pozwolę, aby mój syn zmienił imię lub miał nosić spódnicę”. Szkoły są w związku z tym instruowane, że niektórzy rodzice mogą „opierać się” akceptacji tożsamości płciowej ich dziecka i może to potrwać dość długo, zanim zaakceptują zmianę.

„Jeśli otoczenie jest poważnie zaniepokojone dobrem dziecka lub jest zaniepokojone tym, w jaki sposób rodzice lub opiekunowie próbują narzucać dziecku tożsamość płciową, może być konieczne i wskazane przestrzeganie procedur zabezpieczających” – informują szkoły.

Zgodnie z wytycznymi Departamentu Edukacji (DfE), pracownicy mający obawy odnośnie dobra dziecka muszą ostrzec opiekuna, a w razie potrzeby skontaktować się ze służbami socjalnymi lub policją.

Inną kwestią omówioną w podręczniku zaakceptowanym przez Radę Miejską Brighton, jest sytuacja, w której rodzice kontaktują się ze szkołą, iż dziecko nie akceptuje transgenderowej dziewczynki korzystającej z tej samej szatni: „Moja córka nie chce, żeby chłopak przebierał się obok niej i by patrzył na jej ciało?”

Podręcznik wyjaśnia, iż w takim przypadku „nie byłoby właściwe usunięcie trans ucznia z szatni”.

Zamiast tego, szkoła powinna skupić się na „podnoszeniu świadomości” uczniów, tak aby upewnić się, że wszyscy uczniowie rozumieją, że transseksualna dziewczyna jest „prawdziwą dziewczyną”.

Bezwzględnie zaleca się, aby transgenderowi uczniowie mogli korzystać z szatni odpowiadającej ich tożsamości płciowej, a nie płci biologicznej. Oznacza to, że każdy chłopiec, który identyfikuje się jako dziewczynka, powinien mieć możliwość korzystania z przebieralni dla dziewcząt, nawet jeśli inne dziewczyny czują się w tej sytuacji „niekomfortowo”.

Nauczycielka, która nie podporządkowała się tym zaleceniom, została oskarżona o „złe traktowanie” dziecka i poinformowana przez policję, że popełniła przestępstwo z nienawiści.

/telegraph.co.uk/



Pozdrawiam - THotal :)
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » piątek 08 mar 2019, 21:00

0 x



Awatar użytkownika
chanell
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: niedziela 18 lis 2012, 10:02
Lokalizacja: Kraków
x 1258
x 350
Podziękował: 12600 razy
Otrzymał podziękowanie: 12890 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: chanell » niedziela 10 mar 2019, 09:30

OFENSYWA LGBT STORPEDOWANA Z ZASKAKUJĄCEJ STRONY

https://youtu.be/PAmTTaGmr44

Michał Chmielarz
Opublikowany 6 mar 2019
0 x


Lubię śpiewać, lubię tańczyć,lubię zapach pomarańczy...........

Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » niedziela 10 mar 2019, 19:03

Aleksander Jabłonowski...

https://www.youtube.com/watch?v=TB7FYUzk1k0

Pozdrawiam - THotal :)
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » czwartek 14 mar 2019, 21:03

niby "razem", a łby jakby oddzielnie...


https://radiopoznan.fm/informacje/pozos ... KXPZX1nIWU




Pozdrawiam - THotal :)
0 x



Awatar użytkownika
grzegorzadam
Moderator
Posty: 12135
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
x 102
x 611
Podziękował: 29348 razy
Otrzymał podziękowanie: 18591 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: grzegorzadam » poniedziałek 18 mar 2019, 07:04

:lol:
Michalkiewicz miażdży seksedukację w Warszawie.
„Rabiej to chyba za mądry nie jest”.
Rozszyfrowuje też skrót LGBT


Przez RZ - 17/03/2019
Obrazek

Publicysta „Najwyższego Czasu” skomentował wytyczne WHO na które powołują się Rafał Trzaskowski i Paweł Rabiej. Rozszyfrowuje też co oznacza skrót LGBT.

