Witam wszystkich użytkowników tego forum
17.03.23
Forum przeżyło dziś dużą próbę ataku hakerskiego. Atak był przeprowadzony z USA z wielu numerów IP jednocześnie. Musiałem zablokować forum na ca pół godziny, ale to niewiele dało. jedynie kilkukrotne wylogowanie wszystkich gości jednocześnie dało pożądany efekt.
Sprawdził się też nasz elastyczny hosting, który mimo 20 krotnego przekroczenia zamówionej mocy procesora nie blokował strony, tylko dawał opóźnienie w ładowaniu stron ok. 1 sekundy.
Tutaj prośba do wszystkich gości: BARDZO PROSZĘ o zamykanie naszej strony po zakończeniu przeglądania i otwieranie jej ponownie z pamięci przeglądarki, gdy ponownie nas odwiedzicie. Przy włączonych jednocześnie 200 - 300 przeglądarek gości, jest wręcz niemożliwe zidentyfikowanie i zablokowanie intruzów. Bardzo proszę o zrozumienie, bo ma to na celu umożliwienie wam przeglądania forum bez przeszkód.
25.10.22
Kolega @janusz nie jest już administratorem tego forum i jest zablokowany na czas nieokreślony.
Została uszkodzona komunikacja mailowa przez forum, więc proszę wszelkie kwestie zgłaszać administratorom na PW lub bezpośrednio na email: cheops4.pl@gmail.com. Nowi użytkownicy, którzy nie otrzymają weryfikacyjnego emala, będą aktywowani w miarę możliwości, co dzień, jeśli ktoś nie będzie mógł używać forum proszę o maila na powyższy adres.
/blueray21Została uszkodzona komunikacja mailowa przez forum, więc proszę wszelkie kwestie zgłaszać administratorom na PW lub bezpośrednio na email: cheops4.pl@gmail.com. Nowi użytkownicy, którzy nie otrzymają weryfikacyjnego emala, będą aktywowani w miarę możliwości, co dzień, jeśli ktoś nie będzie mógł używać forum proszę o maila na powyższy adres.
Ze swojej strony proszę, aby unikać generowania i propagowania wszelkich form nienawiści, takie posty będą w najlepszym wypadku lądowały w koszu.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać administracji, w znany sposób, tak jak i prośby o interwencję w uzasadnionych przypadkach, wszystkie sposoby kontaktu - działają.
Wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać administracji, w znany sposób, tak jak i prośby o interwencję w uzasadnionych przypadkach, wszystkie sposoby kontaktu - działają.
Pozdrawiam wszystkich i nieustająco życzę zdrowia, bo idą trudne czasy.
/blueray21
W związku z "wysypem" reklamodawców informujemy, że konta wszystkich nowych użytkowników, którzy popełnią jakąkolwiek formę reklamy w pierwszych 3-ch postach, poza przeznaczonym na informacje reklamowe tematem "... kryptoreklama" będą usuwane bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Dotyczy to także użytkowników, którzy zarejestrowali się wcześniej, ale nic poza reklamami nie napisali. Posty takich użytkowników również będą usuwane, a nie przenoszone, jak do tej pory.
To forum zdecydowanie nie jest i nie będzie tablicą ogłoszeń i reklam!
Administracja Forum
To ogłoszenie można u siebie skasować po przeczytaniu, najeżdżając na tekst i klikając krzyżyk w prawym, górnym rogu pola ogłoszeń.
Uwaga! Proszę nie używać starych linków z pełnym adresem postów, bo stary folder jest nieaktualny - teraz wystarczy http://www.cheops4.org.pl/ bo jest przekierowanie.
/blueray21
DZIECI I ICH WYCHOWANIE
- forester
- Posty: 1850
- Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 16:34
- x 159
- x 125
- Podziękował: 1380 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2817 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
POSŁUCHAJ
Dr Maciej Dębski o zagrożeniach związanych z używaniem smartfonów (Podwójne espresso/Jedynka)
0 x
- forester
- Posty: 1850
- Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 16:34
- x 159
- x 125
- Podziękował: 1380 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2817 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
Opiekunka | Oficjalny zwiastun | Netflix
https://www.youtube.com/watch?v=UlIolG1masI
OPIEKUNKA- zwodniczy! przyciągający dzieci i młodzierz tytuł...
To parszywe, szytomasońskie, satanistyczne GÓWNO!! powinno być zakazane !