Jak twierdzi Michalkiewicz skrót został rozszyfrowany przez jedno z dzieci.

Mają się pod nim kryć słowa: Lej geja batem tatusiu! ( :D )

Stanisław Michalkiewicz odniósł się do podpisanej przez Rafała Trzaskowskiego deklaracji LGBT+, która zakłada między innymi seksedukację w szkołach i odczytał jej standardy opisane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Sześcioletnie dzieci, tak, to przede wszystkim one decydują o swojej rodzinie – komentuje ze śmiechem wytyczne dla sześciolatków z zakresu wiedzy na temat antykoncepcji oraz planowania i decydowania o swojej rodzinie.

– To się nazywa pajdokracja i jest znana jeszcze z czasów greckich – mówi Michalkiewicz.

Zastanawia się czy rodziny dobrze na tym wyjdą i dodaje, że dotyczy to także tych „rodzin” złożonych z urzędnika państwowego jako arbitra i dwóch pederastów.

Michalkiewicz ostro wypowiada się także na temat wiceprezydenta Warszawy Pawła Rabieja.

– Ten Pan Rabiej to chyba za mądry nie jest, bo on nie zdaje sobie sprawy ze skutków swoich działań. Najgorsi są tacy idioci – mówi.

Michalkiewicz odnosi się także do fantazjowania o którym jest mowa w wytycznych WHO, które wskazują że może to dotyczyć bycia zakochanym w osobie tej samej płci.

– Tych płci jest około 40. Niektórzy mówią, że tylko siedem, ale cały czas ta „nauka” się rozwija – dodaje wyraźnie rozbawiony.
https://nczas.com/2019/03/17/michalkiew ... krot-lgbt/


HIT INTERNETU! Michalkiewicz ostro o seksedukacji! LGBT? „Lej geja batem tatusiu!”
Przez RP - 15/03/2019

Co oznacza skrót LGBT? To rozszyfrowało jedno z dzieci, na które powołuje się Stanisław Michalkiewicz. Pod skrótem promowanym przez Rafała Trzaskowskiego i Pawła Rabieja mają kryć się słowa: Lej geja batem tatusiu!

Stanisław Michalkiewicz odniósł się do podpisanej przez Rafała Trzaskowskiego deklaracji LGBT+, która zakłada między innymi seksedukację w szkołach i odczytał jej standardy.

– Chciałbym zobaczyć, jak pan Prezydent Trzaskowski pokazuje dzieciom, jak się trzeba masturbować.
Myślę, że nie oszczędzi nam, nie będzie się wymigiwał.
Jak już podpisał taką deklarację, to trzeba ściągać kalesony i się masturbować. Nic tak nie poucza jak przykład
– skomentował Michalkiewicz.

Dalej publicysta „Najwyższego Czasu!” odniósł się do proponowanej nauki o różnych formach rodziny i orientacjach seksualnych.

– Myślę, że dziecku 3-letniemu ciężko będzie wytłumaczyć, czym jest związek z kozą, a przecież to też jest szlachetna orientacja seksualna – mówił Michalkiewicz.

Dalej Michalkiewicz odniósł się do nauczania „języka seksualnego”, cokolwiek się pod tym pojęciem kryje. – Pamiętam za moich czasów wojskowych była piosenka, w której stosowny język seksualny był używany:

ch*j ci w dupę moja miła, tyś przyczyną mych łez, tyś mnie tryprem zaraziła itd.
Myślę, że dzieciom to się szczególnie spodoba – stwierdził.

Standardy opracowane przez WHO zakładają też przyswajanie związków osób tej samej płci. – No płci jest podobno 40, więc to będą skomplikowane związki – podsumował Michalkiewicz. Komentarz publicysty do standardów edukacji dla starszych dzieci w kolejnych artykułach.
https://nczas.com/
0 x


czasem tak długo wpatrujemy się w zamknięte drzwi, że nie dostrzegamy tych, które już dawno się otworzyły...

Awatar użytkownika
grzegorzadam
Moderator
Posty: 12135
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
x 102
x 611
Podziękował: 29348 razy
Otrzymał podziękowanie: 18591 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: grzegorzadam » poniedziałek 08 kwie 2019, 08:24

Obrazek

:D
0 x


czasem tak długo wpatrujemy się w zamknięte drzwi, że nie dostrzegamy tych, które już dawno się otworzyły...

Seji
Posty: 473
Rejestracja: niedziela 20 sty 2019, 13:42
x 381
x 8
Podziękował: 492 razy
Otrzymał podziękowanie: 390 razy
Kontakt:

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Seji » środa 17 kwie 2019, 20:52

chanell pisze:
niedziela 23 wrz 2018, 10:18
Jak to mówią, zostałam "krótko" wychowana przez mamę ,bo tata pracował i był "gościem " w domu .Ojciec pozwalał nam na wiele rzeczy ale mama wiele zabraniała .W związku z tym ,musiałysmy ją z siostrą okłamywać ,czasem nawet nie wiedziała gdzie jestesmy ( oficjalnie u koleżanki )a w tym czasie np.na imprezie lub dyskotece .Nie mam o to żalu ,moje dzieciństwo było wspaniałe ,ale postanowiłam sobie ,że ja będę inna dla swoich dzieci .Zawsze wiedziałam gdzie idą ,gdzie będą się bawić ,miałam do nich zaufanie ale wkurzałam się gdy się spóźniali .
Po prostu analizowałam jak by to wyglądało w czasach gdy ja chciałam się bawić no i brałam pod uwagę argumenty za i przeciw .
U mnie sytuacja z ojcem była podobna, ale mama chowała mnie wolnościowo. Zresztą ani mną, ani moim bratem nie dawało się za bardzo sterować, byliśmy silnymi osobowościami.
Z perspektywy czasu oraz na podstawie zdobytej formalnie wiedzy pedagogicznej mogę powiedzieć, że wpływ rodziców na dzieci jest niewielki - największy mają geny i szerzej pojęte środowisko (w tym również rodzinne).
Mama nie miała ze mną żadnych problemów wychowawczych, ale też specjalnie, świadomie, nie wychowywała mnie (choć również była/jest pedagogiem z wykształcenia). Miała za to trochę problemów z moim bratem, ale nie dlatego, że go "źle wychowywała", tylko właśnie z tych powodów, o których wspomniałam (geny i środowisko). Niby ja i brat mamy podobne geny, ale to nie do końca tak jest, on "się wdał" w jednego z dziadków, ja zaś - w jedną z cioć (albo raczej, ja i ta ciocia wdałyśmy się w jedną z moich prababć - jedną z jej babć).
Czy czegoś żałuję - ogólnie nie - w końcu sama takie życie wybrałam, ale muszę przyznać, że np. brakowało mi pewnych rzeczy w dzieciństwie, np. nie mogłam rysować tyle, ile chciałam, bo mama mi skąpiła papieru, a skąpiła - bo wiadomo, jak to za komuny było...
Co do okłamywania rodziców, to ja niestety też w jednej sprawie okłamywałam, otóż w IV klasie liceum chodziłam cichcem do koleżanki-sasiądki, która mieszkała z babcią tylko i obie były świadkami Jehowy - chodziłam tam czytać z nimi biblię i modlić się o pomyślne zdanie matury, rodzicom nie mówiłam, bo by mi zabronili, a jak się wydało, to straszna chryja była. Ale maturkę zdałam super - ze średnią ponad 5. :D
1 x



Seji
Posty: 473
Rejestracja: niedziela 20 sty 2019, 13:42
x 381
x 8
Podziękował: 492 razy
Otrzymał podziękowanie: 390 razy
Kontakt:

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Seji » środa 17 kwie 2019, 21:37