0 x
- forester
- Posty: 1850
- Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 16:34
- x 159
- x 125
- Podziękował: 1380 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2817 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
Jak nie przeszkadzać dzieciom w rozwijaniu ich naturalnego potencjału - Urszula Kinga Panufnik
https://www.youtube.com/watch?v=Qrf-GYbd_Vw
0 x
- forester
- Posty: 1850
- Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 16:34
- x 159
- x 125
- Podziękował: 1380 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2817 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
Trauma dziecięca a rozwój mózgu - prof. dr hab. Jerzy Vetulani
https://www.youtube.com/watch?v=tZkBZxqZUlY
0 x
- grzegorzadam
- Moderator
- Posty: 13108
- Rejestracja: czwartek 26 cze 2014, 17:02
- x 106
- x 694
- Podziękował: 29972 razy
- Otrzymał podziękowanie: 19649 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
ktoś udowadnia, że tv dosłownie ryje berety, szczególnie dzieciom !!
z https://www.endalldisease.com/studies-s ... the-brain/
z https://www.endalldisease.com/studies-s ... the-brain/
Badania Pokazują, Że
Telewizja
Obniża IQ, Kreatywność I
Uszkadza Mózg
„Telewizja wykorzystuje jeszcze mniej mózgu niż dodawanie liczb jednocyfrowych”.
– Doktor Aric Sigman
Ukryte przed nami przez wielkie korporacje istnieją przytłaczające dowody na zdolność telewizji do znacznego osłabiania, a nawet uszkadzania funkcji mózgu. Nie spodziewaj się, że zobaczysz jakąkolwiek z tych informacji na ekranie telewizora.
Ostatnią rzeczą, jakiej chce korporacja zarządzająca sieciami telewizyjnymi, jest to, aby ludzie ograniczali oglądanie telewizji lub całkowicie przestali ją oglądać.
Telewizja niszczy osiągnięcia akademickie
Istnieje mnóstwo opublikowanych badań w dziedzinie telewizji i jej negatywnego wpływu na osiągnięcia w nauce. Przyjrzyjmy się teraz niektórym z nich:
W czasopiśmie Journal of Genetic Psychology odkryto, że oglądanie telewizji przez dzieci „skutkowało ostatecznym pogorszeniem ich osiągnięć w nauce”. (1)
Następnie w badaniu z 2005 roku inni naukowcy potwierdzili „szkodliwy wpływ” na zdolności matematyczne, rozpoznawanie i rozumienie czytania w późniejszym dzieciństwie.
Oglądanie telewizji nie tylko wypiera zabawę i edukację. Naukowcy podejrzewają, że szkoda ta wynika z tego, że sygnały wzrokowe i słuchowe w rzeczywistości uszkadzają rozwijający się mózg dziecka. (2)
Inne badanie wykazało, że dzieci w wieku ośmiu i dziewięciu lat, które mają telewizor w swoich sypialniach, osiągają najgorsze wyniki w testach osiągnięć szkolnych. (3)
Całkowicie nowe, 26-letnie badanie, w którym obserwowano dzieci od urodzenia do 26 roku życia, wykazało, że „oglądanie telewizji w dzieciństwie i okresie dojrzewania wiąże się ze słabymi wynikami w nauce do 26 roku życia i może mieć długotrwałe niekorzystne konsekwencje dla osiągnięć edukacyjnych i późniejszy status społeczno-ekonomiczny i dobrobyt”.
Lekarze odkryli, że znaczące, długotrwałe uszkodzenia występują nawet przy tak zwanym „skromnym poziomie” oglądania telewizji: od jednej do dwóch godzin dziennie. (4)
Telewizja obniża IQ
W tym celu sięgniemy do badania z 1980 r., co czyni je nie mniej aktualnym dzisiaj, opublikowanego w czasopiśmie Journal of Broadcasting . W badaniu wzięło udział 625 uczniów klas od szóstej do dziewiątej uczęszczających do podmiejskiej i wiejskiej szkoły publicznej.
Naukowcy porównali uczniów z wysokim IQ, którzy dużo oglądali telewizję, z równie bystrymi uczniami, którzy oglądali niewiele telewizji. Odkryli znacznie wyższe wyniki w teście czytania ze zrozumieniem wśród osób rzadko oglądających telewizję. (5)
Telewizja tłumi kreatywność i zdolność do odniesienia sukcesu
W odległej górskiej wiosce położonej w Kolumbii Brytyjskiej, w której wcześniej nie było telewizji kablowej, badacze mieli niepowtarzalną okazję zbadania różnic, jakie nastąpiły po wprowadzeniu telewizji.
Naukowcy udokumentowali zmiany, jakie zaszły w społeczności i odkryli, że zarówno dorośli, jak i dzieci stali się mniej kreatywni w rozwiązywaniu problemów i mniej radzili sobie z zadaniami.
Jak telewizja uszkadza nasz mózg?
Profesor Herbert Krugman odkrył, że w ciągu 30 sekund od włączenia telewizora nasze mózgi stają się neurologicznie mniej zdolne do oceniania tego, co widzimy i słyszymy na ekranie.