Jeśli chodzi o edukację seksualną, to wszelkie skrajności są złe.
Edukacja seksualna powinna być, ale dopiero dla tych dzieci, które wkraczają w okres dojrzewania. I powinna być mądra - tylko skąd wziąć mądrych specjalistów od tego przedmiotu, skoro chyba nie ma jeszcze odpowiedniego kierunku studiów? Często się coś wprowadza bez żadnego pomyślunku.
Najpierw powinno się przygotować odpowiednią kadrę specjalistów, a dopiero wprowadzać program nauczania, który ci specjaliści mogliby realizować.
Co do ubioru preferowanego przez dzieci - to zależy. Szkoły przeważnie mają swoje regulaminy dotyczące ubioru, nawet jeśli nie wymagają mundurków, więc dzieci powinny stosować się do regulaminu szkoły. W przypadku przedszkolaków - jeśli chcą się ubierać niestandardowo - nie widzę w tym nic złego. Małe dzieci chcą zwykle próbować różnych rzeczy. Jeśli chłopiec jest naprawdę chłopcem, ale chce spróbować, jak to jest być w spódnicy, to założy spódnicę raz czy dwa razy i mu to przejdzie. Ale jeśli w ciele chłopca jest dziewczynka (i tak, już mały chłopiec czy mała dziewczynka może czuć się nieswojo w swoim ciele) i ona nie chce chodzić w spódniczce, to należy się z tym pogodzić (tak samo jak z tym, że nie chce nosić wełnianego swetra, który drapie skórę, ciasnego golfu, który przydusza, koszulek z gryzącymi metkami czy peleryny ograniczającej ruchy).
Ludzie odmiennej orientacji lub transseksualne to często dusze, które wybrały takie doświadczenie (z różnych względów, czasem dlatego, że w innym życiu były nietolerancyjne wobec Innego), miejmy dla nich zrozumienie i nie dokładajmy im cierpień swoimi nietolerancyjnymi postawami.
Jeśli chodzi o pedofilię, to oczywiście nie może być dla niej żadnej akceptacji, gdyż w tym zjawisku jest element krzywdzenia ludzi (dzieci).
Skoro już jednak o krzywdzeniu mowa, to krzywdzeniem ludzi jest odmawianie im prawa do bycia tym, kim w istocie (w głębi duszy) są.
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » czwartek 18 kwie 2019, 09:31

Krzywdzeniem ludzi jest pozbawianie obrony wobec ludzi odmiennych orientacji i dewiantów.
Bardzo możliwe że to pokrzywdzeni przez los ludzie, ale dając im prawa odbieramy całej reszcie.
Dewianci demoralizują młodych i niedoświadczonych, prawnie gwarantując sobie następne pokolenia zboczeńców.

Ideologia wprowadzana jest celowo, by rozbić rodzinę...
Człowiek osamotniony jest słaby, a słabymi ludźmi łatwo manipulować i traktować ich jak (korporacyjnych) niewolników.
Dobrze zbudowana rodzina nie wychowa niewolnika, a dziecko w całej rodzinie ma oparcie i nigdy nie pozwoli sobie na uwłaczaniu własnej istoty w wyścigu szczurów.




Pozdrawiam - THoTal :)
0 x



Seji
Posty: 473
Rejestracja: niedziela 20 sty 2019, 13:42
x 381
x 8
Podziękował: 492 razy
Otrzymał podziękowanie: 390 razy
Kontakt:

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Seji » czwartek 18 kwie 2019, 10:25

Thotal, nie masz pojęcia, o czym piszesz.
Ja mam wśród znajomych osoby homoseksualne i nie są to żadni dewianci. Te osoby takie się urodziły (część z nich ma nawet niespecyficzną budowę organizmu) i w tak homofobicznym społeczeństwie jak nasze niestety bardzo cierpią.
Mam nadzieję, że żaden z Twoich wnuków nie będzie musiał tak cierpieć...
0 x



Awatar użytkownika
Thotal
Posty: 7679
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 16:28
x 27
x 256
Podziękował: 6092 razy
Otrzymał podziękowanie: 12148 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Thotal » czwartek 18 kwie 2019, 22:01

Seji,
doskonale wiem co to jest homoseksualizm, mógłbym książkę napisać o warszawskich kręgach... :)
Miałem bardzo dobre relacje z wieloma z nich, mimo różnic nigdy nie dałem odczuć że są istotami gorszymi, najwyżej innymi.
To co dzieje się teraz, to jest odwrócenie pojęć, teraz my heteroseksualni musimy tłumaczyć się ze swej "normalności".
Homoseksualistów nikt nie morduje, nie piętnuje, to tylko chora wyobraźnia "poszkodowanych" popycha ich do użalania się nad sobą. Oczywiście mają swoich popleczników, którzy nie zdają sobie sprawy co kryje się w umyśle dewianta, oczywiście w imię miłości i wybaczania.

Znajomy artysta organizował obiady poniedziałkowe (w poniedziałek teatr nieczynny), wieczorem po kolacji zostawał on, piękna dziewczyna i chłopak któremu się ONA podobała. Ponieważ ONA była zaprzyjaźniona z artystą, nie broniła przyjacielowi dołączenia w czasie szczytowania "na trzeciego" i tak tworzyli "kanapkę" ONA, ON, a na nim ON... :)
Oczywiście homoseksualizm w obecnych czasach to norma, a jak ktoś nie chce uczestniczyć w orgiach, to widocznie pisowiec, homofob i radiomaryjniak...




Pozdrawiam - THoTal :)
0 x



Seji
Posty: 473
Rejestracja: niedziela 20 sty 2019, 13:42
x 381
x 8
Podziękował: 492 razy
Otrzymał podziękowanie: 390 razy
Kontakt:

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: Seji » czwartek 18 kwie 2019, 23:46

Thotal, warszawskie kręgi to chyba są specyficzne, też coś o tym wiem, mieszkałam tam i mam znajomych, ostatnio byłam w W-wie w zeszłym roku i znajoma "ze świata ciszy" opowiadała mi o jakimś spotkaniu niesłyszących (kręgi naukowo-nauczycielskie), na którym było 11 osób, i podobno tylko 2 z ich hetero! (nie chciało mi się w to wierzyć, ale sam fakt, że na takim spotkaniu zwrócono w ogóle uwagę na orientację seksualną uczestników spotkania i w ten sposób ją oceniono, mówi sam za siebie).
Na prowincji jest zupełnie inaczej...
0 x



Awatar użytkownika
BABA
Posty: 1354
Rejestracja: niedziela 09 wrz 2018, 11:31
x 238
x 135
Podziękował: 4351 razy
Otrzymał podziękowanie: 2631 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: BABA » piątek 10 maja 2019, 21:23

POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY – O JĘZYKU SERCA.

Obrazek

Zdarzają się takie dni, że wszystko idzie źle. Rodzice są nerwowi, dzieci markotne, a najprostsze czynności są powodem sprzeczek. Czyjeś potrzeby są niezaspokojone. O ile dorośli potrafią opanować swoje emocje i otwarcie o nich mówić, tak dzieci nie posiadają jeszcze takiej umiejętności. Dzieci, które potrzebują zrozumienia, wsparcia i akceptacji dla siebie i swoich emocji, często wyrażają to w trudny do zaakceptowania przez otoczenie sposób. To trudne doświadczenie dla wszystkich domowników. Jak w takich momentach się porozumieć? Jak zadbać o siebie i o dzieci? Rozwiązaniem może być Porozumienie Bez Przemocy, w którym kluczowe jest uważne słuchanie siebie nawzajem oraz świadomość uczuć i potrzeb.