Zaskoczony tym, jak szybko mózg się „wyłącza”, dodał:
„Telewizja jest środkiem komunikacji, który bez wysiłku przekazuje ogromne ilości informacji, o których nie myślano w momencie ich wystawienia”. Stwierdzenie to, zdaniem dr Arica Sigmana, jest „ rozwlekły sposób powiedzenia, że telewizja robi ci pranie mózgu”. (6)
Doktor Sigman mówi dalej, że „zmiany w funkcjonowaniu mózgu i procesie myślowym, wywołane samym medium, jakim jest ekran, sprawiają, że treści telewizyjne mają znacznie większy wpływ na umysł”.
To, co dzieje się z mózgiem, to płat czołowy – najbardziej wyrafinowany system kontroli naszego mózgu,
odpowiedzialny za organizowanie, planowanie i sekwencjonowanie zachowań w celu samokontroli, osądu moralnego i uwagi
– podczas oglądania telewizji jest on całkowicie przytłumiony.
Jest to ten sam mechanizm, który występuje w hipnozie i podobnie jak hipnoza, telewizja ogranicza naszą zdolność do krytycznej analizy tego, co nam powiedziano i co widzimy.
Telewizja nie tylko wyłącza płaty czołowe podczas oglądania,
ale przy długotrwałym użytkowaniu prowadzi do słabo rozwiniętych płatów czołowych,
a oglądanie dużej ilości telewizji może również je uszkodzić
Podobnie jak czołowa lobotomia Jacka Nicholsona, której doznał w „Locie nad kukułczym gniazdem”,
telewizja skutecznie wykonuje elektroniczną lobotomię czołową na tych, którzy ją oglądają.
Jak opisuje dr Aric Sigman w swojej książce Remotely Controlled, typowe skutki zarówno oglądania telewizji, jak i psychochirurgii obejmują:
– Ograniczenie krytycznego myślenia
– Mniej motywacji
– Mniej kreatywności i wytrwałości w rozwiązywaniu problemów
– Większe oddzielenie myśli od emocji, co sprawia, że ludzkie zachowanie staje się bardziej Konformista.
Ponadto oglądanie telewizji wiąże się ze wzrostem aktywności fal mózgowych alfa i przesunięciem aktywności fal mózgowych z lewej na prawą.
„Kiedy oglądasz telewizję”, mówi dr Aric Sigman, „jesteś mniej świadomy i mniej zdolny do zrozumienia powodu, dla którego coś ci powiedziano lub pokazano”. Nic dziwnego, że korporacje są skłonne płacić miliony dolarów za krótkie reklamy w telewizji.
Płat czołowy mózgu odgrywa ważną rolę w utrzymaniu samokontroli. Płat czołowy ciężko pracuje, gdy używasz samokontroli, aby powstrzymać się od zrobienia czegoś, czego nie powinieneś. Kiedy dzieci i dorośli atakują i robią rzeczy, których nie powinni, jest to znak, że ich płaty czołowe są słabo rozwinięte. Badanie opublikowane w Światowej Federacji Neurologii wyraża ogromne zaniepokojenie wpływem wizualnych mediów elektronicznych na dzieci poprzez „…zatrzymanie procesu rozwoju płata czołowego i wpływanie na ich zdolność do kontrolowania potencjalnie antyspołecznych elementów ich zachowania… konsekwencje są bardzo poważne… dzieci należy także zachęcać do zabawy na świeżym powietrzu z innymi dziećmi, jak najczęstszego współdziałania i komunikowania się z innymi”. „Im więcej pracy włoży się w pogrubienie włókien łączących neurony w tej części mózgu”, mówi dr Sigman, „tym lepsza będzie zdolność dziecka do kontrolowania swojego zachowania. (7)
SPIS TREŚCI
Wytyczne dotyczące „bezpiecznej” ekspozycji telewizyjnej:
https://www.endalldisease.com/studies-s ... Guidelines
Ponieważ ilość oglądanej telewizji jest wprost proporcjonalna do tego, jak szczęśliwy jesteś w życiu, im mniej oglądasz, tym lepiej. Jednakże na EndAllDisease.com zdajemy sobie sprawę, że całkowite wyeliminowanie telewizji z życia może być realistyczne lub nie, a ponieważ rządy na świecie nie są na tyle odpowiedzialne, aby stworzyć wytyczne dotyczące bezpiecznej ekspozycji podczas oglądania telewizji, zamierzamy dać wytyczne opracowane przez naukowców z Harvardu i innych, oparte na istniejącej nauce. Oto zalecana dzienna porcja (RDA) na oglądanie telewizji:
Dzieci poniżej trzeciego roku życia nie powinny oglądać rozrywki na ekranie.