Porozumienie Bez Przemocy, z angielskiego Nonviolent Communication (NVC), czyli porozumienie współczujące. Jest to metoda nieprzemocowej komunikacji, opartej na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, byciu widzianym. Głównymi zasadami NVC jest jasna świadomość własnych uczuć i potrzeb, empatia dla uczuć i potrzeb innych ludzi, jasne wyrażanie swoich potrzeb w postaci próśb oraz rezygnacja z żądań, oskarżeń, krytyki, wydawania ocen i innych form przemocy werbalnej.

Twórcą Porozumienia Bez Przemocy jest Marshall Rosenberg. Urodził się w 1934 roku, a zmarł w 2015. Wychowywał się na przedmieściach Detroit. Był świadkiem zamieszek na tle rasowym, sam też doświadczył przemocy ze względu na pochodzenie (był synem rosyjskich emigrantów żydowskiego pochodzenia). Jego dzieciństwo ukierunkowało go w wyborze drogi zawodowej. Był psychologiem klinicznym, negocjatorem, mediatorem, nauczycielem. Ze swoją metodą komunikacji zawędrował do więzień, a nawet w rejony konfliktów zbrojnych. Był ojcem czwórki dzieci. Wierzył w zmianę społeczną, której sam był częścią.

Symbolami Porozumienia Bez Przemocy są żyrafa i szakal. Język żyrafy, nazywany językiem serca lub językiem współczującym, to język uczuć i potrzeb. Żyrafa mówi o sobie i o tym co czuje. W czasie rozmowy nastawia się na słuchanie drugiego i bycie przez niego usłyszanym Potrafi dotrzeć do swoich i cudzych potrzeb, zarówno tych zaspokojonych, jak i niezaspokojonych. Żyrafa wyraża siebie jasno i szczerze. Mówi „nie”, kiedy myśli „nie”. Mówi „tak”, kiedy myśli „tak”. Odnosi się z szacunkiem i empatią do drugiego człowieka.

Język szakala przepełniony jest oceną, krytyką, porównywaniem, analizowaniem. Szakal w czasie rozmowy posługuje się etykietami („dzieci i ryby głosu nie mają”), stereotypami („kobiety są fatalnymi szefami, bo kierują się emocjami”), uogólnieniami („mężczyźni już tak mają”). Straszy karami („jeśli dostaniesz jedynkę, nie pójdziesz do koleżanki na noc”) lub kusi nagrodami („jeśli zjesz cały obiad, dostaniesz ciastko”). Szakal oczekuje, że inni spełnią jego żądania. Jeśli tak się nie dzieje, powstaje konflikt. „Musisz”, „powinieneś”, „to twój obowiązek” – to najczęstsze hasła szakala.

Podczas konfliktu w rodzinie (i nie tylko), jedna ze stron (rodzic) powinna się zatrzymać. Należy najpierw zadbać o siebie, przyjrzeć się swoim emocjom i potrzebom, odnaleźć w sobie otwartość, cierpliwość oraz ciekawość przeżyć dziecka. W tym celu pomocny będzie model 4 kroków, narzędzie które sprzyja nauce nowego sposobu porozumiewania się i ułatwia nawiązanie kontaktu. Dzięki nim możemy krótko i jasno przekazać to, co jest dla nas ważne.

obserwacja pozbawiona moralnego osądu, obserwacja faktów (krok 1) – na obserwację składa się wszystko to, co daje się zarejestrować przy pomocy kamery wideo. Wszystko inne natomiast jest wartościującym osądem. Obserwacja nie dopuszcza używania sformułowań typu: zawsze, nigdy, wszyscy, itp.;

uczucia (krok 2) – nie są pozytywne, ani negatywne, po prostu są. Uczucia nie istnieją same z siebie, są zasłoną dla głębiej skrywanych potrzeb;

potrzeby (krok 3)– są uniwersalne i jednakowe dla wszystkich (potrzeba szacunku, akceptacji, pomocy, itd.). Świadomość istnienia potrzeb skłania nas do tworzenia strategii, która umożliwi całościowe ich zaspokojenie;

prośba (krok 4) – to konkretne działanie, wykonalne w czasie i przestrzeni. Wyrażając prośbę warto robić to w formie twierdzącej. Lepiej jest wyrażać to czego chcemy, niż tego, czego nie chcemy. Prośby powinny być możliwe do zrealizowania w konkretnym czasie i przestrzeni.

Po przyjrzeniu się swoim emocjom, należy pomóc dziecku przejść przez te 4 kroki, by pomóc mu wyrazić to, co czuje i czego potrzebuje. Pomocny będzie schemat pytania, który stosowaliśmy wcześniej w stosunku do siebie: „Czy czujesz…, bo potrzebujesz…?”. Próbując dowiedzieć się jakie potrzeby stoją za emocjami drugiego człowieka, łatwiej będzie zareagować ze współczuciem (empatią)., można również parafrazować wprost („słyszę, że jesteś zła”), w formie pytań, które mogą dotyczyć zarówno spostrzeżeń („czy jesteś zła, ponieważ się pokłóciliście?”), uczuć („złościsz się, gdy cię tak traktuje?”) oraz próśb („chciałbyś, żeby traktował cię z większym szacunkiem?”).

Przykład 1:
(1) Kiedy widzę, że bijesz brata, (2) to czuję się zaniepokojona, (3) bo potrzebuję wiedzieć, że Ty i brat jesteście bezpieczni. (4) Chciałabym, abyście przestali się bić.

Przykład 2:
(1) Kiedy słyszę Twoje „nie”, (2) czy to znaczy, że jesteś zła (3) i czy chciałabyś mi w ten sposób powiedzieć, że sama zdecydujesz z czym zjesz kanapkę?

Przykład 3:
(1) Kiedy widzę jak skaczesz po łóżku, (2) to czuję strach, że spadniesz. (4) Może poskaczesz po materacu?

Przykład 4:
(2) Było mi przykro, (1) gdy powiedziałeś mi, że mnie nienawidzisz. (3) Czy w ten sposób chciałeś mi powiedzieć, że bardzo zależy Ci na kupnie tego nowego samochodu?

Przykład 5:
(2) Bardzo się bałam, (1) gdy godzina Twojego powrotu już minęła, a Ty nie odbierałaś telefonu. (3) Dotrzymywanie umów jest dla mnie ważne. (4) Czy możesz mi powiedzieć co się stało?

Przykład 6:
Boję się, że się spóźnimy, dlatego ubierzmy się szybko, bo musimy wychodzić. ZAMIAST Pospiesz się, dlaczego zawsze musisz się guzdrać!

Przykład 7:
Pochowajmy zabawki do pudełek, a potem pójdziemy na dwór. ZAMIAST Nigdzie nie wyjdziemy, jeśli nie posprzątasz tego bałaganu w pokoju!

W NVC nie stosuje się kar i nagród. Są to formy wycofania miłości i aprobaty w celu zdobycia posłuszeństwa. Kary i nagrody nie są potrzebne, jeśli ludzie widzą, jak wysiłki przyczyniają się do ich dobra i przynoszą pożytek innym. Można za to stosować pochwały. W świetle zasad Porozumienia bez przemocy wyróżnia się trzy elementy, które powinna uwzględniać pochwała:

uczynek, który wyszedł nam na dobre;
nasze konkretne potrzeby, które zostały dzięki temu zaspokojone;
miłe uczucie, wywołane zaspokojeniem tych potrzeb.”
Przykład:
Jestem Ci wdzięczna (3), że zabrałeś po południu dzieci do parku (1), bo potrzebowałam ciszy i odpoczynku (2)



Dialog Porozumienia bez przemocy możemy stosować w każdej sytuacji, również w przedszkolu i szkole. Stosowanie tej metody będzie wymagało od nauczyciela czasu, indywidualnego podejścia oraz otwartości i cierpliwości. Warto to zrobić, ponieważ umiejętność bezprzemocowej komunikacji procentuje w przyszłości.