Po osiągnięciu tego wieku oglądanie telewizji dobrej jakości programów powinno być ograniczone do godziny dziennie.
Nastolatkom należy ograniczyć czas do półtorej godziny dziennie.
A dla dorosłych dwie godziny dziennie.
„Pozbycie się telewizora nie powinno być uważane za skrajność. Natychmiast podwajasz ilość wolnego czasu, którym dysponujesz i po krótkim czasie jest mało prawdopodobne, że go stracisz.
– Doktor Aric Sigman
Bibliografia
1 – Shin, N. „Badanie ścieżek od oglądania telewizji do osiągnięć w nauce u dzieci w wieku szkolnym”, J. Genetic Psychology , grudzień 2004; 165 (4) 267-81
2 – Zimmerman FJ, Christakis DA „Oglądanie telewizji przez dzieci i wyniki poznawcze: analiza podłużna”, Archives of Pediatric Medicine, 2005; 159:619-625
3 – Borzekowski DLG, Robinson TN ' Pilot, mysz i nr. 2 ołówek: środowisko mediów domowych a osiągnięcia akademickie uczniów klas trzecich, Archiwum Medycyny Dziecięcej , 2005; 159:607-613
4 – Hancox RJ i in. „Związek oglądania telewizji w dzieciństwie ze słabymi osiągnięciami edukacyjnymi”, Archives of Pediatric Medicine, 2005; 159: 614-618
5 – M. Morgan i L. Gross, „Oglądanie telewizji, IQ i osiągnięcia w nauce”, Journal of Broadcasting , 24:2, wiosna 1980.
6 – Krugman, Herbert E. „Brain Wave Measures of Media Involvement”, Journal of Advertising Research , 1971; 11.1, 3-9
7 – Kawashima, R. i in. Doniesiono w World Neurology , wrzesień 2001, 16 (3) 3
Wykorzystane zasoby:
1 – Zdalnie sterowany przez dr Arica Sigmana
2 – Lek typu plug-in autorstwa Marie Winn
1 x
życie ma tylko dożywotnią gwarancję, przeżyj je ciekawie,
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
jak nie może być mądrze, niech chociaż będzie wesoło
- songo70
- Administrator
- Posty: 17544
- Rejestracja: czwartek 15 lis 2012, 11:11
- Lokalizacja: Carlton
- x 1110
- x 573
- Podziękował: 17359 razy
- Otrzymał podziękowanie: 24427 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
tak-
https://youtube.com/shorts/ZFOXjETz7Yc?si=5YMkm_MhbB4vE7Yf
i
https://youtube.com/shorts/N6mThtpC3ZU?si=jyuufRPyynrc5w2k
https://youtube.com/shorts/ZFOXjETz7Yc?si=5YMkm_MhbB4vE7Yf
i
https://youtube.com/shorts/N6mThtpC3ZU?si=jyuufRPyynrc5w2k
0 x
"„Wolność to prawo do mówienia ludziom tego, czego nie chcą słyszeć”. George Orwell. "
Prawdy nie da się wykasować
Prawdy nie da się wykasować
- forester
- Posty: 1850
- Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 16:34
- x 159
- x 125
- Podziękował: 1380 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2817 razy
Re: DZIECI I ICH WYCHOWANIE
𝐂𝐳𝐲 𝐦𝐚𝐬𝐳 𝐰𝐫𝐚ż𝐞𝐧𝐢𝐞, ż𝐞 𝐓𝐰𝐨𝐣𝐞 𝐝𝐳𝐢𝐞𝐜𝐤𝐨 𝐣𝐞𝐬𝐭 𝐠ł𝐮𝐩𝐢𝐞 𝐥𝐮𝐛 𝐳𝐚𝐭𝐫𝐳𝐲𝐦𝐚ł𝐨 𝐬𝐢ę 𝐰 𝐫𝐨𝐳𝐰𝐨𝐣𝐮 𝐰 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐜𝐢𝐞 𝐩𝐨́𝐣ś𝐜𝐢𝐚 𝐝𝐨 𝐬𝐳𝐤𝐨ł𝐲 𝐥𝐮𝐛 𝐠𝐢𝐦𝐧𝐚𝐳𝐣𝐮𝐦? 𝐓𝐨 𝐧𝐢𝐞 𝐭𝐲𝐥𝐤𝐨 𝐰𝐫𝐚ż𝐞𝐧𝐢𝐞, 𝐭𝐨 𝐧𝐢𝐞𝐬𝐭𝐞𝐭𝐲 𝐩𝐫𝐚𝐰𝐝𝐚!
https://www.youtube.com/watch?v=3yLVq80h0yU&t=48s
0 x