W szkole opartej na PbP:

nauczyciele i uczniowie są partnerami,
nauczyciele i uczniowie posługują się językiem uczuć i potrzeb,
nauczyciele i uczniowie podejmują działania, które zaspokajają potrzeby własne i innych,
rywalizację i współzawodnictwo zastąpiono współpracą i troską o siebie nawzajem,
jedyną siłą w szkole jest siła ochronna
oceny cząstkowe są zastąpione tzw. ocenianiem kształtującym, które mówi, jaką wiedzę i jakie umiejętności uczniowie już posiadają.


W celu bliższego poznania NVC, czyli Porozumienia Bez Przemocy, zachęcam do zapoznania się z książkami Marshalla Rosenberga, np. „W świecie porozumienia bez przemocy”.





Opracowała: Agnieszka Babilon



Bibliografia:

Rosenberg Marshall, W świecie Porozumienia bez Przemocy
Rosenberg Marshall, Rozwiązywanie konfliktów poprzez Porozumienie bez Przemocy
http://dziecisawazne.pl/porozumienie-bez-przemocy-2/
http://strefapbp.pl/
http://dziecisawazne.pl/zycie-na-rzecz- ... rosenberg/
http://www.egodziecka.pl/Jezyk-zyrafy-c ... emocy.html
http://domowa.edu.pl/porozumienie-bez-p ... yku-serca/
0 x


Niepowodzenie może złamać tylko tego, kto dał się zwieść powodzeniu - Seneka

Awatar użytkownika
janusz
Administrator
Posty: 17688
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 22:25
x 29
x 932
Podziękował: 32205 razy
Otrzymał podziękowanie: 25800 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: janusz » poniedziałek 13 maja 2019, 23:30

0 x



Awatar użytkownika
songo70
Moderator
Posty: 14369
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 992
x 403
Podziękował: 15202 razy
Otrzymał podziękowanie: 22167 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: songo70 » niedziela 19 maja 2019, 13:51

0 x


Jak się nie ma talentu, by napisać książkę to się zostaje krytykiem i wylewa wiadro pomyj na innych.

Awatar użytkownika
grzegorzadam
Moderator
Posty: 12135
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
x 102
x 611
Podziękował: 29348 razy
Otrzymał podziękowanie: 18591 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: grzegorzadam » poniedziałek 20 maja 2019, 22:46

poszła jakaś plota, że dr Jaśkowski nie żyje, ale widać, ze ma się dobrze :D
0 x


czasem tak długo wpatrujemy się w zamknięte drzwi, że nie dostrzegamy tych, które już dawno się otworzyły...

Awatar użytkownika
songo70
Moderator
Posty: 14369
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 992
x 403
Podziękował: 15202 razy
Otrzymał podziękowanie: 22167 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: songo70 » poniedziałek 20 maja 2019, 23:47

Obrazek
0 x


Jak się nie ma talentu, by napisać książkę to się zostaje krytykiem i wylewa wiadro pomyj na innych.

Awatar użytkownika
grzegorzadam
Moderator
Posty: 12135
Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
x 102
x 611
Podziękował: 29348 razy
Otrzymał podziękowanie: 18591 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: grzegorzadam » poniedziałek 20 maja 2019, 23:48

Dr Jerzy Jaśkowski: Kolejny zamordowany lekarz!!!

Obrazek
http://www.polishclub.org/2017/03/19/dr ... ny-lekarz/
0 x


czasem tak długo wpatrujemy się w zamknięte drzwi, że nie dostrzegamy tych, które już dawno się otworzyły...

Awatar użytkownika
songo70
Moderator
Posty: 14369
Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Carlton
x 992
x 403
Podziękował: 15202 razy
Otrzymał podziękowanie: 22167 razy

Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE

Nieprzeczytany post autor: songo70 » poniedziałek 20 maja 2019, 23:54

..to właśnie info.- poziom PIKIO :lol:
0 x


Jak się nie ma talentu, by napisać książkę to się zostaje krytykiem i wylewa wiadro pomyj na innych.

ODPOWIEDZ